#1 03-07-2008 21:16:32

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

MKS 6 2008 - Coronel Huizen

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

mks.jpg
Formula 1 of Indoor Racing

Zondag 22 juni 2008 vond de laatste MKS race plaats voor de zomerstop.
In totaal verschenen er 15 teams aan de start van de race.
Een race die uiteindelijk alles in zich had. Veel onderlinge strijd, technische hoogte- en dieptepunten en vooral erg veel sportiviteit tussen de teams en rijders.
Mede doordat een aantal teams technische problemen kende, werd het een interessante race met een verrassende uitslag voor een aantal teams.

Nadat tien teams af vielen in de eerste twee kwalificaties, streden de overgebleven vijf teams om de pole-posititie.
Het was IKM dat de pole voor zich opeiste, maar daarachter waren het Delta Rent, KCR, VM Golff Racing en Karthelmen.nl- Mechanica die streden voor een optimale startpositie. Uiteindelijk werd het Delta Rent op twee, gevolgd door KCR, VM Golff Racing, Karthelmen.nl-Mechanica en heel knap de teams van North Racing en SharpLine. Hun beste kwali tot nu toe.

SI-20082206-048.jpg
Spanning voor de start met IKM Ivo van Egmond op pole

Vlak voordat de pacekart na 1 ronde de baan verliet bepaalde IKM het tempo. Als koploper hadden ze die mogelijkheid aangezien niemand er voorbij mocht tot de eerste bocht.
IKM maakte snelheid en kon de eerste positie goed vasthouden. Achter hen veranderde er in eerste instantie weinig na de start. Alleen VM Golff maakte een foutje waardoor ze een plaats of twee verloren en SharpLine kreeg een tik waardoor ze uiteindelijk vanaf de laatste plaats opnieuw konden beginnen.
Even later was het Melvin van Delta Rent die moest reageren op een remactie van IKM. KCR reageerde hier heel alert op en pakte daardoor de tweede plaats. Het team van Karthelmen.nl sloot meteen aan bij Delta Rent, leek in het eerste gedeelte van de race sneller te zijn, maar kon geen serieuze actie ondernemen om er voorbij te komen. Daarbij kwam ook nog eens dat een aantal teams op de voet volgden waaronder VM Golf en North Racing, zodat Karthelmen.nl ook naar achteren moest kijken.

Daarachter kwam een hele batterij karts met onder andere SharpLine, Speedworld, OCS en Pitparts.nl - IKVG. Door een inhaalactie van Speedworld op SharpLine, ging laatstgenoemde achterstevoren en zag daarbij meerdere teams aan zich voorbij komen.

SI-20082206-025.jpg
Nog zo’n topper, Jorg Aldenhuijsen Karthelmen.nl – Mechanica

Na de eerste wissels bleef het veld voorin ongewijzigd. Wel werden de verschillen tussen plaats twee en drie kleiner. Dat waren KCR en VM Golff Racing, waarbij VM Golff de druk aardig opvoerde. Dit leidde uiteindelijk tot een inhaalactie bij het opgaan van de fly-over. Hierbij werd KCR geraakt en ging dwars. VM Golf was echter zo sportief om de plaats terug te geven en het opnieuw te proberen. VM Golff bleef aandringen en dit leverde even later wel een succesvolle inhaalactie op, en dus ook de tweede plaats voor VM Golf Racing.

MKS_11.jpg
Gaan steeds beter, Pitparts.nl – IKVG, met Klaas van Veluw

Een ander team dat een inhaalactie probeerde die niet goed ging was OCS. De poging mislukte, het andere team werd dwars gezet, maar men was eveneens zo sportief om de plaats weer terug te geven. Kenmerkend in deze race. Er werden ook slechts twee waarschuwingen uitgedeeld door de wedstrijdleiding. Een gebaar van terug wisselen van een positie was vaak al genoeg, als de teams dit al niet zelf deden. OCS zag zichzelf beloond met een keurige zevende plaats aan het einde van de race.

Delta Rent wist na de wissel de positie te handhaven ten opzichte van Karthelmen.nl die de aansluiting kwijt was geraakt. Er leek daarom ook weinig te veranderen in de top vijf, al moest Karthelmen.nl scherp blijven op de teams achter hun. Een aantal teams, onder andere OCS en Speedworld, waren namelijk goed op weg en kwamen gestaag dichterbij.

MKS_9.jpg
Beste seizoensprestatie voor SharpLine Racing op p5

Na het eerste uur kregen langzaam aan de eerste teams last van technische mankementen. Eerste uitvaller hierbij was het team van AutoSturm Nissan dat met motorische problemen niet meer verder kon.
Ook 2007 Racing kende de nodige problemen. Ze zouden gedurende de hele race drie keer hun kart aan de kant moeten zetten door technische problemen. Het viel echter op dat ze er nuchter mee om gingen. Het is uiteindelijk ook iets wat bij  de sport hoort. De instelling die men ondanks de pech uitstraalde gaf aan dat ze over de juiste mentaliteit beschikken. En aangezien dit hun debuut jaar is verwachten we daarom nog veel meer van dit team te horen in de toekomst.

MKS_29.jpg
North Racing met Jimmy Onstenk, opwaartse lijn

Een ander team dat het hele weekend niet echt fortuinlijk was op technische gebied, was het team van Kartlife.nl -Traxx. Nadat ze de kwalificatie pas aan konden vangen, omdat een loshangende zijbumper gerepareerd  moest worden, kende men ook tijdens de race de nodige problemen. De kart gleed duidelijk zichtbaar aan de achterzijde en technische defecten bleven ook niet uit. Naast vaste rijder Bas, debuteerden Kai Wagenaar Hummelinck en Pim Speelman in dit team. Laatstgenoemde kwam in het laatste uur met een afgebroken achterwiel tot stilstand op de baan. Koortsachtig werd er vervolgens aan de kart gesleuteld om deze in de race te houden en te voorkomen dat andere teams met meerdere ronden achterstand voorbij zouden komen. Dit lukte uiteindelijk. Ondanks dat het deze race niet zo lekker liep, gaven Kai en Pim aan erg veel plezier gehad te hebben in deze klasse. Het was dan ook zeker voor herhaling vatbaar en een vervolg in de toekomst is zeker te verwachten.

MKS_16.jpg
Warner Boer, Team Speedworld in opperste concentratie

De grootste pechvogels op gebied van technische problemen waren uiteindelijk wel de rijders van Delta Rent Racing. Met zicht op een derde plaats, reed men op positie vier toen plots de linkerfusee ophanging het begaf. Aangezien dit gedeelte tot het frame behoort en dus gelast moest worden, betekende dit einde race voor het team.

De overige teams streden ondertussen flink voor hun positie. In de top vier leek de uitslag al beslist. IKM had een veilige voorsprong op de nummer twee, VM Golf Racing, en kon het zich nog permitteren te vroeg de pits binnen te rijden bij een van de laatste wissels. Hierdoor verloren ze wat tijd maar de eerste plaats kwam verder niet in gevaar. Desondanks vroeg Mike of de race niet wat eerder afgevlagd kon worden. Na de uitval in Antwerpen was men waarschijnlijk wat zenuwachtig geworden.

De mooiste strijd aan het einde van de race vond plaats tussen Björn Bakker van SharpLine en Titia Boer van Speedworld. In het laatste half uur reed Titia op de vijfde plaats toen Björn vanaf zes de afstand naar Titia aan het dichten was. Met nog een kleine 10 minuten te gaan zat hij op de bumper. Ook in de vorige race, in Antwerpen, zat Titia in eenzelfde situatie. Deze keer hield ze het echter langer vol haar positie te verdedigen. Ze reed erg goed en liet zien per wedstrijd te groeien. Toch kon ze niet voorkomen dat Björn voorbij kwam. In de laatste ronde wist hij haar te passeren en daardoor de vijfde plaats te pakken. Na Antwerpen wederom een verbetering voor SharpLine voor wat betreft hun best behaalde positie tot nu toe. En het feestje kon beginnen.

MKS_12.jpg
Doorbijten, Pim Speelman namens Kartlife.nl – Traxx

Ook Speedworld liet deze race zien dat het goede resultaat in Antwerpen niet tot een uitzondering behoorde. Titia gaf zelf al aan, dat als ze nog wat sneller en constanter ging rijden, ze de overige rijders in haar team bij kan houden. Zowel SharpLine als Speedworld lijken in ieder geval serieuze kandidaten te worden voor de top 6 posities.
Het was moeilijk voor de wedstrijdleiding om een keuze te maken tussen Titia en Björn voor de aanmoedigingsprijs voor beste rijder. Uiteindelijk is Björn degene geworden die symbolisch een grote Champagne fles kreeg. De doorslag zat hem in de relatie tussen gewicht en rondetijden. Ondanks zijn lengte en gewicht reed Björn tot op de honderdste net zo snel als lichtere teamgenoot Dennis Knecht.

Achter Speedworld eindigde OCS dus als zevende voor North Racing, Try Again en Fencer.nl Racing die een wisselvallig race leken te rijden, maar zich wel uit de problemen hielden. Ze sloten de race daarom af met een tiende plaats.

SI-20082206-159.jpg
Geconcentreerd en snel Eric van der Veen Fencer.nl Racing

De winst ging zoals verwacht naar het team van IKM, dat met de pole en de snelste raceronde opnieuw het maximaal te behalen punten pakte.
Achter hen was het sterk rijdende team van VM Golff dat een zeer verdiende tweede plaats aan hun resultaten toe mochten voegen. KCR werd derde voor Karthelmen.nl-Mechanica.

SI-20082206-324.jpg
Het Podium MKS Coronel Huizen 2008

De uitslag:

1. IKM    32
2. VM Golff    26
3. KCR     23
4. Karthelmen.nl - Mechanica    21
5. SharpLine Racing  19
6. Team Speedworld    17
7. OCS Racing    15
8. North Racing    13
9. Try Again Racing    12
10. Fencer.nl Racing   11
11. Pitparts.nl - IKVG    10
12. Kartlife.nl  - Traxx  9
13. 2007 Racing    8
14. Delta Rent Racing   7
15.AutoSturm Nissan Racing   6
DQ Veersedam, geen punten, geen aftrek als schrapresultaat


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 08-07-2008 11:09:25

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: MKS 6 2008 - Coronel Huizen

Dat Mike af en toe een homo lijkt (sorry Ralf) dat is wel duidelijk, maar hier op die foto wordt dat even bevestigd whahaha...


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices