#1 05-11-2008 14:20:27

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag en uitslag ARKC 11 - 2008 - Indoor Karting Middelburg 02-11-08

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

arkc.jpg
Het NK Indoor Karting voor Teams

Verslag ARKC race 11 Indoor Karting Middelburg 02-11-08

Met dank voor de foto's aan Albert Borgers, www.dynamicracing.nl

Zo tegen het eind van een seizoen is het telkens weer mooi om te zien hoe teams zich in het tussenklassement hebben gepositioneerd en welke plaats nog kan worden behaald.
Zo ook bij de ARKC, dat het hele seizoen al de nodige spanning liet zien. Een aantal teams werd zichtbaar nerveuzer naarmate deze een na laatste race naderbij kwam.

Het toneel van race 11 ARKC was Indoor Karting Middelburg, de mooie baan van Joop Stolk in Middelburg.
Joop had er zichtbaar werk van gemaakt. Joop is zelf een racer in hart en nieren en dan weet je als organisator dat het allemaal goed zal verlopen.
En het was fijn te constateren dat het klopte daar in Middelburg. De karts waren perfect, de baan lag er strak bij en het personeel was zoals altijd top.

0003.jpg
Concentratie voor de kwalificatie

Karthelmen.nl-Mechanica kon het algemeen kampioenschap binnenhalen, terwijl RMK Racing bij de zwaargewichtteams met een goed resultaat nagenoeg niet meer in te halen zou zijn.
Deze twee teams waren dan ook ontzettend gemotiveerd om te scoren.
Daarnaast waren er nerveuze gezichten bij Dynamic en Supreme, die in hevige strijd om P3 zijn gewikkeld en JSM en Revolution die beiden hun zinnen op P5 hebben gezet.
Ook om P7 is het ongemeen spannend, want Shadow Racing en RMK hebben evenveel punten in de tussenstand.
Nu ik toch bezig ben, ook de vier daaronder gesitueerde teams Team Racing, Omnia-Henries Place, Finntax en FeJo gaan nog vol voor de negende stek, waarbij opgemerkt moet worden dat FeJo een duidelijke handicap heeft omdat ze pas vanaf race vijf in de ARKC zijn gekomen.
Net als Qurius 1 en 2, die 2008 als leerjaar zien en er in 2009 willen staan voor het ZG klassement.

Met deze mogelijkheden in het achterhoofd kun je wel nagaan dat er geen enkele meter cadeau wordt gedaan.
En dat bleek dan ook vanaf de eerste meters in de kwalificatie, waar zelfs al blokkende rijders werden gespot. Lees de discussie hierover maar bij aankondiging IKM en je weet meteen hoe groot de belangen zijn en hoe hoog de gemoederen kunnen oplopen.

En daar staan wij dan als WL tussen in en moeten al die strijdende mannen en dames op het rechte pad zien te houden. Valt ook niet altijd mee, maar we doen ons best.

0007.jpg
Omnia-Henries Place, rookies met toekomst

Nadat de rook van de kwali was opgetrokken stond daar weer Karthelmen.nl-Mechanica op pole. En hoe. Kevin den Ouden was helemaal los en reed 0,7 sec. sneller dan nr. twee JSM Racing en drie Supreme Racing Team. Zou het by the way JSM eindelijk gegund zijn om het podium te halen? Na twee vierde plaatsen op rij waren ze er aan toe hoor.

Na de start hadden een paar teams kennelijk weer niet door dat je een race niet in de eerste ronden wint, maar wel vaak verliest. Er werd meteen vol aangevallen en een paar bochten met vier rijen dik ingezet. En jongens, dat kan ook in 2008 niet.
Eind van het liedje was dat Kevin den Ouden met twee vingers in de neus weg kon rijden omdat de achtervolgers elkaar van meet af aan aanvielen en dat in het middenveld een aantal teams elkaar klem reed.
Als grote verliezer kwam Tim Struijs van Revolution uit die eerste ronden. Zijn mooie zesde startplaats verdween als sneeuw voor de zon na een aanvaring met een aantal andere team en Tim, en daardoor het hele team reed de rest van de race achter de feiten aan, want vanaf P14 met een halve ronde achterstand op de rest is het lastig naar voren rijden.
Compliment trouwens voor het hele team hoe met deze tegenslag werd omgegaan en de weg naar boven werd ingeslagen.

0006.jpg
Nog zo’n absolute topper Vincent Fresco, TechBlue-COR Racing (NIET stoppen met racen hoor)

Wat ons gedurende de race erg opviel was dat er een aantal mannen nog steeds niet door heeft dat je met de handen aan het stuur sneller bent dan met een los wapperend handje boven je hoofd, en dat er zeker niet van de rijders verwacht wordt dat andere rijders met een belerend vingertje terecht worden gewezen. Irritant en niet nodig.
Racen is racen, concentratie, kans afwachten, kans pakken, aanvallen, blokken, af en toe een tikje krijgen en af en toe een tikje uitdelen. Wij staan daar als WL middenin, proberen alles te zien (wat helaas onmogelijk is) en verwachten een faire strijd om iedere plaats en zeker geen wapperende handen en corrigerende vingers en acties. Wordt in de toekomst bestraft met een stop-and-go.

0012.jpg
Karthelmen.nl-Mechanica, Jorg Aldenhuijsen en Kevin den Ouden kampioen ARKC 2008

Gelukkig waren de meeste rijders vol overgave bezig een race te rijden. Karthelmen.nl reed geconcentreerd naar de overwinning. Dat ze perse wilden winnen bleek uit de tijden die tot aan het laatste half uur constant supersnel waren. Beide rijders gingen voor de snelste tijd, leuke onderlinge competitie. En het was Jorg Aldenhuijsen die 1/100 sec. sneller was dan Kevin den Ouden. Uiteindelijk werd het kampioenschap officieus binnen gehaald en voor zover ik me kan herinneren is dat voor Jorg het achtste of negende kampioenschap op rij en voor Kevin het eerste in de ARKC. Een geweldige prestatie van Jorg die toch wel een absolute topper is.

0021.jpg
Revolution geweldige opmars

Achter hen ontspon zich een mooie strijd om de plaatsen twee t/m vier tussen TechBlue, Supreme Racing en JSM Racing. De rijders stuwden elkaar naar grote hoogte en wilden gewoon dat podium, die beloning voor een goede prestatie halen. Het bleef spannend tot het laatste half uur, toen Supreme toesloeg. TechBlue rekende vervolgens met JSM af, waardoor laatstgenoemd team voor de derde keer op rij met P4 aan de haal ging. Een net niet, maar ook net wel positie. Net niet op het podium, net wel bij de absolute top, en dat is ook wat waard.

0025.jpg
JSM Racing, drie keer P4 op rij, nog 1 kans op podium in Roosendaal

Achter deze drie team koerste een groep van zes teams strijdend om die ene vijfde positie. Dynamic, RMK Racing, Revolution, Omnia-Henries Place, Team Racing en FeJo Racing.
Onder deze teams dus twee ZG teams, RMK en FeJo die hun partijtje aardig meebliezen daar voorin.
Revolution verdient de opsteker van de week, want de jongens gaven niet op en Chris, Tim en Jardo reden geconcentreerd van P14 naar uiteindelijk P6, een geweldige prestatie. En nu maar hopen dat de Wet van Murphy eindelijk passé is en de jongens in de laatste race in Roosendaal eens zonder pech kunnen racen.

0019.jpg
RMK op weg naar het kampioenschap ARKC ZG klasse 2008

RMK liet zien dat ze op dit moment het beste zwaargewichtteam zijn. Vakkundig wordt met de lichtgewichten mee geracet en daarmee loochenstraffen ze een aantal (mis)opvattingen over gewicht en prestatie. Vanaf kwali P4 naar P7 racen toont een constante factor. Techniek en race-inzicht zijn hen gegeven en daar pakken ze de winst mee. Top jongens. Waarmee ik de andere ZG teams zeker niet tekort wil doen, maar de ketting is bij RMK op dit moment erg sterk zonder zwakke schakel.

ZG Finntax kon de goede uitgangspositie na de kwali niet waarmaken, maar de jongens zitten in de lift, evenals Team Racing en Omnia-Henries Place.
Team Racing ging geweldig, totdat Tamara binnen kwam om te wisselen terwijl het haar beurt nog niet was. Weg topprestatie tot dan toe, want ze lag erg goed achter Revolution.
Omnia-Henries place reed erg sterk. De jonkies leren het racen aardig aan. Maar liggend op P5 sloeg het noodlot toe in de vorm van een aanlopend achterwiel. Kartwissel en terugval naar achteren was weer hun deel. De strijd met Shadow werd nog wel gewonnen, maar de teleurstelling was daar. Ze krijgen dit seizoen heel wat pech te verwerken, maar dat hoort ook bij een leerproces. We gaan nog veel van hen horen, geloof me.

In de achterhoede waren het de twee teams van Qurius Motor Sports die onderling een lekker robbertje uitvochten. Qurius 1 won deze broederstrijd, maar Qurius 2 komt met de race dichterbij.

0035.jpg
Team van de dag, Qurius Motor Sports 2 Edwin en Remco

Na afloop kwamen een aantal rijders naar ons toe met wel zeer lovende woorden over de mannen van Qurius 2. O.a. de opmerkingen “perfecte gasten”, “letten erg goed op”, “rijden zeer geconcentreerd”, “gaan op de juiste plaatsen aan de kant bij het inhalen”, waren er de oorzaak van dat dit team, Edwin en Remco, de Champagne voor het “Team Van De Dag” kregen uitgereikt. En dat onder een terecht zeer luid applaus.

Zo kwam er een eind aan een bewogen maar mooie racedag daar in het mooie Middelburg.

Met nog een race te gaan zit het seizoen 2008 er bijna op.
Op 7 december gaan we nog een keer vlammen bij Kart Centre Roosendaal.
Tot dan.

0038.jpg
Prachtig podium ARKC 11 IKM Middelburg

De uitslag:

Pole: Karthelmen.nl-Mechanica
Snelste ronde:  Karthelmen.nl-Mechanica 41,57 sec.

1.  Karthelmen.nl-Mechanica        31
2.  Supreme Racing Team        26
3.  TechBlue - COR Racing        23
4.  JSM Racing            21
5.  Dynamicracing.nl            19
6.  Revolution-racing.net        17
7.  RMK Racing            15    ZG 1    30
8.  Omnia-Henries Place        13
9.  Team Racing            12
10. FeJo Racing            11    ZG 2    26
11. Shadow Racing Team        10
12. Finntax Racing              9    ZG 3    23
13. Qurius Motor Sports 1          8    ZG 4    21
14. Qurius Motor Sports 2          7    ZG 5    19

Laatst bewerkt door Casper (05-11-2008 14:37:12)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 05-11-2008 15:34:38

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC 11 - 2008 - Indoor Karting Middelburg 02-11-08

Was een heftige race...
In Roosendaal moeten we nou eens de klus gaan klaren.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 05-11-2008 15:55:22

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC 11 - 2008 - Indoor Karting Middelburg 02-11-08

het staat ook al in een column van Tim, maar met de opmerking 'af en toe een tikje krijgen en af en toe een tikje uitdelen' blijf ik het niet helemaal mee eens zijn...

ik heb het ook al tegen Edgar gezegd, maar met duwen op een recht stuk omdat de andere kart harder loopt heb ik geen probleem mee, ook als je bij het uitkomen van de bocht ertegenaan rijdt ook niet, want daar heb ik als verdedigende rijder niet veel last van (kost vaak de achterste zelfs wat snelheid)

maar bij het aanremmen of voor het insturen een tikje geven heb ik WEL problemen mee, want dan mis ik gewoon mn instuurpunt en is het logisch dat ik een gaatje laat vallen... je verdedigt omdat je langzamer bent; als je sneller zou zijn, hoefde je ook niet te verdedigen. dankzij zon tikje kun je je niet verdedigen en omdat je langzamer bent (al of niet vanwege een mindere kart) kun je vaak ook niet meer terugvechten

gelukkig hebben de meeste rijders het inzicht om een positie terug te geven als een actie net iets over de grens was, maar helaas ook niet iedereen...

ik vind dat inhalen dmv een tikje er NIET bij hoort, maar dat is mijn persoonlijke mening. probeer gewoon clean in te halen, en als dat niet lukt, tja, dan moet je maar afwachten of gaan oefenen op netjes inhalen ofso - ik heb afgelopen race de WL ook een paar keer zien gebaren dat een rijder de positie moest teruggeven; op zich is dat heel goed, maar dan vraag ik me af hoe de WL zag dat er niet door de beugel kan? hebben ze het tikje zelf gezien, of zagen ze alleen de benadeelde rijder gebaren?

ik gebaar zelf vaak om aan de rijder aan te geven dat hij moet oppassen, omdat hij tegen de grens van het vervelende tikje aan zit... als ik dat niet zou doen, zou de rijder achter me gewoon doorgaan en zou de WL het waarschijnlijk minder snel zien.

de vraag is wat hinderlijker is... niet fair inhalen, of een gebaar maken naar de rijder achter je. persoonlijk vind ik het niet hinderlijk als een rijder voor me naar mij gebaart dat ik rustiger aan moet doen: dat had ik hopelijk zelf ook al door

ik zou het erg jammer vinden als gebaren bestraft worden met een stop & go, terwijl inhalen door tikjes alleen maar met waarschuwingen bestraft worden (waar vervolgens weinig mee gedaan wordt, want de volgende races komen er ook waarschuwingen, maar die leiden dan ook nergens toe)

Offline

#4 05-11-2008 18:04:43

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC 11 - 2008 - Indoor Karting Middelburg 02-11-08

RMK marco geschreven:

het staat ook al in een column van Tim, maar met de opmerking 'af en toe een tikje krijgen en af en toe een tikje uitdelen' blijf ik het niet helemaal mee eens zijn...

Alszo ook de mening van mij.

RMK marco geschreven:

maar bij het aanremmen of voor het insturen een tikje geven heb ik WEL problemen mee, want dan mis ik gewoon mn instuurpunt en is het logisch dat ik een gaatje laat vallen...

Als "langzamere rijders dan bv: P1,P2 en P3" hebben andere rijders daar veel meer last van.  En wordt het "irritant" dat je regelmatig wordt gebruikt als rempunt, zodat men daardoor het gaatje creér, en binnenlangs kan passeren.
Maar jij mist je rempunt, schiet door, van de ideale lijn, snelheid weg, en geirriteerd door dat "vervelende tikje" .

RMK marco geschreven:

ik vind dat inhalen dmv een tikje er NIET bij hoort, maar dat is mijn persoonlijke mening. probeer gewoon clean in te halen, en als dat niet lukt, tja, dan moet je maar afwachten of gaan oefenen op netjes inhalen ofso -

Volledig mee eens, in de Formule-1 is dit een doodzonde, maar in sommige wedstrijden van de ARKC lijkt het gewoongoed te zijn, en ik ben de 1e om te zeggen: Ja het gebeurd regelmatig door dezelfde teams.

RMK marco geschreven:

ik zou het erg jammer vinden als gebaren bestraft worden met een stop & go, terwijl inhalen door tikjes alleen maar met waarschuwingen bestraft worden (waar vervolgens weinig mee gedaan wordt, want de volgende races komen er ook waarschuwingen, maar die leiden dan ook nergens toe)

Dat zou toch absurd zijn: Krijg ik als "achterblijver" 5,6 x een irritante rempunt tik, die ik gelukkig nog kan herstellen, maar bij de 7e x ga ik rond, zeg daar wat van in de trent van (met m'n handen) hey, kijk nou eens, wat hij steeds doet) en "hij" is zwaar irritant geweest, onsportief geweest, mij onregelmentair ingehaald, geen straf gehad, en dan ook nog eens mij een stop en go aangesmeerd.
Dat is de omgedraaide wereld.

Natuurlijk laten we ook niet vergeten... dat de WL altijd zijn best doet, maar nooit alles kan zien, dus ook nooit aan alles een straf kunnen hangen. En wij dit "hangijzer"
niet aan de WL moeten wijten....maar aan de personen die dit veroorzaken/doen.
Zij moeten de verantwoordelijkheid nemen, om op een faire en sportieve manier in te halen, want alleen zo krijgt men respect voor een aktie/maneuvre/overwinning.
Want wat is een aktie/overwinning waard, als daar geen goed gevoel bij zit.
Ik heb liever een laatste plaats met de waardering van iedereen (dus OOK mijzelf)
net zoals Qurius heeft gehad, dan een 4,5,6,7,8 plek, en ik door iedereen met woeste ogen wordt bekeken/besproken. (Heb ik dus voor mezelf OOK geen waardering)

Psyco.

Laatst bewerkt door Psyco (05-11-2008 18:05:28)


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#5 05-11-2008 21:13:15

RMK Kevin
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 16-05-2008
Posts: 50
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC 11 - 2008 - Indoor Karting Middelburg 02-11-08

De wedstrijdleiding kan inderdaad lang niet alles zien. En ook al sta je er met je neus bovenop dan nog lijkt een irritante tik vanaf de kant een klein onschuldig tikje.  Dat je dan een gebaar maakt naar de rijder achter je moet naar mijn idee kunnen. Maar je moet naar mijn idee dan niet als een cowboy met je hand gaan zwaaien richting de wedstrijdleiding op een enorm aggressieve manier. RUSTIG!!! met je wijsvinger aan de rijder achter je aangeven dat het niet netjes, maar irritant en onsportief is moet voldoende zijn (en naar mijn idee ook zijn toegestaan).

Tikjes geven betekent dat je naar mijn idee gewoon niet kan racen, we rijden op een kartbaan niet in de botsauto's op de kermis. Inhalen is iets andere lijnen rijden daardoor met iets meer snelheid de bocht uitkomen en hem de volgende bocht ernaast zetten en uitremmen. Dit is op bijna elke baan mogelijk op 1 of meer punten!!! Dit kan wel eens fout gaan waardoor je iemand eraf ramt, (zoals Annemarie en in mindere maten Chris deden afgelopen zondag) maar zie dan gewoon je fout in en laat de ander weer voorbij, zoals deze twee ook deden en probeer het opnieuw op de juiste manier.

De manier waarop Annemarie mij en Jeroen van As voorbij vloog was echt een mislukte inhaalactie, waar ik echt kwaad om kan worden als zo iemand dan nog vrolijk door rijdt, maar geef je de positie uit eigen wil direct terug (zoals ze ook netjes deed) dan kan ik er mee leven dat ik ineens een aantal seconde verlies.

@Casper
Klein foutje in je verslag: Wij stonden na Nijverdal al 5 punten voor op Shadow racing. En nu 10. We kunnen de 7e plaats nog kwijtraken.

Laatst bewerkt door RMK Kevin (05-11-2008 21:17:39)

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices