#1 29-08-2008 14:14:45

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

antwerpkarting.jpg



dbkc.png
Kart Battle Nederland – België 2008



Als organisator van de drie grote Nederlandse indoor kampioenschappen IKK, ARKC en MKS, zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe uitdagingen, zowel voor onszelf als voor onze rijders en teams.

Het doel is telkens hetzelfde; Uitstraling voor onze rijders en vooral veel, erg veel uitdaging creëren zodat we met z’n allen onze indoor racesport naar een hoger plan stuwen.
Want het rijdt nog steeds fijner in kampioenschappen met de nodige uitstraling dan in zomaar een race.

Gecombineerde kampioenschappen indoor – outdoor deden voor het eerst zijn intrede binnen onze organisatie en onze kampioenschappen kregen daardoor de extra uitstraling die we voor ogen hadden. Met daarbij rijders die all round zijn en altijd en overal hun mannetje staan.

In 2008 kwamen we met de volgende stap, racen in België. Via onze relatie Antwerp Karting zetten we voor ieder kampioenschap een race in het mooie Antwerpen op de kalender. En ook dat werkt mee aan de uitstraling voor de kampioenschappen, geven ze net dat beetje extra glans.

Een en ander resulteerde recent in deelname van een aantal Nederlandse teams aan een race bij Antwerp Karting.
De Nederlanders wonnen erg gemakkelijk en dat riep natuurlijk direct de vraag op hoe sterk de Belgische indoortop zou zijn, waardoor vrijwel direct het idee van een Kartbattle tussen de Nederlandse en Belgische indoortop het levenslicht zag.

In beide landen kennen we sterke indoor competities. We willen wel eens met eigen ogen zien hoe de verhoudingen in sterkte liggen. De Nederlandse indoortop rijdt in IKK, ARKC en MKS. Een aantal rijders gaf meteen te kennen de Belgische conculega’s uit te dagen voor een race op de outdoorbaan van Antwerp Karting.

Outdoorbaan? Het gaat toch over indoor hoor ik je denken?
De outdoorbaan Antwerpen is zodanig van opzet en lay-out dat het voor een ruime uitgebreide indoorbaan door kan gaan. Alleen zonder dak.
Tel daarbij op de ervaring die we hebben met de super karts en de beslissing voor de locatie voor deze eerste Nederland-Belgie contest was gemaakt.

Overleg met de Feijter resulteerde in een groot enthousiasme van beide kanten om dit samen te organiseren; De Feijter ziet de Belgen winnen, wij de Nederlanders, geen twijfel.

DUTCH – BELGIAN KART CONTEST (DBKC)

Er zal een datum geprikt worden waarbij rekening wordt gehouden met de wederzijdse kalenders.
De opzet die we voor ogen hebben:
- Teams van 2 personen;
- Twee willekeurige poules van 15 teams;
- Een voorronde voor iedere poule waaruit de snelste 15 teams naar de A-finale gaan en de overige teams naar de B-finale;
- Vervolgens wordt in de finalerace bepaald wie zich Kampioen van de lage landen België en Nederland mag noemen;

We zijn als organisatie erg benieuwd hoe de verhoudingen liggen en dagen onze IKK, ARKC en MKS teams en rijders uit om de strijd met kartteams uit ons buurland vol aan te gaan, zodat het bijschrift Kartbattle Nederland – België 2008 eer wordt aangedaan.

Natuurlijk zijn jullie reacties en suggesties van harte welkom.
We zien er naar uit.

NU JULLIE

Laatst bewerkt door Casper (29-08-2008 14:20:19)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 29-08-2008 14:59:17

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Ik dacht er laatst nog uitgebreid aan, tof initiatief en ik denk dat het wel eens leuk kan zijn om die uitdaging aan te gaan. Is de vaderlandse competitie echt zo sterk ? zijn wij beter dan belgen ? een kans om het te laten zien en tevens gewoon een erg leuk evenement op zich zelf.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#3 29-08-2008 15:19:09

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Super leuk idee!

Lijkt me duidelijk dat de rode duivels ook de rode lantaarndragers worden wink


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#4 29-08-2008 16:20:37

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Kijk uit wat je zegt want ze kunnen er daar ook wat van...


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#5 29-08-2008 18:01:56

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Zoals ik je al had gezegd.... we zijn de 1e om mee  te doen.
Dus prima idee en roggel 't maar.
We zijn erbij.

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#6 29-08-2008 21:06:58

tazboy
Gebruikers
Van: Haarlem
Geregistreerd: 12-07-2008
Posts: 57
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Lijkt me inderdaad super tof :-)
Ligt even aan de datum en tijd(zondag ochtend vroeg word een probleem voor mij), maar als dat ook goed zit, zullen ik en remco mee doen als 1 team!


Racing is like religion.....if you don't beleive and loose faith, you will never succeed!

Offline

#7 30-08-2008 14:34:22

mark
Gebruikers
Van: vlijmen
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 19
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

super gaaf idee!!  nu maar hopen dat het door gaat!!

Offline

#8 30-08-2008 18:47:41

Seb Buurma
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 51
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Super leuk initiatief! Ik wacht ook even de datum af.

Is er daarnaast meer bekend over:

- Prijs
- Duur vd races?

Laatst bewerkt door Seb Buurma (30-08-2008 18:49:40)


www.sebracing.nl (#44)

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK KNAF RK1

Offline

#9 30-08-2008 19:24:41

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Prijs en duur race zijn met elkaar verbonden. Ik heb een opzet in mijn hoofd.
Op 14 september volgt overleg tijdens de ARKC race Antwerpen.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#10 01-09-2008 11:43:15

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Timster geschreven:

Kijk uit wat je zegt want ze kunnen er daar ook wat van...

Haha een beetje chauvinisme kan nooit kwaad wink


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#11 01-09-2008 13:35:45

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Gisteren werd daar gelijk het baanrecord gereden dus er is ook hoop. daarnaast zit dat chauvinisme ingebakken, das nou net t toffe aan die maffe hollanders hahaha


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#12 01-09-2008 13:49:21

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

klinkt leuk

Offline

#13 01-09-2008 13:56:53

mark
Gebruikers
Van: vlijmen
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 19
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Timster geschreven:

Gisteren werd daar gelijk het baanrecord gereden dus er is ook hoop. daarnaast zit dat chauvinisme ingebakken, das nou net t toffe aan die maffe hollanders hahaha

haha dat klopt helemaal en dat was nog met die oude gebakjes he tim wink

Offline

#14 01-09-2008 16:02:08

Yvonn. ( L')
Gebruikers
Van: Rotterdam
Geregistreerd: 02-07-2008
Posts: 45
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Super leuk!!

inderdaad wat Tim zei 't baanrecord was er in de eerste heat al aan..

En tuurlijk gaan die Hollaanders winnen!!

Offline

#15 02-09-2008 13:20:51

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Sommige van de "oude" karts zijn veeeeeeeel sneller als de sodi's.. De sodi's zijn verder gewoon een stuk beter af te stellen en daarom zit er ook zeer weinig verschil in de 15 karts daar..

Wij hebben het al mogen ervaren tijdens de 6-uurs wedstrijd in Antwerpen.. Wegrijden was gewoon zo moeilijk omdat de verschillen echt zooooooooo klein waren smile

Nja tot 14 september..


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#16 02-09-2008 13:38:11

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

ik denk eerder dat je bedoelt een enkele, veeeel sneller. de rest zal iets sneller zijn dan de sodi's want er waren maar weinig goede bij die oudjes en enorm verschil. Als de sodi's maar solide rijden , en ook nog dicht bij elkaar liggen dan zal het wel weer spannend worden.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#17 02-09-2008 16:03:46

mark
Gebruikers
Van: vlijmen
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 19
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Timster geschreven:

want er waren maar weinig goede bij die oudjes en enorm verschil. .

Ja of bijvoorbeeld gewoon totaal geen rem op je kart te hebben zitten smile

Offline

#18 09-10-2008 14:13:00

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

108_2008082033_tmb1.gif


Dames en heren toppers Nederlandse indoor racing,

De race zal zeker doorgang vinden.

Een super eindejaarsrace die het einde van zowel de Belgische als Nederlandse competities 2008 in zal luiden.

Onze zuiderburen zijn erg enthousiast over het idee en zijn voornemens om die Ollanders een poepie te laten ruiken.
Tenminste dit las ik op ons collega-kartforum www.kartgrid.be,  welke als Belgisch informatiepunt zal dienen.

Volgende week vrijdag zal tijdens het overleg met onze co-organisator Antwerp Karting de difinitieve opzet van de races worden vastgesteld en zullen "de puntjes op de i" worden gezet.
De datum zal vermoedelijk eind november zijn.
Als uitgangspunt zal het reglement van het NK indoorracing ARKC worden gebruikt.
Een opzet dus met een totaal klassement en daarnaast een extra zwaargewichtklassement, zodat iedereen aan zijn trekken komt.
Ook twee bijbehorende titels dus; Totaal klassement en Zwaargewicht klassement DBKC.

Vantevoren zullen alle ingeschreven teams samen met de pers worden uitgenodigd bij Antwerp Karting voor een eerste kennismaking en uitleg van de opzet.

Een mooie uitdaging in de zwaargewichten voor Eric en Tim ???? wink

De inschrijving zal openstaan voor teams van twee personen, zodat echt de sterkste combinaties aan de start zullen staan. We nodigen alle Nederlandse racers dan ook van harte uit om teams van twee personen te maken en duidelijk te maken welke combinatie zich een jaar lang sterkste team van Belgie-Nederland mag noemen.
Een aardige binnenkomer op je CV volgens mij.

Ik las op kartgrid.be een aantal bijzondere en leuke reacties. Onze Belgische racecollega's zijn kennelijk niet zo overtuigd van de kwaliteit in Nederland-kartland. O.a. zouden de Nederlandse kampioenen niet zo goed hebben gepresteerd op het recente "WK".  De kampioenen zullen in het DBKC wel aan de start komen.

Onze Psycho staat al meerdere keren met kranige uitspraken op de Belgische site genoteerd. Aan jullie de oproep om kartgrid.be de Belgische racecollega's uit te dagen.

Route voor kartgrid.be:
Forum - 4takt - Huurkartcompetities - Wedstrijdaankondigingen - DBKC

Laatst bewerkt door Casper (09-10-2008 14:19:58)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#19 09-10-2008 15:54:32

Jorg
Moderator
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 48

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Ik zag trouwens dat ze het bericht verplaatst hebben...

Is nu te vinden via: Huurkart competities > Wedstrijdaankondigingen (huurkarts) > DBKC

Aan de berichten daar te lezen is de strijd nu al los gebarsten wink

Offline

#20 09-10-2008 18:34:32

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Jorg geschreven:

Aan de berichten daar te lezen is de strijd nu al los gebarsten wink

Zeer zeker, wij kunnen niet wachten om de Nederlanders " 'n goei pandoering " te geven! big_smile (of toch zo ongeveer iets in die zin, weet niet welke uitdrukkingen jullie allemaal gebruiken). Toch in alle eerlijkheid toegegeven; het niveauverschil is heel klein als ik mag afgaan op het IKWC.

Maar bovenal primeert bij ons het fun- en sportiviteitsgehalte van een race, samen met de competitie op de baan (zolang die volledig eerlijk en fair verloopt smile ).


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#21 10-10-2008 09:37:36

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Spiderpig geschreven:
Jorg geschreven:

Aan de berichten daar te lezen is de strijd nu al los gebarsten wink

Maar bovenal primeert bij ons het fun- en sportiviteitsgehalte van een race, samen met de competitie op de baan (zolang die volledig eerlijk en fair verloopt smile ).

Neem van mij aan dat DIT bij ons OOK de boventoon is.
Eerlijkheid, fairness, en gezelligheid, staan bij elke ARKC-race bovenaan.
Natuurlijk gaat iedereen voor het beste resultaat, maar wel met het bovenstaand in gedachte.
Dus daaraan zal het niet liggen bij de Ollanders.
Laten we er een spetterende eindrace van maken.

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#22 10-10-2008 13:53:14

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Ik zie hier de vermelding van Olen en Antwerpen. Moet je weten dat dit net twee circuits zijn waar de Belgische indoortoppers zo goed als nooit rijden smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#23 10-10-2008 15:53:24

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Haha, nou misschien voor de Belgische toppers dan is de moeite waard om te kijken of ze ook heel erg goed zijn op een nieuw circuit wink!

en met toppers bedoel ik natuurlijk tobbers he wink .. haha smile


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#24 10-10-2008 19:33:35

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Na wat training moet dat perfect lukken smile Vorig jaar in Phoenix reden we na een tiental sessies top vijf van de maand, hadden we nog nooit op gereden. Oja, onderschat ons niet cool

BTW, jullie zeiden iets van baanrecord met die oude karts in Antwerpen (was het de indoor of het outdoorcircuit?), welke tijden reden jullie daar? Kan ik wat vergelijken smile

Laatst bewerkt door Spiderpig (10-10-2008 19:34:24)


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#25 13-10-2008 15:09:48

Rohrl-fan
Gebruikers
Van: Mol
Geregistreerd: 13-10-2008
Posts: 22
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Bon... Mijn eerste postje op Kartlife. Hallo!!!

Zelf ga ik niet deelnemen aan de 'kartbattle' wegens andere prioriteiten, maar ik ben wel fan van het concept! Als de gelegenheid er is kom ik zeker eens een kijkje nemen! (En supporteren voor de Belgen!) Hopelijk wordt het een succes en blijft het niet bij een eenmalige wedstrijd, dan kan ik misschien in de toekomst ook eens meedoen!


"When you're racing, it's life. Everything before or after is just waiting." Steve McQueen als Michael Delaney in Le Mans

Lees over mijn kartavonturen: http://kristofd.wordpress.com

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices