#1 20-05-2008 15:32:27

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Snoopy

Altijd goed om je eigen even voor te stellen;

Ik ben Corné Snoep en ze noemen mij "Snoopy". (hoe zou dat nou komen:)) Ik ben inmiddels alweer 9 jaar op de kartbanen te vinden, wat gaat de tijd toch snel! In 1999 ging ik samen met Bert Salari, de beste kartfotograaf die er is, af en toe trainen. Bert reed samen met Bi-Flame mee in de DIKC en wat gingen die mannen snel! Hoe deden ze dat toch? Na enkele hele goede tips en wat trainingen ging het sneller en sneller. Het ging zo goed dat ik zelfs dat jaar mee mocht rijden in de DIKC. Erwin Jansen werd opgeroepen als coach en met 0 ervaring ging hij mee naar Amsterdam. Mijn eerste wedstrijd was dan ook gelijk een hele zware, met 32 teams aan de start reed ik als laatste rijder uiteindelijk van plaats 14 naar plaats 7. Een super gevoel en dat was het begin van iets moois! Dat jaar eindigden we als 8e en dat was ook voor Bi-Flame en hele goede prestatie.

In 2000/2001 stonden hele goede teams aan de start en wij hadden maar 1 doel, weer in de top 10 eindigen en hopelijk een podiumplaats. Nou, we deden het weer erg goed! Met en 3e plaats in Echt pakten we onze eerste podiumplaats en in de slotrace in Nijverdal reden we met alle teams samen, (de 1e en laatste wedstrijd werd verreden met alle teams en de andere wedstrijden werden in 2 poules verreden) en hier eindigden we zelfs 4e! Hierdoor werden we weer 8e en het doel voor dat jaar was bereikt.

Mijn eigen prestaties werden steeds beter, ik reed met de top mee en stond mijn mannetje. De vraag kwam dan als snel; wie is er op zijn thuisbaan sneller? Jodey of Corné? Een vraag die nooit echt beantwoord is, maar Jodey en ik begonnen wedstrijden met elkaar te rijden en met succes. De jongens van Bi-Flame hielden het voor gezien, ze kregen kinderen en hadden geen tijd meer om te trainen. Donatello's vroeg of ik, samen met Erwin als coach, bij hun kwam rijden; samen met Jodey, broer Tim en Pascal reden we een erg sterk seizoen met veel podiumplaatsen. Uiteindelijk werden we in 2001/2002 algemeen 3e.

Inmiddels werden we wat bekender in het kartwereldje en in de DIKC was iedereen met elkaar bevriend. Zo leerden we Daniel Devente en Jeroen Stockrum kennen en reden destijd bij BP-Racing. Samen met hun namen we deel aan de 10 uurs van de Fabrique en die wonnen we oppermachtig. Zo was een nieuw team geboren, maar alleen als Erwin mee kon. Zo gezegd zo gedaan en onder de naam Baroc gingen we verder. Dat jaar was onze doelstelling kampioen worden, helaas zat het niet echt mee en werden we 2e, toch wel teleurstellend als je weet dat je kampioen kan worden.

SI-20080420-104.jpg?1209212661
Natuurlijk de voorste wink
Jeroen stopte met indoor karten en ging KOK rijden, Marco Koolaard was onze nieuwe aanwinst in het seizoen 2003/2004 en mijn eerste kampioenschap werd een feit. Zelf ging ik alsmaar sneller en ervaring begon een grote rol te spelen. Ik werd niet alleen kampioen, maar ik werd in een verkiezing zelfs gekozen tot beste rijder van het seizoen! Toch wel een eer en een bekroning op mijn "carierre". Wederom reden we met de 10 uur mee en wederom wonnen we deze. In Belgie werd de 24 uurs van Brugge gereden met veel topteams aan de start, ook deze werd gewonnen en een beter seizoen kon niet worden gereden.

Dit jaar hield Marco het voor gezienen hij wilde verder in de autosport. Toen dat niet lukte hadden we inmiddels Ralf van der Grift benaderd en met hem gingen we het volgende seizoen in. De verwachtingen waren hoog, de 10 uurs wonnen we voor de 3e keer en de basis was weer gelegd. Barocracing heerste op de kartbanen en wat kon ons nog weerhouden;  pech en een team dat Indoorfun heette. We hadden 3 wedstrijden pech in dit seizoen, waarvan 2 net buiten het podium eindigden en zo kwamen we 4 punten te kort en werd Indoorfun kampioen. Balen balen, maar wat reden we een sterk seizoen!  De 24 uurs van Brugge was een succes en ook dit jaar deden we mee, wederom wonnen we en ook in Belgie werd de naam Baroc gevreesd. Ook dit jaar werd ik benoemd tot rijder van het jaar, wat natuurlijk geweldig was, maar een schrale troost.

Indoorfun ging naar de MKS, dus geen revanche voor ons, maar toch hadden we een doel; kampioen worden en alleen maar podium rijden. Het lukte, met 5x 1e, 2x 2e en 2x 3e werden we heersend kampioen voor AV-Racing. Ook Brugge werd als 1e binnengehaald en voor de 3e keer werd ik rijder van het jaar. De eer was hersteld en het team was herboren, met nog steeds Erwin Jansen als coach. Bert Salari was inmiddels al wat jaren vaste fotograaf en hij heeft een boel mooie plaatsjes geschoten, waar veel teams van genieten.

2006/2007 was een jaar van verandering. De DIKC stopte en de MKS werd een feit. Herrenigd worden met de vrienden van Indoorfun, die de naam hadden veranderd in IKM. Zij werden kampioen in de MKS van 2006 en het was aan ons om hun tegenstand te bieden. De kwaliteit hadden we, maar de ervaring met een eigen kart totaal niet. Met hulp van Kart Centre Roosendaal en mechanic Ton gingen we de strijd aan. Dit jaar werd een succes, we reden alleen maar podium tot de laatste wedstrijd, maar 3 wedstrijden voor het eind waren we al kampioen, wat een geweldig seizoen. Wederom een bekroning op al die jaren. IKM had een ongelukkig seizoen, maar AV-Racing werd Veersedam en eindigden net als in de DIKC 2e in een debuutjaar.

Wat gaan de jaren snel, er komt veel jeugdig talent en hoe lang zal ik het nog volhouden om deze mannen en vrouwen te beaten? Wat maakt het uit, het gaat er om dat je er plezier in hebt, of je nu 10e of 1e wordt. Ik heb het geluk gehad dat ik een goed team heb die als een zonnetje draait. Als ik in de toekomst stop, hoop ik jonge coureurs een handje te kunnen helpen of evt op een andere manier mijn ervaring in de kartsport te kunnen stoppen.

Mijn motto: Neem je verlies en sluit aan....

Laatst bewerkt door Snoopy (20-05-2008 17:03:17)


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#2 20-05-2008 16:40:27

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Snoopy

mooi verhaal snoop...
Heb je verhaal aandachtig gelezen.
Wij van revolution hopen ooit nog is tegen jullie te strijden.
Helaas was de DIKC ten einde toen wij wouden meedoen. De mks is dit seizoen en volgend seizoen nog een stapje te hoog. Hopelijk zien wij elkaar snel op de baan en uiteraard ook ernaast.

grtz

chris


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 20-05-2008 16:44:21

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Snoopy

Heel mooi verhaal Corné, pff wat een kart ervaring heb jij.. hahaha

Ik kom net om de hoek kijken met me 3 jaartjes.. oja lukt je plaatje al?


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#4 22-05-2008 16:37:58

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Snoopy

Hahaha.... niet echt!

Plaats jij ff een foto ertussen hahaha....

In die 3 jaar heb je al bewezen een hele snelle man te zijn! Ervaring komt met de jaren hey!

Crizz... tijdje geleden! MKS is leuk en wie weet wat voor volgend jaar? Goede sponsors vinden en geloof me, je leert heel veel! Ik kom je vast nog eens tegen, ik weet dat je toen DIKC wilde rijden, maar het moest zo zijn! Het gaat je goed en wie weet tot snel...


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#5 22-05-2008 17:10:58

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Snoopy

Hee Corné,

Je foto staat erbij hoor smile


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#6 23-05-2008 10:45:24

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Snoopy

hahaha.... thnx man! Zie je zate... oh nee, zondag! laters


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#7 23-05-2008 19:13:29

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Snoopy

ja helaas mocht het indd niet zo zijn. Achteraf mischien ook beter, op dat moment was ik er ook denk ik niet klaar voor. Het gaat elke race steeds beter. En vanaf volgend seizoen rijdt ik alleen met Timmie een teamgenoot van me. Allebei zijn we zeer gedreven, en we kunnen niet wachten om in de mks te rijden. Op het moment hebben we verschillende partijen waar we mee in onderhandelingen zijn voor sponsoring voor de mks. Ton heeft ons een test aangeboden om is te komen testen in een mks kart, dus dat willen we graag eerst doen aangezien ik nog nooit in een mks kart heb mogen rijden. Jullie van Proturn zijn ook erg snel en hopelijk zijn we niet te laat voordat jullie dalijk besluiten om te stoppen. Het zal voor mij vooral een enorme goeddoening als ik is een race tegen jullie zou mogen strijden. Heel veel succes dit seizoen verder in de mks, hoop dat jullie je het kampioenschap opnieuw winnen.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#8 09-12-2011 23:46:56

rubenb
Gebruikers
Van: rotterdam
Geregistreerd: 25-12-2008
Posts: 55
Website

Re: Snoopy

Ik zou willen dat ik ook de DIKC had meegemaakt als ik al die geweldige oude verhalen lees!!

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices