#51 19-10-2008 21:45:21

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Voor ons is het in ieder geval een complete verrassing dat het concept "team" ineens is omgezet in individueel.
Ik ga het daar eerst eens over hebben met Ferry, voordat we een "inschrijving" doen.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#52 19-10-2008 22:14:11

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Team of individueel, maakt voor ons niet zoveel uit smile Belkart is individueel, maar daarnaast hebben wij ook wel teamkampioenschappen big_smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#53 19-10-2008 23:50:03

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Individueel is natuurlijk net zo leuk als teamverband.. Gaat de organisatie hier dan een hele dag van maken, de inschrijvingen zullen wel gigantisch zijn dus poule races en de beste 5 of 10 gaan door naar de volgende ronden?

( haha, hopelijk geen dansrondes bij zoals bij Idols of wie de meeste SPINS kan maken haha ! wink )


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#54 21-10-2008 21:25:29

dre2586
Gebruikers
Van: Scheveningen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 34

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Met of zonder gewicht.   
Na het lezen van enkele reacties krijg ik de indruk dat de gemiddelde Belgische ‘piloot’ zwaarder is dan de Nederlandse.  Rijders van 85 kg of meer lijken daar geen uitzondering .  Indien er wordt gereden met teams,  is er de mogelijkheid om naast een erg lichte rijder een zwaardere rijder te plaatsen.  Zelfs na een dergelijke  compensatie wordt er in de Nederlandse kampioenschappen gestreden in zowel een lichtgewicht alsook een zwaargewicht klassement.
Bij individuele races waarbij de lichtste rijder 45 kg weegt en de zwaarste 90 kg moet er worden gezocht naar een andere oplossing. 
Omdat hier sprake is van een Kartbattle tussen Nederland en belgie, en we op zoek zijn naar de snelste rijder moeten we streven naar gelijkwaardigheid.  Je kunt een lichte rijder niet  45 kg extra gewicht meegeven dus is het eerlijker om te strijden in 2 klassementen. Tot 70 kg lichtgewicht en daarboven zwaargewicht. 70 kg om te voorkomen dat er straks voornamelijk belgen in de zwaargewicht klasse rijden en omgekeerd. Het moet tenslotte wel een battle blijven.  Daarnaast het gewicht compenseren, in beide klassementen met extra gewichten op de karts. 
Mijns inziens een goede manier om te kijken hoe de verhoudingen liggen.
Veel succes
Gr. Dre.

Offline

#55 21-10-2008 21:53:32

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

kijk hehe
iemand die mij steunt
iemand van 50 kg kan moeilijk zoveel lood zijn kart in gooien
dat is veels te gevaarlijk, stel je voor als je een klapper maakt
krijg je een stoel op je lichaam en nog eens een kart
veel plezier, karten moet leuk blijven geen dodemans hobbie

Laatst bewerkt door ladystuff (21-10-2008 21:53:58)

Offline

#56 22-10-2008 14:22:58

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Zoveel gewicht meenemen is inderdaad onmogelijk, 20kg is het maximum. Maar een coureur van 85kg laten strijden tegen een coureur van 70kg en al zeker tegen iemand van 50kg is ook compleet oneerlijk smile Iemand van 80-90kg kan iemand van 70kg nog wel aan maar die mag dan echt geen topcoureur zijn, maar van iemand van nog is 20kg minder gaat die zowieso verliezen. Daar gingen de discussies op Kartgrid ook over wink

Gemiddelde Belgische coureur weegt ongeveer 70-75kg denk ik, aan de hand van de coureurs die ik al ben tegengekomen.


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#57 22-10-2008 14:23:59

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Haha, misschien minder friet eten dan wink


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#58 22-10-2008 14:57:22

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

of bio frietekes zonder mayo....


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#59 22-10-2008 23:26:30

dre2586
Gebruikers
Van: Scheveningen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 34

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Vandaag eerst een stukje voor de tegenstanders van extra gewicht.  Later meer.

We zouden onszelf moeten afvragen wat het doel is van deze kartbattle.
Optie 1. We gaan naar Antwerpen om een dagje te karten met onze,  altijd gezellige zuiderburen en onder het genot van een hapje en een drankje 3 uur lang rondjes rijden in een ‘race’ waarin iedereen een kans heeft om te winnen.      (op zich ook een leuk idee)
Of
Optie 2. We gaan met de top van indoor karting nederland onze krachten meten met de top van  belgie om te kijken wie zich de snelste rijder(ster)  van de lage landen mag noemen.
Lijkt me duidelijk, toch?
Het gaat om de aller snelste. Dit wordt zeer waarschijnlijk iemand met veel  talent, de broodnodige ervaring, de stalen zenuwen, het tactische inzicht maar ook met het ideale postuur en gewicht.
Sporten is gezond, verbroedert, sporten is plezier. Teamsport of individueel, allemaal goed.  Doe vooral wat je leuk vindt.
Maar als je de beste wilt zijn in welke sport dan ook, kies dan een sport die bij je past.
Ben je 2.15 m. lang, ga basketballen, ben je 2 m. en 130 kg. ga worstelen, heb je een slechte motoriek, denksport misschien?
Welnu, eind november is de kartbattle. Tijd om je in te schrijven. We zoeken de snelste ‘piloot’.
Stel;  je bent 1.70 m lang en weegt 65 kg. , niets mis mee lijkt me. Je schrijft je in. Een andere rijder is 1.90 m lang en weegt 100kg. (om het duidelijk te maken). We zoeken de snelste rijder toch?
Is het dan terecht  dat deze zware rijder verwacht dat de lichte rijder 35 kg extra gewicht mee krijgt omdat hij zelf anders geen kans maakt om de snelste te zijn?
Gr. Dre.

Laatst bewerkt door dre2586 (22-10-2008 23:44:58)

Offline

#60 22-10-2008 23:39:53

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

ik ben zelf wel een voorstander van het lichtgewicht en zwaargewicht klassement,
de lichtgewichten hebben geen nadeel van met gewicht rijden.
want dit rijd toch anders dan normaal zonder xtra gewicht
en de zwaargewichten hebben zelf ook hun zin met het eigen klassement
dus ik zou voorstellen ( zoals het volgens mij vooralsnog gaat gebeuren)
algemeen klassement
en ZG klassement

m.v.gr.
kai


Seize every moment...

Offline

#61 23-10-2008 14:03:38

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Mja, een mnimumgewicht blijft het eerlijkste denk ik. Jullie limiet op "zwaargewichten" ligt op 75 (ongeveer) als ik het al die tijd goed verstaan heb, bij ons is het al makkelijk 80-85kg. Coureurs van 85kg gaan makkelijker deelnemen als het minimumgewicht op (ik zeg maar wat) 80kg ligt dan als het ligt op 75 of zelfs 70. 10kg = 0.5 seconden ongeveer he (is proefondervindelijk al vastgesteld), hou daar rekening mee smile

dre2586, je kan ook gewoon beide opties combineren, dat maakt de dag het leukste wink

Kevin den Ouden geschreven:

Haha, misschien minder friet eten dan wink

Het is niet omdat je zwaarder bent dat je "veel teveel eet". Onze Belgische kampioen bij de "heavy's" is 1m90 en weegt +85kg door zijn lengte. Ik weeg er zelf 80 door een zwaar gebeente, niet omdat ik me volprop roll (ook al kan dit grappend bedoeld zijn, is vrij enervant  als je telkens zo'n dingen moet te horen krijgen).


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#62 25-10-2008 09:57:48

tazboy
Gebruikers
Van: Haarlem
Geregistreerd: 12-07-2008
Posts: 57
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Hmmm, als het op zondag niet te vroeg begint(ivm kerk in de ochtend) ben ik er ook wel bij.


Racing is like religion.....if you don't beleive and loose faith, you will never succeed!

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices