#1 28-11-2009 16:03:28

kwmracing.nl
Gebruikers
Van: Zuid Holland
Geregistreerd: 23-11-2009
Posts: 26
Website

Outdoor Karten? En nu,... ...

De kop is eraf!
Terugkijkend op een geslaagde Introductiedag van het Grand Prix Four Stroke op de Landsard. Vele rijders, raceteams, dealers en anderen waren bijeengekomen op dit alles van dichtbij mee te maken. Een mooi samenzijn van velen die van dit mooie spelletje houden.

Geïnteresseerden konden verblijvend eens een kart proberen en werden graag te woord gestaan door dealers, fabrikanten en andere professionals om hen te voorzien van de nodige informatie. Genoeg te doen dus en genoeg te halen.... Nu natuuurlijk hopen dat dit goed van de grond komt, maar met alle nauw betrokkenen en de vele geïnteresseerden ben ik hier zeker van overtuigd.

Oriënteren op een buitenklasse, daar komt vaak veel bij kijken. Goed advies is essentieel, gelukkig was er ruim voldoende kennis en kunde aanwezig, op de Introductiedag van de GP4.

Een buitenkart kopen? En dan.... Er zijn vele merken, vele types... ...
Welk chassis voldoet aan mijn persoonlijke voorkeuren, klasse, rijstijl, gewicht, en vele andere zaken. De ene aanbieding is nog mooier dan de andere, maar wat is nou de juiste keuze? Al snel raakt men vermoeddelijk overloaded met de mogelijkheden.  Natuurlijk kan iedereen een buitenkart kopen, maar zorg dat je je goed laat adviseren! Niet iedere kart is hetzelfde, niet iedere kart heeft dezelfde eigenschappen en mogelijkheden.

Oke, ik heb mij goed laten adviseren en een kart gekocht. Het is een mooie en goede tweehandskart geworden en ik wil er een nieuwe motor op. Gefeliciteerd, nu kun je je echt gaan voorbereiden op een fantastisch seizoen outdoor racing.

Maar wat komt daar allemaal bij kijken?
Ik stelde eens een vraag aan de gemiddelde bezoeker van de introductiedag; "Het gaat 's ochtends regenen op een wedstrijddag, wat ga je doen".

Gelukkig kon nagenoeg iedere bezoeker bedenken dat er regenbanden gemonteerd moesten worden, "Cadet klasse rijdt niet met regenbanden? Ow, dat wist ik niet". Sommigen wisten nog te bedenken dat er ook 'dingen aan de kart' moesten veranderen, maar wat? "Geen idee". "Ringetjes om de fusée?, waar en waarvoor zijn die, trouwens wat is een fusée?" Al met al een hoop mensen een spoedcursus outdoor karting gegeven. Gelukkig waren er nog altijd meer mensen die wél de nodige kennis in huis hadden,...

Ok, duidelijk allemaal, over het chassis genoeg, maar welke motor/klasse ga ik rijden?
Verzegelde motoren, onderhoud, montage en afstelling. Tja, lastig allemaal. Gelukkig zijn er overal voldoende mensen die jullie graag helpen!

Samenvattend gezegd, mijn advies:
Zorg voor goede adviezen, eventuele ondersteuning en hulp bij je keuzes; Nu en in de toekomst!
Wees bewust van de vele mogelijkheden van deze fantastische sport!

Natuurlijk zijn jullie niet 'bang' geworden van deze wat ontmoedigende post. Juist geschreven om jullie alleen maar meer en beter te motiveren! Tot in 2010...

DSC08676.JPG
KWM Racing Team
Contacteer KWM Racing

Laatst bewerkt door kwmracing.nl (28-11-2009 16:08:02)


KWM Racing Team

RK1 Dealer en Servicepoint & EKS Dealer en Servicepoint
GP4 Servicepoint

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices