#1 30-08-2008 19:04:38

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Karten.nl - ARKC race 8 VanDerEndeRacingInn Poeldijk

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

arkc.jpg
Het NK Indoor Karting voor Teams


Na de zomerstop bleek ons dat de ARKC teams stonden te trappelen om de eerste race van de tweede seizoenshelft in te gaan. Helaas kon Teamracing vanwege vakantie niet aanwezig zijn, maar de overige veertien inschrijvers zouden er een ware strijd van maken.

Zoals gewoonlijk waren er voor ons weer veel gespannen gezichten te bewonderen toen we het prachtige complex van de familie van der Ende, VanDerEndeRacingInn betraden.
Want dat is het toch hoor daar in het Zuid Hollandse Poeldijk. De sfeer en kart-entourage komt je tegemoet als je de mooie bovenverdieping betreedt. Een prachtige fotogalerij nodigt je uit om de succesvolle racecarrière van de broers Jack en Ricardo te bekijken. Een carrière die we al onze rijders in de ARKC ook toewensen.

We signaleren als organisatie en wedstrijdleiding dat teams in kracht naar elkaar toeschuiven. Dat uitte zich meteen al in de kwalificatie, want wie van tevoren had voorspeld dat Mark Jansen van Finntax Racing als zwaargewicht de pole zou pakken zou op voorhand erg, erg meewarig door de meesten zijn aangekeken. Maar hij fikste het wel en terecht stond een erg trotse Stefan van oor tot oor glunderend daar op die eerste startplaats. En het was hem gegund. Maar niet alleen hij, ook teammaatje Stefan Engelgeer deelde in de feestvreugde en liep glunderen op de startgrid. Dat neemt niemand jullie meer af; De eerste pole is iets zeer bijzonders, vergeet je nooit meer.
Bijna zou ik in mijn enthousiasme de twee volgende teams vergeten te vermelden, want ook JSM Racing en RMK Racing (ook ZG) stegen boven zichzelf uit en bezetten al even ttots de plaatsen twee en drie, terwijl team Revolution Racing, nummer twee in de tussenstand TechBlue-COR Racing en klassementsleider Karthelmen.nl-Mechanica tegen hun ruggen mochten kijken. De eerste vijf trouwens binnen een seconde.

p.php?a=XF9VXio4OyUqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Trots op hun eerste pole, Finntax Racing

Na de start meteen volle strijd, op gang komen is er niet meer bij, je moet meteen vol aan de bak. Stefan hield het hoofd koel en bleef op kop, met een jagend JSM, RMK en TechBlue in zijn nek. Laatstgenoemde drie maakten het zich wat moeilijk,  waardoor Stefan wat lucht kreeg. Revolution ging geweldig, Chris Lauffer pakte na een iets mindere start een aantal teams om op P3 de laatste minuten van zijn stint in te gaan. En vanaf dat moment ging het minder, wisselvallig. Lag niet alleen aan Revolution, de andere jongens gooiden er ook een schepje bovenop.
Na de eerste wissels viel Finntax langzaam maar zeker terug in al het geweld, maar hun dag was al goed.

p.php?a=XF9VXio%2BOCEqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Revolution, snel, nog leren blokken en het podium zal er zijn


Er was erg veel strijd, de teams wisselden elkaar op alle posities af. Maar een ding werd duidelijk, Tech|Blue, Karthelmen.nl en Dynamic.nl kwamen zich vooraan het veld met de strijd om de kop bemoeien. Dynamic kwam voor ons een beetje uit het niets, ineens stonden die dekselse Annemarie Borgers en Tim Porter bij de eerste drie. Een antwoord, kwaliteit verloochent zich niet.
RMK had goede uitzichten op de eerste plaats bij de ZG en bleef vol meegaan in  de kopgroep. De Broertjes Roel en Marco de Jong en Kevin Schop zijn uitgekiende rijders.

Achter deze kopgroep van zeven teams vochten drie nieuwelingen-teams als ik het zo oneenbiedig uit mag drukken, een mooi gevecht uit als rookies; Shadow Racing, Henries Place en The Tag Factory. Uiteindelijk was het The Tag Factory met Joep van Loosbroek en Pim Speelman dat aan het langste eind trok en deze leuke strijd won. In de laatste ronde werd de groep waarbij Finntax was aangesloten nog aardig door elkaar gehusseld.

p.php?a=XF9VXio5PyUqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Pim Speelman namens The Tag Factory won met Joep het gevecht bij de Rookies

In de achterste regionen waren het Supreme, Qurius Motorsports 1 en 2 en Fejo Racing die het als ZG teams niet makkelijk hadden, maar wel vol door bleven gaan. De baan is met alle fly-overs en hellingen niet in het voordeel van de zwaargewichtteams, maar ze sloegen zich dapper door de race.

p.php?a=XF9VXio4PicqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
De zwaargewichtteams hadden het zwaar, complimenten voor o.a. Qurius

Helaas waren er wat pechgevallen te noteren, maar uiteindelijk gingen we een zeer spannende slotfase in.
Karthelmen.nl-Mechanica had de verhoudingen weer rechtgezet en bouwde hun voorsprong gestaag uit, om uiteindelijk met twee ronden voorsprong te finishen op TechBlue-COR, dat er telkens net niet aan komt. Het team ontpopt zich wel als best of the rest, maar komt telkens net die ene honderdste te kort. En dat is funest.

p.php?a=XF9VXio4OCsqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Karthelmen.nl – Mechanica, opnieuw op weg naar winst

Dynamic en JSM vochten tot het bittere eind om P3, dat Dynamic in hun voordeel besliste. JSM reed een meer dan puike race in aanwezigheid van een aantal sponsors. Ik denk dat die heeeeel tevreden naar huis gingen. Alles klopt bij dit team, talent, uitstraling, enthousiasme.

p.php?a=XF9VXio%2BOCIqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
JSM Racing, alles klopt

RMK bleef gaan en ging als eerste bij de ZG onder de finishvlag door. Net voor Revolution, waar Tim Struijs een ongelukkige laatste stint reed. Blokken is lastig. Tim had het moeilijk en verloor drie plaatsen. Maar, ik ben ervan overtuigd dat voor hen het succes komt. Podium of verlies, het ligt heel dicht bij elkaar.
Supreme kwam gedurende de race knap terug naar P5, top.

p.php?a=XF9VXio5PCcqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
RMK Racing winst ZG klasse, evenaring beste resultaat algemeen

Al met al kunnen we terugkijken op een geslaagde eerste race na de zomerstop. We kijken dan ook al weer uit naar de volgende race, NIET zoals de kalender vermeldt bij de Uithof.

Maar de race wordt een week vooruitgeschoven en verplaatst naar België, waar we op 14 september op de outdoorbaan van Antwerp Karting de eerste buitenlandse ARKC race gaan houden met de nieuwe vloot Sodi karts.

Rest me alleen al het personeel van VanDerEndeRacingInn nog een keer te danken voor hun vakmanschap, het was perfect.

p.php?a=XF9VXio%2BPiUqYHtlP2VtaXdnOzYwJzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Het complete podium

De uitslag:

Pole: Finntax Racing (ZG) 1.10.468
Snelste ronde:  Karthelmen.nl – Mechanica 1.08.228

1.  Karthelmen.nl – Mechanica                         31
2.  TechBlue – COR Racing        26
3.  Dynamicracing.nl            23
4.  JSM Racing            21
5.  Supremeracing.nl            19
6.  RMK Racing            17    ZG 1    30
7.  Team Revolution            15
8.  The Tag Factory            13
9.  Dice Racing – HenriesPlace                         12
10. Fejo Racing            11    ZG 2    26
11. Shadow Racing Team        10
12. Finntax Racing            10    ZG 3    23
13. Qurius Motorsports 1          8    ZG 4    21
14. Qurius Motorsports 2          7    ZG 5    19

Laatst bewerkt door Casper (30-08-2008 19:26:49)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 30-08-2008 19:19:45

mark
Gebruikers
Van: vlijmen
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 19
Website

Re: Karten.nl - ARKC race 8 VanDerEndeRacingInn Poeldijk

Hey casper


leuk verslag joh! super voor ons de pole het was zeker een goed gevoel!!! alleen onze namen zijn door elkaar gehaald want mark jansen reed de pole en stefan liep te gluderen smile


groeten mark jansen
Finntax Racing

tot antwerpen

Laatst bewerkt door mark (30-08-2008 19:19:57)

Offline

#3 30-08-2008 19:25:55

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Karten.nl - ARKC race 8 VanDerEndeRacingInn Poeldijk

Zet ik gelijk recht.
Stom van me want jullie lijken toch niet op elkaar.

Laatst bewerkt door Casper (30-08-2008 19:26:05)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#4 01-09-2008 12:10:34

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Karten.nl - ARKC race 8 VanDerEndeRacingInn Poeldijk

Leuk verslag Casper!

Ons verslag is ook eindelijk te dowloaden.. (Helaas nog wel even op onze hyves, want we zijn druk bezig met het updaten en eindelijk online krijgen van jsmracing.nl) 

DOWNLOAD

Laatst bewerkt door Mike (01-09-2008 12:11:46)


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#5 03-09-2008 09:24:35

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Karten.nl - ARKC race 8 VanDerEndeRacingInn Poeldijk

Verslag is indd erg leuk. Alleen na de eerste stint ging het niet echt wisselvallig in mijn opinie voor ons. Wij hadden gewoon mindere karts. Dynamic racing die na ons wisselden en dus onze karts kreeg zat nog dicht bij ons in de buurt. Sterker nog ik heb nog twee stints gevochten met Tim porter om p3. De een na laaste stint lagen wij op koers voor p4 want zoals Michael ook al schreef hadden wij 15 sec voorsprong bij het ingaan van de laaste stint. De laaste kart sloeg nergens op, met zo'n ding kan je ook echt niemand achter je houden.
In de laaste stint hadden de andere teams achter ons hadden gewoon karts waar je een 1.10 mee kan rijden, als je dan een 1.12 rijdt dan is t gewoon gebeurt. Vooral voor mij was het natuurlijk sneu om zo te eindigen op je thuisbaan, maar je kan er niks aan doen.
Ik heb alles gegeven met de karts die ik kreeg en Tim ook. Hij is nog jong en de jongen is gewoon supersnel. Daarbij vergeten sommigen nog dat dit zijn eerste echte seizoen is en op dit niveau. Hij reed zo af en toe een heatjes op roosendaal vorig jaar en heeft nog nooit een wedstrijd gereden. En dan al op zo'n niveau meerijden in de Top 5 en niet blij zijn met jezelf als het een keer niet gaat.
Op elke baan waar we trainen wil hij de snelste zijn en als je dan ziet de inzet van zijn kant. Zoveel potentie, precies de reden waarom ik hem aangetrokken heb als teamgenoot.
Zoals ik al zei tegen hem "verdedigen is iets wat je moet aanvoelen, dat kan je niet aanleren". Iemand kan je er alleen naartoe brengen, uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Is weer een wijze les voor ons een thuisbaan geeft nooit zekerheid tot een goed resultaat.
Vreugde en verdriet moet je samen delen want alleen dan ben je een hecht team die resultaten kan behalen.
Eenmaal dat podium dan komen ze aan de lopende band. Eerst even door de zure appel heen bijten.
We zullen rijkelijk beloond worden!


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices