#1 02-07-2011 18:52:43

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag GK4-BEKC Endurance race Pottendijk Emmen 14-05-11

gp4.png



p.php?a=ZWdwLCc8OyEqYHtlPzU2Jzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1306148472

Soms zit je op hete kolen, zoals ik nu met het schrijven van het verslag van de derde GK4-BEKC race op Circuit Pottendijk Emmen.
Meen je nieuwe computers aan te schaffen voor een betere verwerking van alle informatie, blijkt dat je niet altijd direct alle programma’s geïnstalleerd hebt en de computer niet altijd direct vloeiend werkt. Zo verging het me in de aanloop naar dit verslag. Dus als er mensen zijn die nog gemaild hebben voor foto’s en deze nog niet hebben ontvangen, daar ligt de oorzaak. Ik werk deze week alles af.

Twee weken geleden bleek maar weer eens dat de combinatie van de BEKC race en het GK4 weekeinde een goede is. De klasse krijgt daardoor wat de teams en rijders toekomt. Veel aandacht en veel toeschouwers. Want de jongens reden hun enerverende wedstrijd o.a. op het moment dat veel mensen al genoten van de perfecte BBQ die door Emmen was georganiseerd. Ik kreeg last van een déjà vu, dat had ik toch vroeger allemaal ook al meegemaakt bij de Dutch TT? Racen, geur van BBQ, een bult volk en heerlijke races. Wat wil je nog meer. Als ik er aan terugdenk en `en passant` de foto’s zie dan geniet ik weer. En is een verslag daar niet om te doen? Nog even nagenieten?

p.php?a=d3d5Yj4%2BPio2JGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148560
Strategisch overleg bij VD Racing


Klasse Rotax Max

De elf Rotax Max teams en vier RK1 teams maakten er vanaf het begin een ware happening van. Vanaf de eerste meters in de kwalificatie ging het er vol op. In tegenstelling tot onze Belgische Ben, ging mijn interesse vandaag vooral uit naar de vraag of Pitparts.nl hun thuisrace zou gaan winnen en of onze tweede Nederlandse troef, North Racing de overstap van de RK1 naar de Rotax Max zou bevallen.

Niet Pitparts pakte de pole, maar de sterke mannen van DW Racing snoepten deze nipt van hen af. Een mooie tweede plaats, die direct na de start werd omgeruild voor de kop in de race leek veelbelovend voor de familie Joseph en het team van Pitparts.nl. En dan hebben ze de kop en valt er meteen pech te noteren. Ketting probleem. Wat verschrikkelijk sneu voor de jongens die zo hard hadden gewerkt om hier op de thuisbaan te vlammen. Het team kwam nog weer terug op de baan, maar het leed was geschied. De laatste plaats werd hun lot.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSM8JGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148563]
Start GK4-BEKC wedstrijd Emmen met DW Racing op pole

Aan kop waren het vanaf dat moment de teams uit België die de dienst uit zouden maken in een schitterend onderling gevecht. Het ging verschrikkelijk hard. Een enkel team waaronder DW Racing kreeg met tegenslag te kampen. De koppositie werd daardoor verschillende keren omgewisseld.
In de 100 minuten die er geracet werd gaven in ieder geval de eerste vier teams FM Racing, Sloebs, VD Racing 1 en VT Racing 4 elkaar geen centimeter asfalt cadeau. Wel wisten FM en Sloebs zich langzaam los te weken van de achtervolgers, waardoor deze teams zouden strijden om de overwinning. FM Racing had duidelijk de langste adem. Er werd een voorsprong van meer dan 20 seconden opgebouwd, waardoor het team als eerste de zwart-wit geblokte vlag zou zien. Een tweede overwinning op rij voor dit sympathieke team.
Door de mooie tweede plaats staat Sloebs nog wel aan de leiding in het totaalklassement, maar wordt de hete adem van hun collega Rode Duivel in de nek gevoeld.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSMxJGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148562
Wat waren ze snel, de winnaars Rotax Max, FM Racing Boys

De derde plaats op het podium was voor VD Racing 1 dat een hevig duel uitvocht met VT Racing 4. Tot aan de streep ook. Terecht was de vreugde en contentheid bij beide teams groot. De prestatie was er naar.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSc9JGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148572
Op weg naar een mooie derde plaats, VD Racing 1

Racing Boys, DW Racing en Berghmans Racing reden kort voor North Racing, de oranje trots van Noord Nederland. Hoewel oranje. Hun topper reed in het blauw. Zie bijgevoegde foto, wie kent hem niet, Ronald Hoogeveen. Moe maar voldaan beëindigden de mannen deze eerste race op een mooie achtste plaats. Daar zit meer in.

VD Racing 2, 2 Be Win en Team Pitparts.nl kregen met pech te kampen.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSoxJGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148587
North Racing in hun eerste race op P8, mooi resultaat


Klasse RK1

Bij de RK1 was er strijd tussen vier teams. En het moet gezegd, de strijd aan kop tussen Gordon Racing Team en De Feijter/Primera Karting was er een om in te lijsten.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSc3JGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148569
De leiders van het eerste uur RK1, Gordon Racing Team


Moeilijk te omschrijven een dergelijke spanning. Gordon pakte pole en vanaf de start de pole. Primera geeft echter niet op, bijt bijkans de tanden stuk op de bumper, de aansluiting werd behouden. En dan volgt een strategisch spel dat 100 minuten duurde. Snelste tijden werden afgewisseld.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSMyJGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148563
Op weg naar de overwinning, hard bevochten, De Feijter-Primera Karting

En dan slaat Primera in de tweede racehelft toe. De kop wordt gepakt, de voorsprong wordt genomen. De overwinning werd het deel van deze jonkies. Waarbij we niets aan de prestatie van Gordon Racing af willen doen. De strijd was groots geweest. Het was niet alleen een strijd om deze overwinning, maar ook om de kop in het tussenklassement. Deze wordt nu ingenomen door Primera met wel 1, ja 1 punt voorsprong op Gordon. Wat zien we uit naar Eindhoven jongens.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSczJGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148570
Mooi team naar drie, VSR2

Achter hen waren het VSR 2 en VSR 1 die de strijd met elkaar aangingen. Pech voor VSR 1 bracht VSR 2 in een zetel naar de derde plek op het podium.

p.php?a=d3d5Yj4%2BPSYzJGFydCgwMy4%2FJjclODoyKzYlNjI%2BNjknIi0mOicjKDonNz8xMQ%3D%3D&m=1306148575
Pech voor VSR1

Echt voor mijn gevoel kwam er veel te vroeg een eind aan deze heerlijke endurance race.

We zien dan ook al weer uit naar het volgende GK4/BEKC treffen op zaterdag 18 juni 2011, Circuit de Landsard Eindhoven.

Tot dan.

Casper Reinders.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices