#1 23-11-2009 21:55:59

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,776

Verslag en bijzonderheden introductiedag GP4 Kart Series

Oorspronkelijk artikel racexpress.com

Geweldige opkomst introductiedag GP4 Four Stroke Series
Uitgegeven door Bas Kaligis 23 november 2009

De introductiedag van de GP4 Four Stroke Kart Series is een geweldig succes gebleken. De interesse in de nieuwe kartserie was enorm en geïnteresseerde karters waren enthousiast getuige de reacties. Van de kant van de kartbedrijven/dealers waren er ook hele positieve geluiden te vernemen. Kortom; een geslaagde dag en dit soort initiatieven heeft de kartsport nodig, met name voor de aanwas van nieuwe rijders. En dat is ook precies waar de serie zich op richt. Het was een gezellige drukte op Karting Eindhoven, waar al vroeg de eerste bewegingen waren te bespeuren. “De eerste rijders, ouders en kinderen kwamen al vroeg aangezet. En wat vervolgens gebeurde overtrof onze stoutste verwachtingen. Wat een fenomenale opkomst vanuit zowel België als Nederland. Veel mensen die ons initiatief steunden. In totaal hebben we zo'n 400 bezoekers gehad en hebben we aan 150 rijders een polsbandje uitgereikt om te kunnen testen in een viertakt kart”, liet Ben de Feyter weten tegenover RaceXpress.com. De Feyter is samen met Casper Reinders de stuwende kracht achter de nieuwe serie, en daarmee is de basis gelegd voor succes. Deze twee heren hebben hun sporen in de kartsport al ruimschoots verdiend. Al jaren zorgen zij voor nieuwe aanwas en doorstroom van talenten naar de kartsport. Hun ruime ervaring in het organiseren van uiteenlopende kartkampioenschappen, zorgen gezamenlijk voor een solide basis. “Wat een heerlijke introductiedag van de GP4 Four Stroke Kart Series (GP4) hebben we meegemaakt op de Landsard. Als je bezig bent met de opzet van een nieuwe raceserie, in dit geval de GP4, ben je toch altijd vooral nieuwsgierig naar hoe een dergelijk initiatief wordt ontvangen”, liet Casper Reinders optekenen. “Je weet vooraf niet wat je moet of kunt verwachten. En dan is uiteindelijk na maanden van voorbereiding de grote dag daar en wordt de serie geïntroduceerd.”

GP%204%20%203%20RX%20500.jpg


De GP4 is een initiatief van Antwerp karting (B) en Cpoint Racewear (NL) en staat voor het gecombineerd Nederlands-Belgisch kampioenschap sprint viertakt kart racing. De GP4 heeft als doel tegen relatief lage kosten competitieve races te organiseren met viertakt karts binnen een gemoedelijke clubsfeer. Spanning, sportiviteit en vooral plezier krijgen de hoogste prioriteit. De GP4 richt zich vooral op de beginnende rijders die in deze races de nodige ervaring en contacten op kunnen doen.

Reinders zag maanden van voorbereidingen beloond worden: “Gisteren was het samen met Peter Faber van de Landsard nog overleggen: 'Hoeveel man verwacht je?' Ik kon hem geen zinnig antwoord geven, waarvoor excuus. Wel heb je een goed gevoel over voorafgaande berichtgeving en hoop je dat meer mensen datgene nastreven wat we voor ogen hebben of dat in ieder geval weten te waarderen; Budgettair verantwoord racen op hoog niveau door middel van het ondersteunen van onze geliefde kartsport in de breedte. Geïnteresseerden niet in zeven sloten tegelijk laten lopen en waar mogelijk ondersteunen bij het vinden van een juiste klasse en de juiste dealers.”


GP4%20%207%20RX%20500.jpg

Voordat het rijden op de kart begon, hadden de handelaren nog een meeting, waar het technisch aspect werd belicht met betrekking tot gelijkheid, verzegeling en motorcontroles door onafhankelijke partijen. “Nadat we de importeurs en dealers over de intentie van de GP4 hadden geïnformeerd en we samen van gedachten hadden gewisseld over opzet, motoren, kostenplaatje en wat nog meer de revue passeerde, kon het feest beginnen. Alle motoren in de diverse klassen waren te bezichtigen en indien aanwezig op een demokart te proberen. De GP4 werd ook door de handel omarmd en de opkomst van deze zijde was dan ook groot. Een twintigtal bedrijven gaven hun medewerking en zo ontstond er een leuk kartdorpje waar het publiek en geïnteresseerden informatie konden opdoen bij verschillende stands. Aanwezig waren de vertegenwoordigende importeurs en dealers van RK1, B&S en Mini B&S, Vampire en Swiss Auto en Honda en werden er drie nieuwe motoren geïntroduceerd; Griffon 250, Tech F1 en RVF Honda Cadet”, legde De Feyter uit.

Daarnaast waren door de dealers diverse karts mee genomen, waarop de mensen zelfs eens een kart konden proberen. "Ik heb dit in in 16 jaar nog niet gezien in de 4takt, dat er zoveel handelaren samen staan”, was de verbaasde reactie van Rini van de Burg, die er namens de groothandel Schuurman BV de RK1 promootte.

Ben de Feijter draaide overuren met het uitdelen van de polsbandjes die nodig waren voor een testrit. Er werd op de baan enthousiast gereden, maar ook de veiligheid werd in acht gehouden. Zo konden de Cadet-rijders apart rijden. “Het enthousiasme was groot en de opkomst zag veel nieuwe gezichten en veel geïnteresseerden. Na de meeting was het direct bingo”, zei De Feyter. “De rijders konden testen en aan anderen konden we informatie uitwisselen. Het was een geslaagde dag. Veel mensen hebben informatie aangevraagd en er waren een hoop nieuwelingen met interesse voor de kartsport. Het is duidelijk dat velen wel oren hebben naar dit kampioenschap. De mensen vonden het leuk om eens vrijblijvend te kunnen praten met alle aanwezige handelaren en leveranciers. We hadden dan ook een mooie line-up, alle klassen waren vertegenwoordigd. Alle handelaren waren present en gaven uitleg, en de rijders konden de karts uitproberen; van RK1 tot VT250."



GP4%201%20RX%20500.jpg

“De toeloop bracht wel met zich mee dat diverse rijders wat langer moesten wachten voordat ze in konden stappen”, vulde Reinders aan. "Maar, als je de rijders vanaf 7 jaar tot Rob's leeftijd (geheim) glunderend van oor tot oor uit de karts ziet komen, dan weet je meteen waarvoor je het doet. We hadden de mini's en oudere rijders gescheiden zodat de veiligheid niet in het gedrang zou komen. Vol op de baan was en bleef het; heerlijk. Waarbij ik niet de rijders wil vergeten die gewoon hun eigen kart mee hadden genomen om deze dag rijdend luister bij te zetten. Budgetracing, het is mogelijk en er is veel animo voor. U heeft ons met z'n allen, reguliere karthandel, rijders, bezoekers, vooral ouders, datgene gegeven waarop we hadden gehoopt; vertrouwen dat we op de goede weg zijn met een goed concept. Daarom namens ons als organisatie: Bedankt voor het slagen van deze kennismakingsdag, een dag met een dikke gouden rand. Hier doen we het voor. We hopen dat de dealers de contacten om kunnen zetten in nieuwe klandizie, want ook dat is een belangrijk aspect. De jongens hadden diverse karts klaargezet, belangeloos. En als er zoveel mensen in je kart rijden moet je altijd maar afwachten hoe de kart er uiteindelijk uitkomt. Daarom is hier ook een welgemeend dankwoord op zijn plaats. We gaan de puntjes op de"spreekwoordelijke "i" zetten, en komen binnen korte tijd met de kalender en banen naar buiten. Een kalender die wordt afgestemd op de reguliere kartseries, zodat er geen overlappingen plaatsvinden. Dat zou niet in het belang van de sport zijn. Wij gaan er vol voor. Nogmaals dank namens Ben en mij en tot spoedig ziens”, besloot Casper Reinders.

Binnenkort komt RaceXpress.nl nog terug op deze introductiedag met een verslag van wat rijderstesten en we zetten alle motoren op een rijtje. Stay tuned!

Deze topdag kon niet georganiseerd worden zonder medewerking van de volgende enthousiaste bedrijven. De aanwezige importeurs en dealers:
Schuurman BV
TKS Losser
Stegmoto
Kombikart
Van der Pol Kartracing
Kartshop Limburg
KWM Racing Team
Heide/Mulder Karting
Kart Parts
KCR Roosendaal
IKM Middelburg
Team Bob Klein Buursink
Team Jannes van Dijk
OW Karting
Speedsupport
K en K Karts
Speedsport Holland
Pitparts.nl/Team Speedworld
Wildkart Nederland BV/KSO
Erpo
RVF Kart Markt
DFK Karting
IKM Middelburg


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 27-11-2009 14:13:47

jeroen
Gebruikers
Geregistreerd: 14-04-2009
Posts: 5

Re: Verslag en bijzonderheden introductiedag GP4 Kart Series

hoi casper

was een erg leuke dag.

kort vraagje.
maken ze in de b&s-fabriek een en dezelfde motor of heeft degene die mee mag doen nog bepaalde naam.specificaties?? en geldt dit ook voor de rk1.?

dank je

Offline

#3 27-11-2009 15:06:13

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,776

Re: Verslag en bijzonderheden introductiedag GP4 Kart Series

De motoren worden voor zover ik weet af fabriek geleverd. We hebben een motorenreglement waaraan voldaan moet worden. Standaard voldoen de motoren daar aan. Voor de zekerheid verwijs ik je naar het technisch punt van de GP4, De Feijter in Antwerpen. De technische reglementen komen op www.gp4kartseries.com.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#4 28-11-2009 15:17:35

kwmracing.nl
Gebruikers
Van: Zuid Holland
Geregistreerd: 23-11-2009
Posts: 26
Website

Re: Verslag en bijzonderheden introductiedag GP4 Kart Series

Casper geschreven:

De motoren worden voor zover ik weet af fabriek geleverd. We hebben een motorenreglement waaraan voldaan moet worden. Standaard voldoen de motoren daar aan. Voor de zekerheid verwijs ik je naar het technisch punt van de GP4, De Feijter in Antwerpen. De technische reglementen komen op www.gp4kartseries.com.

Motoren betreft verzegelde motoren, conform reglement betekend dit vaak "Af-fabrikant" geleverd..... Zowel voor de B&S als de RK1.

Laatst bewerkt door kwmracing.nl (28-11-2009 15:30:42)


KWM Racing Team

RK1 Dealer en Servicepoint & EKS Dealer en Servicepoint
GP4 Servicepoint

Offline

Forum footer

© Copyright 2018. Powered by Qbixx | Webservices

smash