#1 25-02-2011 22:20:11

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag GP4 Pre-Seizoensrace 20-02-11

gp4.png

Verslag GP4 Pre-Seizoensrace 20-02-11

Wat was het heerlijk om weer naar een GP4 race te kunnen gaan.

De GP4 heeft een grote vlucht gemaakt. De belangstelling is erg groot. Daarvoor willen we op voorhand iedereen die ons een warm hart toedraagt bedanken. We gaan vol voor een nieuw seizoen en hebben er verschrikkelijk veel zin in. De prijzen hebben we op het niveau van 2010 weten te houden, net als de duur van de races, waardoor we nu wel erg gunstig afsteken tegen andere kampioenschappen.

p.php?a=cWFxXiM8PCcqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637882
Familie uitje voor de familie Buurman, dat is ook GP4

Een paar maanden van voorbereiding op het seizoen 2011 waren aan de 20e februari vooraf gegaan. We kregen veel suggesties en verzoeken, bedoeld om de viertakt sprint klassen naar een nog hoger plan te tillen. En daar voldoen we natuurlijk graag aan.
Zo hebben we de verzegelde Honda Cadet en de GP4-RK1 verzegelde motor geïntroduceerd, worden de B&S klassen op Maxxis SLR slicks gezet, zodat er een strijd met de RK1 kan (zeker zal) ontstaan, komt er in de klasse VT250 Senior een extra klassement voor rijders met een totaalgewicht (zonder lood) van 180 kg+ en zijn we vooral bezig om samen met de vier fabrikanten en importeurs van VT250 motoren deze klasse een goede waarborg te geven voor de komende jaren.
Daarnaast geven we in samenwerking met Schuurman BV, en de teams KWM en KK Karts, iedere race twee volledig verzorgde RK1 Junior arrangementen weg en hebben we ism TKS een B&S motor ter beschikking gesteld aan een indoorkampioen. Alles ter promotie van karting.
Er komen binnen nu en heel korte tijd nog een paar nieuwigheden aan, maar dat houd ik hier nog even in het midden.
Veranderingen die o.i. nodig zijn om onvolkomenheden weg te werken.

p.php?a=cWFxXiM%2FMiMqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637858
Koud, maar lekker druk

Zo togen we afgelopen weekeinde naar de Landsard in Eindhoven om bij Peter de GP4 Pre-Seizoensrace te gaan rijden.
Het was frisjes kunnen we wel stellen, maar dat weerhield de deelnemers en hun begeleiders en fans er niet van om de reis naar Eindhoven te maken. En ze kregen er geen spijt van, want het was ten eerste beregezellig, en daar houden we van, en ten tweede super spannend in de races. Het was een genot om iedereen weer te ontmoeten en te zien hoe de teams en rijders zich op het nieuwe seizoen voorbereid hadden. Nieuwe gezichten waren er volop. Het duurde even voordat we iedereen gevonden hadden, maar het lukte. Het kostte de nodige koffie, maar dat hebben we er graag voor over. Het sociale deel is ten slotte meer dan belangrijk.

p.php?a=cWFxXiM5OSIqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637756
Sommigen zijn altijd de Sjors en moeten poetsen

We hadden nog een extraatje in petto. We hebben zoveel als mogelijk iedere deelnemer op de foto gezet. U krijgt deze foto’s eenmalig op groot JPEG formaat gratis toegezonden. Gewoon als extraatje omdat u de moeite nam om in de kou te komen racen. De foto’s staan op de GP4 site. Een mailtje naar info@cpoint-racewear.com en de foto’s worden u gemaild.
Net als de uitslagenlijsten trouwens.

p.php?a=cWFxXiM5OScqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637756
Prachtig BEKC team VD Racing

Voor het eerst maakte de BEKC Endurance Cup deel uit van het GP4 weekeinde. De teams en rijders hadden er duidelijk schik in. Positieve geluiden alom. De teams die reden maakten er een waar spektakel van.

We hadden een eenmalig aangepast dagschema, met alle races op de zondag gepland. Het was meteen een test voor onze nieuwe GP4 crew, want we zullen het hele seizoen met een vaste ploeg van 12 baancommissarissen de races gaan begeleiden. En dat vertaalde zich vandaag meteen in een strak opgevolgd tijdschema en erg oplettende marshalls. En zo hoort het.

Van de BEKC race is een verslag gemaakt door het winnende team van VD Racing. De jongens wil ik verzoeken om hun verslag op de site te plaatsen, want het gaf de strijd mooi weer. Bij de RK1 waren het de mannen van North Racing die de overwinning pakten.  Wat me verbaasde was dat de RK1 de Rotaxen zo goed bij kon houden, ze waren gewoon sneller in de bochtige stukken. Kan wat worden als de Big Bore motor wordt geïntroduceerd. Jongens van Schuurman, laat maar komen die motor!!

p.php?a=cWFxXiM5OCUqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637757
Pitparts, BEKC-RK1, met drie bekers naar huis

Klasse Honda Cadet GP4 verzegeld
Het was gewoon heerlijk om die spruiten in hun karts tegen elkaar te zien strijden. Want dat was er volop. Strijd. De motortjes waren gelijkwaardig en de rijdertjes wisten de karts zodanig de sporen te geven dat er constant van positie werd gewisseld. Met uitzondering misschien van Jan Stuut, die onder de bezielende begeleiding van Cees Vos er iedere keer vanaf de start zodanig hard aan trok, dat hij gewoon niet te volgen was. Een talentje hoor. De pole, drie overwinningen en de SR werden zijn deel.

p.php?a=cWFxXiM5PicqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637815
Debuut voor Jesper Hofland, goed gedaan jongen

Achter Jan waren het Kerenzo Stevens Beau Braster en Stefano van Es die drie races lang op het scherpst van de snede vochten om iedere meter. Wat een heerlijk gezicht. De jongens finishten telkens in deze volgorde.
De nieuwe rijdertjes Joost Elshuis, Jesper Hofland en Olav Severijnse gingen de snelle Thom Nelissen net vooraf. De eerste meters van je kind zijn toch wel iets bijzonders. Enthousiaste ouders waren er te noteren. Gelijkwaardigheid, enthousiasme en tof gedrag gaan goed samen bleek vandaag. Dank voor de fijne mails die we van u mochten ontvangen. Doet ons goed.

p.php?a=cWFxXiM5PSEqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637816
Ongenaakbaar, Jan Stuut

Klassen RK1 en B&S Junior
Op verzoek van de importeur zijn m.i.v. dit seizoen de B&S klassen op de Maxxis SLR slick gezet. En dat vertaalde zich in een zodanige snelheid dat de B&S rijders de strijd volop aan konden gaan met de RK1 rijders, ondanks dat de klassen in twee groepen startten.

Max de Bruijn, onze Duitse vriend Niklas Kry en Mike ten Velde maakten er een war feest van. Ze streden om iedere meter tegen elkaar en tegen de RK1. Mooi om te zien. Uiteindelijk waren het Max, in zijn eerste race, en de ervaren Niklas die Mike in de eindstand net voor wisten te blijven. Max en Niklas behaalden zelfs evenveel punten via resp. de resultaten 1,3,1 en 2,1,2. De snelste ronde bracht hier de beslissing; 51,77 om 51,99 in het voordeel van Max, die hiermee zijn eerste race meteen won.

In de RK1 klasse reden voor het eerst de nieuwe GP4-RK1 verzegelde motoren mee. Iedereen was natuurlijk nieuwsgierig naar de prestaties tov de niet-verzegelde motoren. En het moet gezegd, de rijders, allen rookies, Krestho Kootstra (Pitparts), Jeffrey Roeffen (KSL), Kimberley van Drunick en op afspraak Remco Kleefstra weerden zich kranig en presteerden optimaal met de nieuwe motoren. Ze zaten alle drie de races erg dicht bij elkaar, zodat hier ook meteen de grote waarde van een verzegelde klasse bleek. Hoe kan iemand er tegen zijn. Strijd op de vierkante centimeter. De plaatsen 5, 6, 8 en 13 algemeen werden hun deel. En dat was verdienstelijk. De eerste overwinning ooit in deze verzegelde klasse kan Krestho Kootstra niet meer worden afgenomen.
Remco reed ongelukkige races. Beter nu de pech dan in het seizoen jongen!

p.php?a=cWFxXiM8MyYqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637916
Snelle dame in klasse GP4-RK1 Verzegelde motor, Kimberley van Drunick

Algemeen was het vandaag een ontketende Lucien van Doorn die niet bij te houden was. De nummer 88 vloog naar de overwinning in de eerste twee en naar de tweede plaats in de derde race. Hij heeft het nodige talent en zal er zeker komen.
Jorrit Rolvers reed constant rond het podium, Matthijs Vandewalle en Ruben Wynia waren ook supersnel, maar hadden ieder een mindere race. Jorrit reed strak naar de tweede podiumplaats, terwijl Matthijs en Ruben gedeeld derde werden na een hevige strijd. Matthijs was iets sneller in zijn beste tijd en pakte de derde spot op het podium.
Ook hier een aardige groep nieuwe rijders. We verwachten veel in de nabije toekomst van Filip Wojtowicz, Jeffrey van Onselen en Mike Bartels.

p.php?a=cWFxXiM%2BOiQqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637820
Ongenaakbaar Lucien van Doorn

Klase RK1 Senior
Wie gaat Kevin den Ouden dit jaar van het kampioenschap afhouden was de vraag die gedurende het verloop van deze dag bij me opkwam. De winnaar van de IKK (Indoor) en de eerste Race of Champions had een mooie aanbieding van William Koen geaccepteerd en stond in vol geel-zwart-rood ornaat aan de start.
Achter de polesitter Ashley Raven wel te verstaan, want van Ashley is bekend dat hij altijd snel is, vooral als het om de pole gaat.
Maar na de start was het toch Kevin die ontketend was en drie keer de overwinning pakte in even zoveel races. En daar pakte hij ook de snelste ronde nog even bij.
Mitch Verheijden, Ashley Raven en Nick Meijer vochten de eerste twee races met elkaar, waar in race drie Marnix van ’t Hoff nog even bij kwam.
Misschien dat Kevin door deze strijd weg kon komen. Heftig was het wel. Uiteindelijk kwamen ook hier Ashley en Nick met het zelfde aantal punten uit de strijd. De snelste tijd was hier met 2/10 verschil voor Ashley.

p.php?a=cWFxXiM%2BPyMqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637821
Niet bij te houden, Kevin den Ouden

Klasse VT250 Junior
Dat de VT250 een volop GP4 klasse aan het worden is mag blijken uit de inschrijvingen die al staat voor het seizoen 2011.
De charme is vooral vijf motormerken in dezelfde klasse. En daar blijven voor gaan, deze melange van motoren in dezelfde klasse. Dat is de toekomst in racing.

Gewoon het maximum aantal van 18 Junioren en vandaag met twee nieuwe inschrijvingen erbij 36!! aanmeldingen bij de Senioren tekent hoe we aan de weg timmeren. Internationaal zijn alle ogen op jullie als rijders gericht. De fabrieken hebben zich aan de GP4 geconformeerd, waarover binnenkort meer bekend wordt gemaakt.
Een en ander bracht met zich mee dat we verzocht zijn te participeren in de nieuwe Euro Challenge en dat gaan we doen. Ook hierover binnenkort meer informatie.

p.php?a=cWFxXiM%2FPSIqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637856
Heeft ie gewonnen denk je? Tiomo Pahler

De Junior klasse werd versterkt door deelname van nieuwe rijders als Chris Ebbing, Marcel Kleefstra, Dennis Dieteren en Guillaume Vandenbroucke.
De pole was voor Marcel Kleefstra, de winnaar NK RK! 2010. Maar in de race moest Marcel het afleggen tegen de Twentse teamgenoten Timo Pahler en Chris Ebbing. Maar wat ging hier een felle strijd mee gepaard. Niet normaal hoe die mannen rond gingen en vol voor iedere meter strijd levereden. Het was uiteindelijk Timo die met de snelste tijd aan het langste eind trok, in de stand net voor Chris en Marcel.
Bijna zou ik Bram Ramselaar vergeten. Nee hoor Bram, want dat kan gewoon niet als je zo snel bent en met Marcel om die derde podiumplek strijdt. Met evenveel punten kwamen ze uit de strijd, waarna ook hier de podiumplaats via de snelste tijd werd toegewezen. Nipt was deze voor Marcel.
Angie Martens is zichtbaar in haar element. Ze ging Dennis en Guillaume vooraf en was zichtbaar tevreden.

p.php?a=cWFxXiM%2FOycqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637826
Start VT250 Senior met meteen Jeroen Martens op kop, hier voor Jurgen de Block

Bij de senioren kwam naast de GP4 kampioen 2010 Jeroen Martens een aantal gevestigde namen aan de start, waarvan Jurgen de Block, Thijs van den Heuvel en Rick Westerlaken er een paar zijn.
Maar ook nieuw bloed in de persoon van Brian Kroon maakte zijn opwachting.
Op het laatste moment kwam Simone Bouwhuis ons nog versterken, zodat we ook hier een snelle dame aan de start mochten verwelkomen.

De vraag was natuurlijk of iemand Jeroen zou kunnen verslaan.
Het leek even te gaan gebeuren, want Jurgen en verrassend Brian maakten hem het leven aardig zuur. Deze drie rijders maakten in de races de dienst uit. Uiteindelijk bleek Jeroen te snel voor de rest en gaf meteen zijn visitekaartje voor het seizoen af. Drie overwinningen in de races werden zijn deel.

Die dekselse Brian Kroon ging brutaal de strijd aan met Jurgen de Block, die al zijn routine nodig had om de youngster van zich af te houden. Dat lukte niet helemaal, waardoor ook hier een ex-aequo om plaats 2 het gevolg was. En, Brian was 2/100 sneller dan Jurgen. Ja, je leest het goed, 2/100. En dat bracht hem P2.

Vanaf P4 was het de tweede groep die er hard aan trok, met Thijs van den Heuvel voorop, gevolgd door Rick Westerlaken en de oudste deelnemer, maar niet de minste, Christian Martens. Joris Evers met de experimentele GP4-lightklasse kart reed volop mee en was vooral met Simome Bouwhuis en Paul Sieljes in de strijd. Hoewel, Paul kreeg met pech af te rekenen en Simone met de man met de hamer.

p.php?a=cWFxXiM%2FPiQqYHtlPzUyJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1298637855
Snel in zijn eerste VT250 Senior race, Brian Kroon

Al met al kwam er met een prijsuitreiking, waarin iedereen in het zonnetje werd gezet, een eind aan een heerlijk raceweekeinde op de Landsard.

We zien uit naar de seizoensopening van 26/27 maart op circuit Hahn. En daar nodigen we u hartelijk voor uit.

Hopelijk tot dan.

Het GP4 Team,
Ben de Feijter
Casper Reinders


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 27-02-2011 09:39:23

Jimmy
Gebruikers
Van: Bedum (Gr)
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 16
Website

Re: Verslag GP4 Pre-Seizoensrace 20-02-11

Het enige deelnemend team aan de BEKC RK1 klasse en uiteraard winnaar was North Racing en niet Pitparts.

Hoe kan je dat nou vergeten Casper!

www.northracing.nl


Age is no limit !

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices