#1 28-04-2011 15:46:37

wouter
Gebruikers
Geregistreerd: 13-01-2011
Posts: 1

Verslag Wouter Verhoeven - RK1 zoekt talent actie GP4 2 2011

Hoi, ik ben Wouter Verhoeven uit Boxtel 11 jaar en sinds 2 jaar aan het indoor karten. Ik was natuurlijk super blij toen ik een paar weken geleden te horen kreeg dat ik buiten mocht gaan karten met het RK1 zoekt talent programma.  Het was  keigaaf om met het grote KWM uit Den Haag mee te mogen naar Berghem (Oss) , lekker dichtbij voor ons ongeveer 20 minuten vanuit Boxtel.

Zaterdagmorgen kwamen we aan op het circuit van Berghem en ik wist niet wat ik moest verwachten. Wij werden dit weekend begeleid door Matthieu Renssen van het KWM team uit Den Haag. Rond 10.30 uur zouden de eerste trainingen beginnen maar dit werd 11uur. Eerst kwamen de cadetten daarna de RK1 en B&S junior samen, waar ik dus in mee mocht rijden. Daarna de RK1 en B&S senior  daarna kwamen de VT250 junior en daarna de VT250 senior zo ging dit 5 heats van een kwartier door. Na de eerste twee heats was duidelijk dat ik op het rechtenstuk veel snelheid verloor en zo voorbij gereden werd terwijl ik in de bochten op veel mensen inliep. Tussen de 2de en 3de heat werd er van alles nagekeken maar er was door Matthieu niets te vinden en ging daarom zelf een paar rondjes in de 4de heat rijden. Ook dat had weinig resultaat en er werd besloten om een andere motor te monteren. We waren net op tijd klaar om de 5de heat te rijden, maar daarin liep constant mijn ketting eraf. Jammer maar zondag was er weer een dag.

Zondag moesten we de kart nog laten keuren en mijn kart werd goed gekeurd. Daarna was om 9.45 de rijders briefing. Om 10.45 begonnen de Cadetten en de RK1 en B&S junior met de vrije training. Ik voelde al meteen dat ik een stuk sneller was, een seconde sneller dan op zaterdag . In de kwalificatie reed ik er nog een seconden af en uiteindelijk kwalificeerde ik me als 6de . Na de eerste ronden van de 1ste wedstrijd reed ik 5de  tot ongeveer 5 minuten voor het einde toen ik door  4 mensen werd ingehaald en als 9de eindigde. De 2de race dus als 9de starten maar bij de start sloeg mijn motor af en kon ik als 26ste (laatste) opnieuw beginnen. Ik eindigde deze wedstrijd na een paar inhaal acties als 20ste . De laatste race mocht ik als 16de starten en na de start werd ik meteen door 3 á 4 man ingehaald, maar uiteindelijk reed ik toch naar een 14de plaats en werd in het dagklassement 16de.

Jammer van de 2de heat, maar al met al toch een goed resultaat na een supergaaf weekend. Ik wil daarvoor Matthieu Renssen, het hele KWM team, de GP4 organisatie, motorleverancier Schuurmans en verder alle mensen die dit  mogelijk hebben gemaakt heel erg bedanken.

Groetjes Wouter Verhoeven

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices