#1 08-05-2008 20:56:52

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Wat van soort handschoenen?

Zo, zal ik de eerste "discussie"maar op gang brengen...:)

Wij, maar ik denk ook vele kartrijders, die op diverse banen (indoor/outdoor) rijden, dus met vele verschillende karts, (dus ook met verschillende stuurtjes), erger ik me aan het grote verschil in deze stuurtjes. Mijn huidige handschoenen zijn perfect voor bv: de karts in de Fabrique, maar ze zijn bagger met de karts in Oldenzaal. Het stuur is superglad voor de handschoenen.
Wat zou nu de beste handschoen zijn? grip, draagzaamheid, zweten, enz.
Wie heeft de ultime handschoen gevonden?


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#2 09-05-2008 13:11:19

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Wat van soort handschoenen?

Psycho,

Je probleem komt me erg bekend voor. We hebben er ook binnen ons team veel last van gehad, met de nadruk op gehad.
Vele rijders in bijna alle kampioenschappen ergeren zich samen met jou aan de vele slechte kwaliteit handschoenen die er kennelijk op de markt worden aangeboden.
Je hebt gewoon niet genoeg grip. Een gevolg van de slechte binnenzijde van de handschoen. Vaak gemaakt van een kunst-zeem of gladde kwaliteit zeemleer.
Het gladde stuur zou niets uit moeten maken bij een goede handschoen. Gevolg, veel pijn door het knijpen en vette blaren op de handpalm. ( EN DIE DOEN ZEER!!! )
Een mooi voorbeeld afgelopen zondag bij de ARKC waar Joop Descendre totaal geen grip op het stuur had en met zeer pijnlijke handen uitstapte. Als laatste redmiddel heeft hij de handschoenen kletsnat gemaakt zodat hij redelijk de laatste stint doorkwam. Maar dat zou niet nodig hoeven te zijn.
De karthandschoenen zijn in onze optiek vaak van zeer slechte kwaliteit of je moet al in de erg prijzige categorie uitkomen, die kennelijk beter zijn. Ik weet dat niet uit ervaring, want ik ben niet van plan meer dan € 100,00 op tafel te leggen voor een paar handschoenen. Het geld groeit me niet op de rug.
"Vroeger" had je in het karten veel gevoel nodig vanwege de afstelling van carburateur bij bijv. de 100 cc's. Daarom een vaak stoffen handschoen met dun zeemleren binnenkant. Maar in de huidige karting is dat nagenoeg niet meer aan de orde.
We zijn met ons team op zoek gegaan naar betere handschoenen. En voor ons verrassend (maar niet voor de motorrijders onder ons) kwamen we uit bij de motorsport. Vaak kwaliteitshandschoenen voor een zeer betaalbare prijs in diverse soorten, bijv. vol leer met een perfecte extra op de handpalm bevestigde leren versteviging. We mochten wat setjes testen van de importeur en eerlijk gezegd, we willen niet meer anders.
We rijden zelf met de betaalbare handschoen van ZIP; kunsstof buitenkant, zeemleren binnenkant met versteviging. Overal en altijd grip gehad. En fijn, geen pijnlijke handen en blaren meer.
Geen karthandschoenen meer voor ons. De verschillende handschoenen worden binnenkort trouwens ook via www.karthelmen.nl aangeboden. Mocht je niet langer kunnen wachten dan hoor ik het graag van je!

Kevin


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#3 09-05-2008 13:13:51

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Wat van soort handschoenen?

Oeps vergeten om een mooie foto van de de handschoen erbij te doen
zip-freestyle.jpg

Ik heb deze handschoen in het blauw en mijn teamgenoot heeft ze in het rood smile echt fjine handschoenen!


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#4 09-05-2008 17:04:30

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Wat van soort handschoenen?

Hoi kevin.

PS: Psyco is dezelfde als Joop Descendre...... Maar dat wist je toch.
En ja, dat was een zooitje die wedstrijd, Toen ik ze kletsnat had gemaakt ging het, maar daarvoor.....(Ik zeg steeds), het lijkt wel of er glijmiddel op zit, zo slecht!!
Ik heb nu bijwijze van test een paar handschoenen gekocht van het merk": Snickers Workware, en wel de Craftsmen Glove.
Dit is een gewone "werkhandschoen", maar als je hem ziet lijkt het als dat het een karthandschoen is.
Dus deze testen we ook eens uit.
En ja de handschoen die jullie zelf hebben, heeft Casper mij ook laten zien, en het lijkt me "de" goeie te zijn, dus we gaan deze ook proberen.
Eerst even een winkel/of dergelijke, want we moeten ze natuurlijk wel passen.
En ja de prijs... natuurlijk willen geen van alle "te" veel geld, uitgeven, maar 4x een verkeerde handschoen kopen is OOK over de 100 euries.
Dus om 100 euries uit te geven hiervoor vindt ik niet erg, als ze dan maar wel GOED zijn.

Psyco.


Kevin den Ouden geschreven:

Psycho,

Je probleem komt me erg bekend voor. We hebben er ook binnen ons team veel last van gehad, met de nadruk op gehad.
Vele rijders in bijna alle kampioenschappen ergeren zich samen met jou aan de vele slechte kwaliteit handschoenen die er kennelijk op de markt worden aangeboden.
Je hebt gewoon niet genoeg grip. Een gevolg van de slechte binnenzijde van de handschoen. Vaak gemaakt van een kunst-zeem of gladde kwaliteit zeemleer.
Het gladde stuur zou niets uit moeten maken bij een goede handschoen. Gevolg, veel pijn door het knijpen en vette blaren op de handpalm. ( EN DIE DOEN ZEER!!! )
Een mooi voorbeeld afgelopen zondag bij de ARKC waar Joop Descendre totaal geen grip op het stuur had en met zeer pijnlijke handen uitstapte. Als laatste redmiddel heeft hij de handschoenen kletsnat gemaakt zodat hij redelijk de laatste stint doorkwam. Maar dat zou niet nodig hoeven te zijn.
De karthandschoenen zijn in onze optiek vaak van zeer slechte kwaliteit of je moet al in de erg prijzige categorie uitkomen, die kennelijk beter zijn. Ik weet dat niet uit ervaring, want ik ben niet van plan meer dan € 100,00 op tafel te leggen voor een paar handschoenen. Het geld groeit me niet op de rug.
"Vroeger" had je in het karten veel gevoel nodig vanwege de afstelling van carburateur bij bijv. de 100 cc's. Daarom een vaak stoffen handschoen met dun zeemleren binnenkant. Maar in de huidige karting is dat nagenoeg niet meer aan de orde.
We zijn met ons team op zoek gegaan naar betere handschoenen. En voor ons verrassend (maar niet voor de motorrijders onder ons) kwamen we uit bij de motorsport. Vaak kwaliteitshandschoenen voor een zeer betaalbare prijs in diverse soorten, bijv. vol leer met een perfecte extra op de handpalm bevestigde leren versteviging. We mochten wat setjes testen van de importeur en eerlijk gezegd, we willen niet meer anders.
We rijden zelf met de betaalbare handschoen van ZIP; kunsstof buitenkant, zeemleren binnenkant met versteviging. Overal en altijd grip gehad. En fijn, geen pijnlijke handen en blaren meer.
Geen karthandschoenen meer voor ons. De verschillende handschoenen worden binnenkort trouwens ook via www.karthelmen.nl aangeboden. Mocht je niet langer kunnen wachten dan hoor ik het graag van je!

Kevin


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#5 12-05-2008 22:08:05

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Wat van soort handschoenen?

Als je echt goede handschoenen wilt dan moet je aardig diep in de buidel tasten. Ik heb sparco gehad en alpinestars ook.
Maar omdat ik erg last heb van mij handen heb voornamelijk blaren etc moest ik een handschoen met sticksel aan de buitenzijde.  Toen ben ik terecht gekomen bij autosport handschoenen van alpinestars. Deze zijn dunner dan de karthandschoenen en luchtiger. Deze handschoenen zijn brandvrij en hebben gelpads op het handoppervlak waar ik overigens zeer tevreden over ben. Grip is ongelovelijk en glijden over het stuur is dan ook definitief verleden tijd.
Je kan kijken op www.pro-racing.nl daar kun je ze vinden de rode / witte heb ik en je kan ook zwart goud of blauw wit.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#6 12-05-2008 22:50:43

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Wat van soort handschoenen?

Het is erg persoonlijk qua handschoenen, hangt ook van af hoe je je stuur beet houdt ed

Ik zelf heb geloof ik de goedkoopste Sparco kart handschoenen die er zijn, maar ik heb ze al ruim 2 jaar en ze zijn nog steeds prima smile en toch gebruik ik ze wekelijks

Ik heb ook nooit last van blaren of gripverlies of id, het enige wat ik wel weet is dat ik echt nooit zonder mn eigen helm, schoenen en handschoenen (en stoeltje trouwens)  wil... juist dan krijg ik blaren

Offline

#7 13-05-2008 11:04:29

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Wat van soort handschoenen?

Het beste wat je kunt doen is de handen meer ontspannen aan het stuur. De nijging om te "knijpen" is groot en daardoor krijg je de klachten sneller en heviger. Daarnaast is het zeer belangrijk dat je handschoenen niet schuiven, ze moeten erg strak zitten, en als laatste natuurlijk moeten ze kunnen luchten, om zweten te beperken en dus vocht in de handschoen zo veel mogelijk te vermijden. Heb over de jaren verscheidene handschoenen gehad van alpinestars en sparco, maar heb na de eerste periode ontdekt dat je het vooral zelf "in de hand hebt". Hoe je werkt aan het stuur of juist niet is van groot belang. Overigens denk ik dat de handschoenen die Kevin aanhaalt erg goed zouden kunnen zijn, op de motor is grip van belang maar ook comfort. Wat is de pijs Kevin ?, dat heb je er niet bij gezet.

Laatst bewerkt door Timster (13-05-2008 11:07:22)


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#8 13-05-2008 14:45:59

Jorg
Moderator
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 48

Re: Wat van soort handschoenen?

De prijs van de ZIP handschoenen is EUR 35,- en zijn beschikbaar in de kleuren zwart/rood, zwart/blauw en zwart/grijs. En zoals Kevin al aanhaalde te bestellen bij Karthelmen.nl (info@karthelmen.nl).

Offline

#9 19-05-2008 20:39:18

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Wat van soort handschoenen?

Zo we hebben de SNICKERS handschoenen getest......(bij uithof) en echt wat een lekkere handschoentjes, veel grip, lekker luchtig, en toch strak. en bij de ijzerwarenzaak smile:) (gerritse) kosten ze bijna 30 euries.
Helaas zijn ze er maar in 1 kleur, en niet echt veel maten.We moeten natuurlijk nog even kijken hoe ze op andere banen zijn, maar vooralsnog zitten ze lekker en goed.
We gaan evengoed even kijken voor die ZIp-handschoenen, want een extra paar is nooit weg.

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices