#1 04-11-2008 16:34:12

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

MKS 9 - Hezemans Eindhoven Verslag en uitslag

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

mks.jpg
Formula 1 of Indoor Racing

Verslag MKS race 9, Hezemans Eindhoven

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vIzQ4JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Aandacht bij de briefing

Van tevoren was niet ieder team er gerust op om naar Eindhoven te gaan. Hezemans Indoor Karting staat bekend als snelle, uitdagende baan, zoals vaker vermeld een van de beste en mooiste banen in Nederland, maar ook als zwaar voor het MKS materiaal.
Men had hard gewerkt daar in Eindhoven, de kombocht was aangepakt en een chicane lag voor ons klaar voor het geval we de snelheden te hoog zouden vinden. Een snelle enquête onder de teams leerde me op de zaterdag verrassend al dat de chicane niet geplaatst zou worden. De kombocht was zodanig aangepast dat het rijden er beduidend fijner op was geworden.

Enfin, op de zondag stonden er nadat de motorloting bekend was geworden 16 teams te trappelen van ongeduld om de slag met elkaar aan te gaan. Twee huurkarts werden dit keer ingezet. Naast Proracing.nl was dat het team van Van Grinsven Scooters met Joop van Grinsven en de snelle Jackie Eckelboom als rijders.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vIzE2JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Vol aan de bak in de finale kwali

IKM Racing trof bij de loting haar eigen motor, waarvan bekend is dat dat een van de betere is. Speculaties over en weer. Maar wie dacht dat IKM hier zomaar even zou gaan winnen zou bedrogen uitkomen. Want een aantal teams, waaronder KCR legde zich niet zomaar bij een overwinning van IKM neer. Dat de zwaarste IKM rijder, Mike, dit keer niet meereed was een teken dat de jongens er zelf ook niet gerust op waren.

Het publiek was weer massaal op komen dagen. De supporters gingen er eens recht voor zitten toen de F1 kwalificatie van start ging. De sfeer zat er al vroeg lekker in.

Na de eerste kwali gingen vanaf P11, Fencer.nl, Speedworld Emmen, SignMind Racing, Try Again Racing, AutoSturm Nissan Racing en Kartlife.nl de pitstraat in, waarna de snelste tien zich opmaakten voor kwali 2. Bij Speedworld was er enige onrust. Zaterdags ging het geweldig in de training, nu helemaal niet. Zouden ze het lek in de race boven krijgen?

Kwali twee bracht het beeld dat we het hele seizoen al zien. Topracing, want het is de teams er veel aan gelegen om de derde kwali te kunnen rijden zodat de startplek bij de eerste vijf kan worden veiliggesteld.
Nu was het ProRacing dat er met de huurkart net in bleef, ten koste van nummer zes Delta Rent, dat maar 5/100 tekort kwam. Ook van Grinsven Scooters, North Racing, 2007 Racing en verrassend Karthelmen.nl-Mechanica gingen naar de kant.

De strijd om pole was er een om van te smullen. Veersedam Racing en IKM Racing wisselden elkaar ronde na ronde af met de snelste tijd. Uiteindelijk pakte IKM de pole in de laatste ronde met een verschil van 3/100. Waar praten we over, nog niet eens knipperen met de ogen.
Op drie verrassend ProRacing, op vier KCR Kartteam en op vijf koploper in de tussenstand VM Golff.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vITA1JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
ProRacing.nl in 2009 vast team met nieuwe CRG, nu knap naar zes met de huurkart

Voor de start nam Karthelmen.nl-Mechanica’s technicus Edward Terol een opmerkelijke beslissing. Ten koste van terugplaatsing naar de laatste plaats op de grid werd de bandenspanning aangepast. Een beslissing die bijzonder goed uit zou pakken. Gedurfd en gescoord.

Na de start ging het veelkleurig lint als een homogene massa de strijd met elkaar aan. De jongens zouden het zwaar krijgen in de drie komende uren. Er gebeurde veel. We zagen gedurende de race een aantal spectaculaire uitrem- en inhaalacties.

IKM nam het initiatief, maar Veersedam en KCR gaven niet toe. Veersedam’s Ruud van Royen reed telkens het gaatje weer dicht als Ivo van Egmond namens IKM weg dreigde te rijden. Ruud werd naderhand dan ook geroemd vanwege zijn niet aflatende vechtlust.
Ook KCR bleef het gaatje erg klein houden. In eerste instantie via Corne Snoep in zijn soepele vloeiende rijstijl, naderhand via Jodey Ungerer, de vechter.
Gelegenheidsrijder Ruben Boutens deed het bij Veersedam erg verdienstelijk, maar kon niet voorkomen dat IKM iets wegliep.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vIzM1JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Veersedam’s Ruud van Royen reed de sterren van de hemel

Verrassend in die beginfase het optreden van Proracing.nl en Van Grinsven Scooters met de huurkarts. Toen Jacky Eckelboom de smaak eenmaal te pakken had gingen de teams voor hem er een voor een aan. Op het moment dat Jacky het stuur overgaf aan Joop lag hij knap vierde.
Mechanica had baat bij de verandering van bandenspanning, want de weg naar voren werd ingezet. Tegen de eerste wissels lag het team al tiende.
Delta Rent en VM Golff verdedigden hun plaatsen goed. Strak werd geconsolideerd rond de vijfde stek.

Gaandeweg de race kwamen een paar teams via materiaalpech in de problemen. Zo waren daar te noteren North Racing, 2007 Racing, Kartlife.nl-Traxx en Try Again Racing die halverwege problemen kregen. Terugval naar de laatste plaatsen werd hun deel.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vITM0JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Stefan Bosters namens IKM geconcentreerd naar de overwinning

Zo op driekwart race lagen de eerste teams binnen schootsafstand. IKM, Veersedam, KCR, VM Golff en van Grinsven Scooters hielden elkaar in het vizier, terwijl Delta Rent en ProRacing.nl knap volgden in een onderlinge strijd.
En dan rijdt Joop van Grinsven tegen een flap aan de binnenzijde van de vangrail, net voor de kombocht. Met de huurkarts is dat te doen, maar niet met FIA/CIK gehomologeerde chassis. Kromme fusee en Joop vol rechtdoor de vangrail in. Einde race. Jammer, want het ging zo goed.
Kort daarna slaat de pech bij Veersedam toe, afgelopen ketting dacht ik. Met als gevolg terugval naar P5.
De snelste rondetijd van Ruben Boutens voor Veersedam leerde dat IKM anders nog lang niet gewonnen had.
De pech verschafte IKM wel de nodige lucht. Stefan en Ivo lagen op koers richting overwinning.
Achter hen positioneerde KCR zich vast op twee, terwijl VM Golff knap naar drie reed. En dan ontzetting bij de begeleiders van VM Golff. Hoog toerental, geen snelheid duidt op ketting er af. En het was zo. De ketting lag er zo weer om, maar we weten dat het dan toch einde verhaal zal zijn, de ketting blijft er echt niet om. En dat gebeurde dan ook. Terugval, de finish proberen te halen, en uiteindelijk op P9 die streep passeren. Wat een sensatie in korte tijd.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vIjA2JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Jorg Aldenhuijsen namens Karthelmen.nl-Mechanica, rijder van de dag

Beter deden het dit keer Joris en Mike Sturm, die echt het maximale uit hun gewicht haalden. Een mooie zwaarbevochten plaats acht werd hun deel.
Verhoudingsgewijs de beste prestatie kwam echter uiteindelijk op het conto van Jorg Aldenhuijsen en Kevin den Ouden van Kartlife.nl-Mechanica. Alleen rijden met de blik naar voren om uiteindelijk van startpositie zestien naar drie te rijden. Groot was hun vreugde dan ook dat het eindelijk eens mee zat. Jorg Aldenhuijsen werd na de race unaniem uitgeroepen tot man van de wedstrijd en daar kon volgens mij iedereen vrede mee hebben.

IKM stormde naar de finish, gevolgd door KCR. Beide teams deden goede zaken voor het algemeen klassement in deze sleutelwedstrijd. Delta Rent en VeersedamAuto maakten achter Karthelmen.nl de top vijf vol. En dat was een sterke top vijf kan ik wel zeggen.
ProRacing.nl reed knap naar zes.
Speedworld was de eerste klap snel te boven gekomen en Titia, Warner en Timmo koppelden een mooie rijstijl aan vechtlust en reden zodoende knap naar zeven.
Fencer.nl maakte achter AutoSturm en VM Golff de eerste tien vol. Waarbij opvalt dat Fencer.nl steeds beter presteert. Het is ze gegund, de jongens doen er veel voor.
SignMind, “team Sympatico” was het laatste team dat zonder pech over de finish kwam op elf.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vITY5JWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Fencer.nl met de race beter presterend

De uitslag liet een aantal verrassingen zien die we altijd hopen mee te maken in een race.
Een aan elkaar gewaagd veld dat meteen na de race al weer vooruit blikte naar de volgende race.
De inhaalrace MKS 1, die wordt verreden op de uitzonderlijk lange baan van Speedworld Zuidlaren, waar we komend weekeinde 8 en 9 november te gast zijn.

Tot dan.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI0OD0vIDAzJWh6cStoZ2h3ais7Ni4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Het podium, vlnr KCR, IKM, Karthelmen.nl

De uitslag:

Pole: IKM Racing
Snelste ronde:  Veersedam Auto - IKM 36,925

1.  IKM Racing        31
2.  KCR Racing Team                         26
3.  Kartlife.nl-Mechanica    23
4.  Delta Rent Racing Team    21
5.  VeersedamAuto-IKM                         20
6.  Proracing.nl        17
7.  Team Speedworld        15
8.  AutoSturm Nissan        13
9.  VM Golff Racing        12
10. Fencer.nl        11
11. SignMind Racing        10
12. Try Again Racing          9
13. Kartlife.nl-Traxx          8
14. 2007 Racing          7
15. North Racing          6
16. Van Grinsven Scooters      5

Laatst bewerkt door Casper (05-11-2008 14:04:41)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices