#1 23-07-2008 11:13:56

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Plannen voor outdoor kartbaan in Almere

Ik heb het berichtje gewoon even "geleend" maar het is zeker het vermelden waard;

Uitgegeven door Bas Kaligis 22 juli 2008

De Stichting Kart en Bikes Midden Nederland (KBMN) heeft plannen voor een karting circuit in Almere. "In Nederland zijn er heel weinig banen waar je kan karten, laat staan wedstrijden rijden", zegt voorzitter Gerard Swart in een artikel van de locale nieuwssite Almere Vandaag. Hij ziet in groeistad Almere de perfecte locatie voor een kartbaan. Deze week biedt hij zijn plan aan bij de gemeente.

Het idee is een kartbaan van circa duizend meter lang, volgens de wedstrijdnormen, met daarbij een groot parkeerterrein en een kantine. "Het circuit is niet alleen bedoeld voor karts, maar ook voor pocketbikes, scooters en pitbikes", vertelt Swart. "Naast wedstrijden, krijgt de baan uiteraard ook een recreatieve functie. We zullen ook gewoon karts verhuren."

Swart speelt al een jaar met het idee. "Ik heb het plan al eerder gepresenteerd bij de gemeente, de afdeling Stedelijk Beheer was toen enorm enthousiast. Wethouder Smeemen verwees het echter direct naar de prullenbak. Toen ik hoorde dat de nieuwe wethouder er wel oren naar had, heb ik met hulp van de Autosport Federatie het plan vernieuwd."

Een locatie voor het nieuwe circuit heeft Swart al op het oog. "Industrieterrein De Vaart in Almere Buiten is ideaal. Er is veel ruimte nodig voor de baan, maar je moet er ook rekening mee houden dat het zeker geluid opleverd. Daar zal dat geen overlast geven."

Swart heeft goede hoop dat gemeente positief tegenover zijn plan staat. Volgens hem kan de baan er in dat geval binnen één jaar liggen.

Ondersteun deze plannen middels je steunbetuiging op de online petitie


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#2 15-11-2009 21:17:55

KartBoy
Gebruikers
Van: Almere
Geregistreerd: 18-03-2009
Posts: 57

Re: Plannen voor outdoor kartbaan in Almere

van mij mag die baan er komen, dat is lekker dicht bij voor mij


Als je wilt winnen moet je er voor gaan. smile

Offline

#3 16-11-2009 00:25:37

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Plannen voor outdoor kartbaan in Almere

hoe meer banen, hoe beter, dus hoop dat het doorgaat smile

Offline

#4 16-11-2009 18:29:30

KartBoy
Gebruikers
Van: Almere
Geregistreerd: 18-03-2009
Posts: 57

Re: Plannen voor outdoor kartbaan in Almere

Ik hoop het ook ik zal er is gaan kijken hoe het er voor staat, als het er is dan zeg ik het wel, zo nee dan zeg ik het ook wel


Als je wilt winnen moet je er voor gaan. smile

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices