#1 19-07-2013 17:13:52

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Sfeerverslag GK4 en BEKC 5 Hahn

gk4.png

gk4-bekc.png

Sfeerverslag GK4 en BEKC race 5 Hahn

Vorig weekeinde waren we met de BEKC en de GK4 Kart Series te gast op het mooie Duitse kartcircuit Hunsrueckring in Hahn.
Als ik nu naar buiten kijk en die strakblauwe lucht zie en terugdenk aan Hahn, bekruipt me weer het zelfde gevoel dat we een weekeinde lang hadden. Kriebels in de buik van de ambiance die de deelnemers telkens weer verzorgen. Om dat te beschrijven moet je er bij zijn geweest; origineel, druk, sfeervol, spannend, top familieweekeindje.

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMzsyJilje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235463
Weekendje GK4 en BEKC Hahn

De op de site www.gk4kartseries.com geplaatste foto’s spreken voor zich. Foto’s die ook weer op mijn Facebookpagina zijn geplaatst en daar natuurlijk weer gratis van afgehaald kunnen worden.

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMzsyJSlje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235463
De baanploeg in het nieuw via Van der Pol Borduurdesign Wijk en Aalburg

Onderweg naar Hahn merk je al rijdend de verandering in het landschap op. Je raakt langzaam in een vakantie of feeststemming zo u wilt. Onderweg, al genietend van een aantal lekkere CD’s van Muse, Bowie en weer Joe Bonamassa, kwam ik o.a. Otti Racing tegen. Even claxonneren, maar helaas met deze snelheid was ik al in Hahn toen Marc de clacon hoorde 
’s Avonds in het hotel de eerste verhalen uitgewisseld, natuurlijk op tijd naar bed en dan de volgende dag goedgemutst naar de baan. Een ritje van 5 minuten afgelegd in een half uur, met dank aan de luchthavenparking en ontbrekende bebording en dan uiteindelijk de beloning in de vorm van de geweldige aanblik van al die tenten, aanhangers, trucks en vooral de karts en deelnemers. Het was druk, heel druk en dat is een fijne constatering.

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjA%2FIilje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235464
Zegt genoeg

De baan lag er strak bij, de zon scheen, de stemming zat er in, we konden dus met een gerust hart beginnen met een mooi en sterk deelnemersveld uit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Jazeker, bij ons kunnen rijders uit alle landen het kampioenschap behalen. En dat schijnt niet overal zo te zijn…..
We kregen vervolgens twee fantastische racedagen voorgeschoteld. Eerst op zaterdag de altijd interessante  trainingen, gevolgd door een strakke ultra spannende BEKC Endurance race. Boem, boem, boem, mijn hart gaat nog tekeer als ik aan die strijd terug denk. Wat maken de teams er telkens weer een enorm spektakel van.

p.php?a=cnkmLHtrY30paG5pcCk4OTMyOG15bCY3Mio8MTI%2BNCUiPjE%2FPTs%2FNSY%2BMj8xMScyJiYrPCc%2FMg%3D%3D&m=1374235316
KCR Crew op pole

p.php?a=cnkmLHtrY30paG5pcCk4ODU%2FOG15bCY3Mio8MTI%2BNCUiPjE%2FPTs%2FNSY%2BMj8xMScyJiYrPCc%2FMg%3D%3D&m=1374235338
Gotcha, wisselen

p.php?a=cnkmLHtrY30paG5pcCk4ODU5OG15bCY3Mio8MTI%2BNCUiPjE%2FPTs%2FNSY%2BMj8xMScyJiYrPCc%2FMg%3D%3D&m=1374235338
In de wissel, winnaars Sloebs Racing

De omstandigheden waren zwaar voor rijders en materiaal. Uiteindelijk eindigden liefst 6 Rotax Max teams in de zelfde ronde als de winnaars Sloebs Racing, gevolgd door weer 5 teams die een rondje minder hadden. Spannender kun je het haast niet maken.
Ware het niet dat er ook nog een RK1 klasse was, waar de winnaar RREM Racing in de laatste bocht de tot dan koploper VSR 2 verschalkte en op de streep een marge had van jawel 0,8 seconde. Niet normaal, wel mooi, na twee uur racen. Dat is BEKC, dat is Endurance racing in optima forma.

p.php?a=cnkmLHtrY30paG5pcCk4OTY9OG15bCY3Mio8MTI%2BNCUiPjE%2FPTs%2FNSY%2BMj8xMScyJiYrPCc%2FMg%3D%3D&m=1374235320
RK1 altijd spannend

p.php?a=cnkmLHtrY30paG5pcCk4OTs8OG15bCY3Mio8MTI%2BNCUiPjE%2FPTs%2FNSY%2BMj8xMScyJiYrPCc%2FMg%3D%3D&m=1374235325
Met RREM Racing als winnaars.

Na afloop bleven we nog rijkelijk lang hangen om die unieke GK4 sfeer te proeven, een sfeer van gezelligheid bovenal.

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjQ%2BISlje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235471
Ben niet uitlachen hė Conny

Op de zondag vroeg op en naar de baan. De GK4 sprintraces kondigden zich aan. Volop bedrijvigheid op en rond de baan al. Bam, beginnen! Ja ook de mannen van SignMind, even wat eerder uit die tenten jongens! En niet alleen Rob laten werken 

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjQ7JSlje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235468

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMzoyJilje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235462

Twee fotootjes van de toekomst

We werken met z’n allen aan die gelijkheid die we voorstaan. Als je dan de races ziet, en niet alleen die van de Cadetjes, weet je dat dat snor zit. De Cadetjes beten het spits af. Het was zoooo spannend, de races waren nagelbijters pur sang. Gewoon drie races lang een lang lint rijders, met de eerste tien binnen 0,2 seconde. Dat vind je nergens. Met daarbij Larissa Tabak die de eerste pole van haar nog jonge leventje rijdt en daarmee door iedereen met complimenten wordt overladen. Geweldig.
Kevin van den Bosch pakte zijn eerste overwinning. De nummers twee en drie, Sen Roodenburg en Thom Derksen, ook al twee van die kanjers, haalden evenveel punten. De beste tijd bracht met slechts 4/100 verschil de tweede plaats naar Sen. Thom zal nu ondertussen wel weten dat hij een bijzondere prestatie heeft geleverd, of niet pa Derksen.

De GK4 Mini’s gingen in de pauze de baan op. Mooi die kleintjes. Zie dan ook de grote foto.

p.php?a=cnkmLHtrY30pYmRsd2UsaGNuc3MkbmQvam9naHE%2FPiEgIC95emw%2FMTwnNyM0LTgyOjo3JTw6LjYqPDEuJzc5Ij4xPz8nJjQ%3D&m=1374235442
Honda Cadet GK4 verzegeld, garantie voor gelijkheid en spanning

p.php?a=cnkmLHtrY30pYmRsd2UsaGNuc3MkbmQvam9naHE%2FPiUmJy95emw%2FMTwnNyM0LTgyOjo3JTw6LjYqPDEuJzc5Ij4xPz8nJjQ%3D&m=1374235438
De eerste pole in je leventje. Verdient een foto: Larissa Tabak, snelle dame!

p.php?a=cnkmLHtrY30penlreXd0YnZ4c25iYmRlKj8%2FMDQ8bWV1PjQlJj4jNCY4MiMoMSc1Ojo2JT46LjI2JTEuIisgPicx&m=1374235447
Als volleerde winnaars, de GK4 Mini’s.

Zoals u heeft kunnen lezen in onze Nieuwsbrief hebben we twee mooie sponsors voor onder andere de klasse Swissauto Mondial VT4. In de aanloop naar de presentatie in Berghem stonden de eerste twee VT4 rijders aan de start in Hahn. Franck Chappard en Darragh Adriaenssens gaven een ware show weg. Als dit een voorbode is van hoe de klasse zich gaat ontwikkelen, dan weten we het wel. Gaat booming worden. Geen verschil in de motoren. Tot op de streep, drie races lang, geen centimeter tussen ze. Franck ging uiteindelijk met de overwinning naar Parijs.

p.php?a=cnkmLHtrY30peGAzPmFvJnF9f3R6an92aCtkbmx2bnR%2BP3dnPiYqNDg%2FLHl0Zic3PDoyOTsmMTc2JTEuJTc5Iz40IyY%2BIyg6JzI%2FMS0%2BMg%3D%3D&m=1374235455
Darragh Adriaenssens was duidelijk in zijn nopjes met de nieuwe Swissauto Mondial VT4

p.php?a=cnkmLHtrY30peGAzPmFvJnF9f3R6an92aCtkbmx2bnR%2BP3dnPiYqNDg9LHl0Zic3PDoyOTsmMTc2JTEuJTc5Iz40IyY%2BIyg6JzI%2FMS0%2BMg%3D%3D&m=1374235456
Net als Franck Chappard

De RK1 Junior was weer eens als vanouds, met nu Thom Nelissen die de sterren van de hemel reed. Drie overwinningen met de dubbel verzegelde motor brachten hem dus twee trofeeën. Er was achter hem volop strijd. Amish Banwari was de koning te rijk. Na veel tegenslag zijn eerste podiumplaats op drie, juist achter de Belgische coryfee Loran Reynaerts.
In het DZ klassement pakten Mike Onstenk en Justin van der Schaft de overige twee podiumplaatsen achter Thom.

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjQ%2BJylje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235470
Twee bekers voor winnaar algemeen en GK4 verzegeld Thom Nelissen

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjI8IClje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235464
Zaterdag nog stil langs de baan, zondag naar P2, Loran Reynaerts

De Tweetaktklassen komen er aan. Weer nieuwe servicepunten, weer veel nieuwe rijders. Het concept spreekt aan. De GK4 is een geweldige opstap in deze vorm van racing met die belangrijke betaalbaarheid en spanning in de verzegelde klassen automaat en schakel. Ervaren en minder ervaren rijders maken het schouwspel compleet.
Een podium Nederland-België is waar je op hoopt en wat we nu kregen.
Automaat klasse Rotax Max; Jasper de Brouwer; Randy Nauwelaers; Glenn Selleslaghs.
Bij de schakels kregen we ook nog eens drie verschillende motormerken op het podium, daar doen we het voor:
Thijs van den Heuvel (Iame); Jentsen Adriaenssens (VM);  Joris Evers (Vortex).

p.php?a=cnkmLHtrY30pfnxndnBgYHYnd3J9ZGdjZnIkZGw%2FdHZ6c2p2ZiYqMDI%2FLHl0Zic3PDoyOTsmMTc2JTEuJTc5Iz40IyY%2BIyg6JzI%2FMS0%2BMg%3D%3D&m=1374235484
Start 2-Takt Automaat Klasse

p.php?a=cnkmLHtrY30pfnxndnBgYHYnd3J9ZGdjZnIkZGw%2FdHZ6c2p2ZiYqMTg5LHl0Zic3PDoyOTsmMTc2JTEuJTc5Iz40IyY%2BIyg6JzI%2FMS0%2BMg%3D%3D&m=1374235492
Knallen in de 2-Takt Schakel klasse

De VT250 klassen hadden in Hahn een dubbele competitie af te werken. De  GK4 sprint race, die voor de Swissauto rijders meetelde voor de Swissauto International.

Bij de Junioren spitst de GK4-strijd zich toe op de duels tussen Jesse Smeets en Ruben Wynia. Ze kregen vandaag echter te maken met een ontketende Matthijs Vandewalle die de drie races won. Jesse en Ruben hadden vooral met elkaar te maken en maakten er een ware show van. Ruben reed naar twee, Jesse naar drie.
Ruben behaalde met dit resultaat onder toezicht van Swissauto’s Andre Scheidegger de overwinning in de Swissauto International bij de Junioren. Gezien het grote aantal felicitaties dat hem ten deel viel was dit hem van harte gegund. Mathieu straalde trouwens ook van oor tot oor.

Dit weekeinde voor het eerst aanwezig de GM VT250 Junior motor. Nande Vrielink reed er verdienstelijk mee rond. Gaat goed komen.

p.php?a=cnkmLHtrY30pfH8wJjQsMzozJylje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235496
Omdat ie zo mooi is

p.php?a=cnkmLHtrY30pfH8wJjQsMjMzIilje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235504
Na regen kwam letterlijk en figuurlijk de zonneschijn voor Matthijs Vandewalle

p.php?a=cnkmLHtrY30pfH8wJjQsMjM9Lilje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235502
Nande Vrielink met de nieuwe GM VT250 Junior motor

De Senior wedstrijd was er een om niet te vergeten. Het jonge Duitse talent Luca Koester ging in zijn thuisrace met zijn door Wiebe Jelsma ter beschikking gestelde GM de strijd aan met de gevestigde orde Jeroen van As met de Swissauto en Jendrik Illner met de GM. Een weergaloze strijd was het gevolg. Luca moest het net afleggen, Jeroen was nog een maatje te groot, maar hij behaalde wel evenveel punten als Jendrik. De snelste tijd bracht hier met 2/10 sec. verschil het voordeel en dus plaats twee aan Luca.
Ook hier de International voor Swissauto, die door Jeroen van As werd gewonnen, maar waar het kampioenschap nog niet beslist is. De afsluitende race in Duitsland zal hier de beslissing brengen.

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjE9Lylje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235466
Stolz auf Luca

p.php?a=cnkmLHtrY30pfH8wJjQsMjczIClje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235511
Jeroen kwam, zag, overwon

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjQ4Lylje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235468
Waar blijven ze nou?

Veel te snel kwam al weer een eind aan dit heerlijk raceweekeinde.
We gaan eerst even met vakantie, zodat we ons met z’n allen op kunnen laden voor die knaller die er aan zit te komen. Race 6 Berghem, 31 augustus en 1 september. In alle opzichten zal dit het weekeinde van 2013 gaan worden. Introductie van nieuwe sponsors, grote deelnemersvelden, introductie Swissauto Mondial VT4 en bijzondere items voor toeschouwers en deelnemers. We gaan er een feestje bouwen! Tot dan.

p.php?a=U35rXlRBPz1uemwuJjItPjI6OjQ5OyYyKzE5LTM%2BMiU%2BJzE%2FOicjKD8nNyM%3D&m=1374241236
Weer kiest GK4-Fly het luchtruim. Iedereen een fijne vakantie gewenst

Met vriendelijke groet,

Het GK4 Team
Ben de Feijter
Casper Reinders

p.php?a=cnkmLHtrY30peW1ndnYsMjQ%2BIylje20uMjAlNDIiKyYiIi0jJjwjKDsnNyMoNDsuOjo3JT4mNzc%3D&m=1374235470
Eeeeuh ja hoor, wij waren waren er ook


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices