#1 06-10-2008 18:04:30

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

MKS 8 - Traxx Party en Kartcentrum Uden

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

mks.jpg
Formula 1 of Indoor Racing

traxx.png

Verslag MKS race 8 Traxx Party en Kartcentrum Uden

Vreugde en verdriet liggen vaak dicht bij elkaar

Soms is het moeilijk om een titel voor een verslag te vinden. Voor de MKS race in Uden stond de titel al gedurende de race vast. Want wat we in deze drie uren aan vreugde en verdriet bij de teams meemaakten heb ik tot nu toe in alle races die we hebben georganiseerd nog niet meegemaakt.

Op de vrije zaterdagtraining ging alles naar wens voor de meeste aanwezige teams. De tijden lagen erg dicht bij elkaar en de stemming zat er zoals altijd goed in. Lekker drie uur trainen, baan verkennen en kart afstellen.
Natuurlijk was iedereen benieuwd of SignMind Racing en North Racing in staat waren om hun goede prestatie van de vorige race te evenaren. Tijdens de training bleek dat goed mogelijk te zijn.
Het viel me op dat het ARKC team Pro-Racing.nl goed met de huurkart overweg kon en dat ze naarmate devrije training vorderde in de top tien belandden.
Kartlife.nl – Traxx en Karthelmen.nl - Mechanica hadden zich vast voorgenomen om op hun thuisbaan een goed resultaat te behalen, lees voor Karthelmen.nl in ieder geval top-drie en voor Kartlife.nl-Traxx een positie bij de top-tien.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIjMwJWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Bas Kursten, Kartlife.nl-Traxx op thuisbaan naar goed resultaat

Twee teams waren vanwege uiteenlopende oorzaken niet aanwezig, OCS Racing en Bimex Rosmalen, zodat op de zondag zeventien teams om 08.30 uur hun materiaal de Udense karthal binnenrolden.
Nadat alle formaliteiten waren vervuld en de gelote motoren op de karts waren gebouwd gaf wedstrijdleider Edgar Dobbelsteen klokslag 10.00 uur het sein baan open voor de vrije training van een kwartier.
Toen bleek al dat de meeste teams erg aan elkaar gewaagd waren, zodat niets een mooie race in de weg stond. Pro-Racing.nl zat met de huurkart bij de eersten, zodat de verwachtingen voor de kwalificatie hoog gespannen waren.

Op het moment dat Q1 van start ging brak bij Pro-Racing.nl meteen de ketting, zodat ze de rest van deze race lijdzaam toe moesten zien hoe de andere teams een tijd zetten. Geen tijd dus, achteraan starten. De eerste te noteren teleurstelling. Maar zoals we toen al zeiden, de race duurt drie uur en er kan van alles gebeuren.
Vooraan ging het top, met als snelste drie KCR, Speedworld en Karthelmen.nl.
Zeven afvallers; Pitparts-IKVG, 2007 Racing, Auto Sturm Nissan, Try Again Racing, Fencer.nl, Antwerp Karting en zoals vermeld Pro-Racing.nl.

Q2 was weer voor KCR, nu met Karthelmen.nl op twee en Speedworld op drie.
Afvallers in deze ronde verrassend Veersedam Auto, IKM Racing, North Racing, Kartlife.nl en SignMind Racing. Tweederde podium van de voorgaande race en de koploper in de tussenstand er dus uit in Q2, hetgeen genoeg zegt over de verhoudingen in de MKS. Je bent je plek nooit zeker.

De vijf overgebleven teams waaronder de vermelde drie aangevuld met VM Golff Racing en Delta Rent Racing maakten in Q3 uit wie er met de pole vandoor ging, en dus met het extra punt. En dat was KCR dat de strijd nipt van Karthelmen.nl won. De eerste pole in de MKS voor KCR en dat was te horen ook.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIjczJWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Delta Rent Racing, Dennis de Looze naar P5

Nadat alle rijders nog bijgepraat werden en de nodige tips werden gegeven was het tijd voor de start van de hoofdrace van de Formula 1 of Indoor Karting.
De eerste vijf teams lieten er meteen geen gras over groeien en de strijd werd vol aangegaan.
Er zou zich een strijd gaan ontwikkelen zoals ik deze zelden heb gezien. Drama zou, zoals de kop van dit artikel al vermeldt, worden afgewisseld met vreugde en verdriet.
Kijk, KCR was in de persoon van Corné Snoep dat eerste half uur supersterk aan het rondgaan. Maar hij kreeg de leiding niet cadeau, Nick van Overveld en Jorg Aldenhuijsen zaten op zijn bumper. Ze jutten elkaar zodanig op dat de tijden omlaag vlogen. Die dekselse Corné reed als een klok en pakte wat voorsprong op Nick die handen en voeten nodig had om Jorg achter zich te houden, waarna Jodey Ungerer het voor KCR over mocht nemen. Ook een strakke koers, maar VM Golff, dat inmiddels P2 had veroverd en Karthelmen.nl kwamen zienderogen dichterbij. En dan vinden ze aansluiting bij Jodey, die eerst knap weet te pareren, maar dan binnen een paar minuten zijn race op dat moment in duigen ziet vallen. Eerst te veel ruimte in de 180 graden bocht. VM Golff ziet het gat en ploft de kart er meteen tussen. We zaten er bovenop en ondanks protest vanuit het KCR kamp, het was een volledig cleane, prachtige inhaalactie en derhalve geen penalty. Mogelijk waren de mannen wat van slag, want op het moment dat de pitstraat voor de tweede keer open gaat komt een team binnen, met meteen Jodey er achteraan. Paniek! Of wachten of de reis vervolgen. Jodey koos voor het laatste, maar verspeelde kostbare seconden, waardoor KCR de voorsprong verspeelde en op  jacht kon gaan ipv de voorsprong uitbouwen.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIjU5JWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Pole, snelste ronde, uitval liggend op P2, KCR Kart Team, teleurstelling

VM Golff En Karthelmen.nl maakten er vervolgens een puntgave onderlinge strijd van. Telkens was het de vraag wie de wissels zodanig plande dat de kop werd gepakt. En dat was VM Golff. Telkens maar een metertje, maar net voldoende tot aan het laatste uur. Dan slaat Jorg Aldenhuijsen achter op de baan grandioos toe, pakt de kop en gaat op weg naar het begeerde resultaat, de overwinning.
En dan slaat meteen de pechduivel bij hen toe. Jorg komt bij het uitgaan van de 180 graden bocht net te ruim uit, tikt met de achterzijde tegen de boarding en hup de ketting er af. Ontzetting bij het team. Ketting erom, met grote achterstand verder. Nog twee keer de ketting er af in de race en Kevin den Ouden, op dat moment rijder, kan lopend terug naar de pits. Wat een drama binnen dat team. Ze hielden zich goed, maar de teleurstelling was groot, heeeeeeeeeel groot. Deceptie.

En zo kon het zijn dat VM Golff onbedreigd naar de overwinning kon koersen. Een mooi resultaat na de overwinning in Oldenzaal. Het siert de jongens dat ze enigszins ingetogen op de overwinning reageerden, een overwinning die er trouwens niets minder om was.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIzU3JWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Drama voor Karthelmen.nl-Mechanica, nu nog even aan de leiding

En dan het verhaal KCR. De jongens konden beamen dat de Wet van Murphy wel degelijk bestaat. Met nog twee en een halve minuut op de computer was P2 heroverd en geconsolideerd. Een topprestatie. Maar de pechduivel hopte van de schouder van Karthelmen.nl naar KCR. Een verbogen stuurstang gooide roet in het eten, Ralph ging rechtdoor, schoof de vangrails in en kwam niet meer van zijn plek. Dag podium. Wederom drama en grote teleurstelling bij een topteam.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvITcwJWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Try-Out Racing, Ellen Adriaanse op weg naar goed resultaat in middengroep

Door al dat gehannes voorin werd achter hun ruggen een perfect resultaat behaald door ja, Veersedam Auto en IKM Racing, die dankbaar profiteerden. Onopvallend maar sterk reden ze naar het podium. We zeiden het van tevoren tegen Ruud van Royen, de strijd is pas beslist als de geblokte vlag is gevallen.
Team Speedworld was het volgende team dat sterk reed. Met name Titia Boer viel ons op. Wat blokte deze dame sterk in de strijd met Delta Rent, dat er maar niet langs kwam. ‘Superblok Titia” mag haar nieuwe racenaam zijn. Nog twee ronden en de aansluiting bij IKM zou zijn gevonden, maar ze waren dolblij met dit resultaat.
Delta Rent haalde het net niet tegen Speedworld, maar via een strakke race werd P5 knap veilig gesteld.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIzMzJWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Sterk debuut Pro-Racing.nl

Dan het verhaal Pro-Racing. De andere teams kenden ze nog niet. Wij als organisatie wel, via de ARKC. Sterke jongens, waarvan Niels in Oldenzaal deel uitmaakte van het Kids Team. Een sterke ketting. En ze presteerden het om van P17 naar P6 te racen. Een goede motor is hiervoor vereist, en die hadden ze, maar als team gaven ze never op en het resultaat was loon naar werken.
Ze hadden verschrikkelijke moeite met 2007 Racing, dat zienderogen de achterstand goed maakte, maar net als Speedworld een paar ronden te kort kwam. Paul de Jong en Remco de Rotte zijn ervaren rijders, waar je niet zomaar van wint. Opgeven komt in hun woordenboek niet voor en dat merkte de rest van de teams in hun omgeving.

Joris Sturm was gelukkig na zijn voetbalongeval weer in ons midden. Ondanks familieomstandigheden was het team naar Uden getogen, waarvoor alom waardering.
Als je klappen verwerkt en toch op deze manier je weet te manifesteren is een eerbetoon op zijn plaats. Joris kreeg dan ook terecht de waardering als rijder van de race toegekend, en dan niet alleen voor hem als rijder, maar voor het hele team. Dat ze op P8 uit kwamen na een sterke race was een extra opsteker. Het was goed de rode AutoSturm Nissan CRG weer over de baan te zien vliegen.


p.php?a=Rls%2FMyM6MyM3OTsvIz0zJWh6cStoZ2h3aisxLTQiNzkmIjE%2FOickNCY6LiMoMQ%3D%3D
Rijder van de dag, Joris Sturm, zeg maar team Sturm

Bijna zou ik twee mooie prestaties vergeten, want zowel Kartlife.nl-Traxx als Pitparts-IKVG haalden het maximum uit hun vermogens en belandden na een prachtige strijd met North Racing met een verschil van 0,1 sec. achter North op P10 en 11.
KCR werd als gevolg van hun gereden ronden geklasseerd op P12, met daarachter Fencer.nl, dat het laatste team was dat rijdend over de finish kwam. Mooi gezicht deze oranje kart. In het middenveld een geduchte tegenstander.
SignMind Racing, Antwerp Karting en Karthelmen.nl waren als uitvallers te noteren.

Al met al kwam er een eind aan een bewogen dagje racen. Voor ons mogen er meer van zulke races komen alhoewel we ons realiseren dat het voor de betrokken pechvogels niet ideaal is.

Extra zuur voor KCR was het feit dat ze ook nog het punt voor de snelste ronde incasseerden, maar er waarschijnlijk agv het schrapresultaat niet optimaal van kunnen profiteren.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIj01JWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Dave Noya, Pitparts-IKVG, maximum prestatie

De volgende race zijn we te gast bij Hezemans Indoor Karting in Eindhoven, waar de in het weekeinde van 25 en 26 oktober onze tenten op zullen slaan.
Natuurlijk is iedereen van harte welkom deze dag met ons mee te maken en te genieten van topracing in de MKS

p.php?a=Rls%2FMyM6MyM9ODMvIDE1JWh6cStoZ2h3ais7NS4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Het podium race 8 MKS Traxx Uden

De uitslag:

Pole: KCR
Snelste ronde:  KCR 37,54 sec.

1.  VM Golff Racing        30
2.  Veersedam Auto-IKM    26
3.  IKM Racing        23
4.  Team Speedworld        21
5.  Delta Racing        19
6.  Pro-Racing.nl        17
7.  2007 Racing        15
8.  Auto Sturm Nissan Racing    13
9.  North Racing        12
10. Kartlife.nl – Traxx        11
11. Pitparts – IKVG        10
12. KCR Kart Team        11
13. Try Again Racing          8
14. Fencer.nl Racing          7
15. SignMind Racing          6
16. Antwerp Karting          5
17. Karthelmen.nl – Mechanica      4

Laatst bewerkt door Casper (06-10-2008 18:07:51)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices