#1 15-12-2008 20:04:57

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Verslag ARKC race KCR Roosendaal 08 december 2008
Strijd tot de laatste meter

Wat waren er veel rijders nerveus toen ze de kartarena van KCR in Roosendaal betraden. Er stond dan ook nog veel op het spel tijdens deze laatste race van seizoen 2008. diverse prijzen waren nog te verdelen. Zoals bekend wordt er om iedere plaats in de ARKC fel gestreden.
Al eerder was bekend dat Karthelmen.nl-Mechanica de kampioen van 2008 was geworden, maar de podiumplaatsen waren nog bereikbaar voor drie teams: Techblue-COR Racing, Dynamicracing.nl en Supreme Racing Team.
Kort achter hen ging de strijd volop om plaats vijf tussen JSM Racing en Revolution-racing.net.
Bij de ZG was RMK Racing al kampioen, de teams achter hen waren nagenoeg zeker van hun plaats.

p.php?a=XV9TLCM9OiE0MiZDQU9CJlBleXRsZW5jZmo%2FOSxYV1I%2Bc21xf2Y%2BNz4nNCM0LT8yOjo3JTw6LjYqOS0y
ARKC, synoniem voor closeracing

Bij het plaatselijke nieuwe team (Voor de ARKC althans) KCR Racing, dat voornemens is om in 2009 een volledig seizoen mee te racen waren ook strakke gezichten te noteren bij de nog jonge rijdertjes. De verwachtingen waren hooggespannen en zouden waargemaakt worden.

p.php?a=XV9TLCM9OiE0MiZDQU9CJlBleXRsZW5jZmo7MSxYV1I%2Bc21xf2Y%2BNz4nNCM0LT8yOjo3JTw6LjYqOS0y
Milou van Agtmael, pole en met team KCR Roosendaal naar derde plaats; knap hoor

Al met al voor de teams reden genoeg om er in de kwalificatie al vol tegen aan te gaan.
Verrassend kwam de pole in handen van de snelle jongedame Milou van Agtmael van KCR Racing. Annemarie Borgers van Dynamic deed weinig onder voor Milou en zo kon het voor het eerst in de ARKC geschiedenis voorkomen dat er twee dames vooraan op de startgrid stonden. Ze werden gevolgd door TechBlue, verrassend de ZG-ers van RMK Racing op vier en JSM op vijf. 

p.php?a=XV9TLCM9OiE0MiZDQU9CJlBleXRsZW5jZmo4OSxYV1I%2Bc21xf2Y%2BNz4nNCM0LT8yOjo3JTw6LjYqOS0y
De kampioenen ARKC 2008, Karthelmen.nl-Mechanica strak als altijd naar overwinning

De zestien teams gingen na de start als een veelkleurig lint de eerste ronden door. Milou verdedigde knap, wat heet, ze reed perfect op kop. Annemarie ging mee, evenals Jeroen van As.
Het ging hard, heel hard in die beginfase.
Al gauw scheidde dit groepje zich licht af van de achtervolgers, die elkaar nogal eens uit wilden remmen. JSM en Revolution hielden elkaar vol in de gaten en wilden beiden die felbegeerde top-vijfplaats in de eindstand binnen halen.
Bij Supreme Racing reed Mike Barten mee. Mike had net de WK Rotax Max achter de rug en moest nog even zijn ritme vinden. Tussen JSM en Revolution in ging dat aardig.

0005.jpg
Revolution Racing, strijd met JSM Racing om P5 eindklassement

De achtervolgende groep bestond lange tijd uit acht teams. De ZG-ers bliezen hierin goed hun partijtje mee. Vooral het rijden van FeJo Racing viel hierbij op. Snel en strak reed Joop en Ferry volgens mij hun sterkste race van het seizoen. (Dat kan nog wat worden in 2009, wanneer ze de aanval op RMK gaan openen).
Kevin van Karthelmen.nl wilde naar voren. Zijn achtste startplaats zat de kampioen niet lekker. Een wat geforceerde aanval op nr. zes op dat moment JSM had als gevolg dat JSM dwars ging en Kevin naar zes doorschoof. Hij realiseerde zich dat het niet goed was en liet zich terugvallen totdat JSM voorbij was. P12 werd zijn deel. Kevin kon opnieuw beginnen. Overeenkomstig de wens van de teams goed opgelost.
Gedurende de race kreeg KCR het moeilijk op kop en het team viel terug, waardoor ze prooi werden van de ervaren teams. Je wint niet zomaar van de snelle jongens. JSM zette de aanval te hard in waardoor KCR rond ging. De rijder liet zich hierna niet terugvallen. Door de WL werd dat een ronde aangezien. Toen er nog een tik aan het zelfde team werd uitgedeeld werd ingegrepen en was een stop-and-go daar. Stoppen en doorrijden. Kostte niet veel plek, maar t.o.v. Revolution was de voorsprong weg.

0046.jpg
Kampioen ARKC Zwaargewicht Klassement 2008, RMK Racing

Verrassend goed werd er in de middenmoot meegestreden door Van Grinsven Scooters. Jop van Grinsven en Paul Bax zijn goede rijders uit de IKK en toonden aan hier ook met de ARKC mee te kunnen als team. Er werd volop gestreden met Finntax, Team Racing en Shadow Racing Team.
Team Racing reed voor het eerst met hun nieuwe rijder Koen Renders, die op de oproep voor een nieuwe rijder gedaan via Kartlife.nl had gereageerd. Het beviel alle betrokkenen erg goed.

De mannen van Omnia-Henries place kregen weer eens af te rekenen met pech. Een wil liep af. De jongen mannen Jorg van den Oever en Pim Speelman vielen hierdoor terug van een plaats rond P7 naar P14. Erg jammer, maar we zien ze volgend jaar zeker terug. De messen worden dan geslepen door de Rookies die op hun weg naar voren zijn.

0042.jpg
Ferry Diemel namens FeJo Racing, volgend jaar voor het kampioenschap ZG

Om de laatste twee plaatsen was de strijd tussen Qurius 1 en 2 erg mooi om te zien. De jongens gaan bij een gerenommeerd team meetrainen, zodat ze hopelijk volgend jaar de strijd met de andere ZG-ers aan kunnen gaan.

Zo ging de strijd drie uur lang in alle hevigheid door.
Helaas waren er een aantal karts te noteren die stotterkuren kregen en uitvielen. Hierdoor werd het veld wat door elkaar gehusseld. Niet de bedoeling, maar het was niet anders.

Naarmate de race vorderde en het einde van de race naderde werden de plaatsen verdeeld.
Kerthelmen.nl-Mechanica reed sterk naar voren, pakte de kop en gaf deze niet meer uit handen. Ze toonden zich een waar kampioen en reden zeer sterk naar een ronde voorsprong op nr. twee TechBlue waarvan Vincent Fresco de helm aan de wilgen hangt. Een knap resultaat als laatste feit; Tweede in de eindstand ARKC 2008 is daarbij zijn (en hun) deel.
KCR bleef goed volgen en de nieuwelingen pakten met 10 seconden achterstand op TechBlue plaats drie in hun eerste ARKC race. Knap, zeer knap.

p.php?a=XV9TLCM9OiE0MiZDQU9CJlBleXRsZW5jZmo%2FNixYV1I%2Bc21xf2Y%2BNz4nNCM0LT8yOjo3JTw6LjYqOS0y
Jeroen van As namens TechBlue-COR Racing, bloedsnel

Bij de zwaargewichten was het RMK Racing dat aantoonde niet voor niet de kampioen ARKC ZG 2008 te zijn geworden. Heel sterk werd plaats acht algemeen en bij de ZG plaats een behaald.
FeJo volgde op korte afstand op negen, ZG twee, terwijl Van Grinsven Scooters op 10 algemeen en ZG drie eindigde. De eerste podiumplaats voor de jongens was hun terechte verdienste.

p.php?a=XV9TLCM9OiE0MiZDQU9CJlBleXRsZW5jZmo%2FMSxYV1I%2Bc21xf2Y%2BNz4nNCM0LT8yOjo3JTw6LjYqOS0y
Aanwinst voor Team Racing, Koen Renders

Zo kwam er een eind aan een bewogen race. De eindstanden ARKC 2008 moeten nog even berekend en gecheckt worden en volgen zsm.

De prijsuitreiking bracht een heel mooi podium, jong en oud, rookie en geroutineerd, zoals we het graag zien.

0016.jpg
De eerste ronde, altijd veeeeeet

Ter afsluiting wil ik nog even bij twee zaken stilstaan;
Het zeer gewaarde team Dynamicracing.nl houdt voorlopig op te bestaan. Tim gaat naar Supreme, Annemarie gaat studeren en Eric gaat MKS rijden. Dynamic is een team dat er vanaf het prille begin van onze races bij is. Met een bevlogen Albert Borgers als teamcaptain en hele snelle dame Annemarie Borgers als spil was het team een zeer gewaardeerd lid van de ARKC familie.
Albert en rijders, het was ons een waar genoegen om jullie zolang als team te hebben mogen meemaken. Ik hoop jullie nog vaak te mogen treffen.
Ik kan me niet voorstellen dat Annemarie niet met aanbiedingen wordt overstelpt, want m.i. zijn er maar weinig snelle en betere rijders vacant. Dus teams................pak je kans.

0012.jpg
Annemarie Borgers en teamaat Tim Porter, einde succesvolle tijdperk Dynamicracing.nl

Vincent Fresco is de tweede rijder waar ik aandacht aan wil besteden.
Een van de beste rijders die ik ooit indoor heb gezien. Toprijder, supersnel. Aardige gast die altijd sneller wil. Kenmerk van een topper.
Vincent stopt na dit seizoen als racer. De combinatie met het werk is een lastige. Ik heb het al gezegd, je bent te jong om al definitief te stoppen. Maar het ga je in ieder geval heel goed. We hebben van je rijstijl genoten.
Ook hier, teams, ik zou wel weten wie ik een aanbod zou doen.

0026.jpg
Vincent Fresco, topper gaat met racepensioen

Pole: KCR 39,921
Snelste raceronde: Karthelmen.nl-Mechanica 39,3

0065.jpg
Prachtig podium

De eindstand ARKC 12 KCR Roosendaal:

1.  Karthelmen.nl-Mechanica        31
2.  TechBlue-COR Racing        26
3.  KCR Roosendaal            23
4.  Supremeracing.nl            21
5.  Dynamicracing.nl            19
6.  JSM Racing            17
7.  Revolution-racing.net        15
8.  RMK Racing            13    ZG 1 30
9.  FeJo Racing            12    ZG 2 26
10. Van Grinsven Scooters        11    ZG 3 23
11. Finntax Racing            10    ZG 4 21
12. Team Racing              9
13. Shadow Racing Team          8
14. Omnia-Henries Place          7
15. Qurius Motorsports 1          6    ZG 5 19
16. Qurius Motorsports 2          5    ZG 6 17

p.php?a=XV9TLCM9OiE0MiZDQU9CJlBleXRsZW5jZmo4OCxYV1I%2Bc21xf2Y%2BNz4nNCM0LT8yOjo3JTw6LjYqOS0y
JSM, gewoon prachtige foto

Laatst bewerkt door Casper (16-12-2008 22:28:55)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 15-12-2008 20:48:50

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Casper, volgens mij heeft Mechanica een 39.3 gereden en daarmee 31 punten gescoord, ipv zoals het nu in de uitslag staat dat niemand het extra punt heeft gekregen...

trouwens, ik heb een vraagje... in de MKS wordt er voor de pole ook een extra punt gegeven - waarom is dat bijv in de ARKC niet het geval? is dat omdat de MKS kwalificatie 3x 5 minuten is en het daarom een grotere prestatie is om daarin de pole te pakken, i.t.t. de ARKC waar het 5 minuten is, of is er een andere reden?

Offline

#3 15-12-2008 21:00:48

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Casper geschreven:

[Gedurende de race kreeg KCR het moeilijk op kop en het team viel terug, waardoor ze prooi werden van de ervaren teams. Je wint niet zomaar van de snelle jongens. JSM zette de aanval te hard in waardoor KCR rond ging. De rijder liet zich hierna niet terugvallen. Door de WL werd dat een ronde aangezien. Toen er nog een tik aan het zelfde team werd uitgedeeld werd ingegrepen en was een stop-and-go daar. Stoppen en doorrijden. Kostte niet veel plek, maar t.o.v. Revolution was de voorsprong weg.

De actie van JSM Racing op KCR klinkt wel erg agressief in dit verslag, gelukkig ligt het allemaal wat genuanceerder: Ik was KCR 2 bochten ervoor al op een nette manier voorbij gereden toen KCR mij buiten om probeerde in te halen waar geen ruimte was! JSM Racing is niet het team dat door middel van het uitdelen van tikken zijn voordeel probeert te halen. Soms raak je elkaar en in dit geval helaas voor ons iets te hard.

Uiteindelijk hebben we ogenschijnlijk niet veel verloren, omdat ik nog in dezelfde stint ondanks de stop-and-go en het inhalen van een aantal deelnemers weer tot op de bumper van KCR ben gereden.. Dat zegt toch wel degelijk wat over het snelheidsverschil wat er op dat moment was tussen beide teams..

Laatst bewerkt door Mike (16-12-2008 11:37:57)


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#4 16-12-2008 12:00:39

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Ook via deze weg wil ik even laten weten dat ik het erg jammer vind van Vincent dat die stopt. Je bent echt een topper en ik heb een enorme respect voor hetgeen wat jij hebt laten zien in de ARKC. Natuurlijk heb je veel ervaring, maar ik heb je altijd als een fair en bloedsnelle rijder beschouwd.
Heb je vele jaren gevolgt en het is toch allemaal jammer dat veel topteams ermee stoppen. Maarja werk gaat voor zeg ik zo maar. Hopelijk zien we je een keer weer rijden... Spreek je wel weer op msn als je ooit is online komt tongue

Het is natuurlijk ook erg jammer van Dynamic dat het team ermee stopt. Moet zeggen we waren niet de beste vrienden en het liep soms echt de spuigaten uit met Swalmen als toppunt, maar het is dan toch echt erg om een emotionele Albert tijdens KCR een speech zien te houden over het team wat zijn lust en leven is. Nu begrijp ik waarom je jezelf zo erg in hebt gezet al die jaren waarvan ik zoiets had waarom moet dat allemaal zo overdreven. Ik hoop dat iedereen van het team goed op zijn poten terecht komt, ben daar haast wel zeker van en we zien meneer Albert vast wel weer eens op een van de banen meekijken.

Dan nog even over het verslag Casper, wij waren de enige met een afgebroken wielophanging waardoor we enorm terugvielen? De andere hadden problemen met benzine toevoer en eentje een lekke band geloof ik?

Gr Chris van Revolution-racing.nl uhmmm Squadra inmiddels


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#5 16-12-2008 14:53:30

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Hey Fresco, ook ik wil je het beste wensen in de toekomst amigo. Ik zal je missen en de meest trouwe toeschouwer ook haha !! hoop jullie wel weer tegen te komen, met wie valt er zo te lachen, heb van je genoten al die tijd.

Als rijder van Dynamic wil ik mijn teamgenoten bedanken voor een mooie tijd. Ericko als ZG, een van de snelste zwaargewichten ever, een top coureur, en Annemarie een zeer snelle dame die de jongens aardig opjaagt. Daarnaast gaat een enorm grote dank uit naar Albert, een top coach, bevlogen en gepassioneerd, bedankt voor alles !!
Het is tijd voor een nieuwe uitdaging maar het waren hele mooie jaren !!!

Laatst bewerkt door Timster (16-12-2008 14:55:41)


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#6 16-12-2008 17:42:23

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Inderdaad, de snelste ronde was voor Karthelmen.nl-Mechanica.
Dit is al aangepast smile


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#7 16-12-2008 20:28:59

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Casper geschreven:

[b]Verslag ARKC race KCR Roosendaal 08 december
De achtervolgende groep bestond lange tijd uit acht teams. De ZG-ers bliezen hierin goed hun partijtje mee. Vooral het rijden van FeJo Racing viel hierbij op. Snel en strak reed Joop en Ferry volgens mij hun sterkste race van het seizoen. (Dat kan nog wat worden in 2009, wanneer ze de aanval op RMK gaan openen).

Dit willen we ook echt gaan proberen. Maar neem wel aan van ons op een zo sportieve en eerlijk mogelijke manier, willen we dit voor elkaar gaan krijgen.
Natuurlijk vlakke we Fintaxx niet uit, en mogelijk de beide teams van Qurius, die van de grote onbekende "masters" les gaan krijgen, zullen waarschijnlijk voor een verrassing zorgen. Dus denk ik dat het ZW-klassement wellicht net zo'n spanning gaat krijgen als het alg-klassement. (mooi !!!) (misschien nog wel spannender)

Maare Casper..wanneer wordt de "lijst" bekend gemaakt van teams die meerijden volgend jaar? en met name voor ons de Zwaargewichten.

En natuurlijk willen we "allemaal" graag weten of jullie de kalender al klaar hebben?

Offe ben ik nu weer te hebberig smile

Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#8 16-12-2008 21:57:02

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Tot nu toe 14 voor-inschrijvingen en enkele op komst. Zo te zien acht ZG teams.
Definitieve lijst laat nog even op zich wachten. De inschrijving is net open gesteld.

De kalender is klaar in concept. Even wachten op een nieuwe kartbaan die in wil stappen.

Je bent niet te hebberig. Laat maar komen die vragen.

Een vraagje aan jou: Ik hoorde dat je hier stiekum de weg vroeg op Roosendaal. klopt dat?

0031.jpg

Laatst bewerkt door Casper (16-12-2008 21:57:42)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#9 16-12-2008 22:20:07

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Casper geschreven:

Tot nu toe 14 voor-inschrijvingen en enkele op komst. Zo te zien acht ZG teams.
Definitieve lijst laat nog even op zich wachten. De inschrijving is net open gesteld.

De kalender is klaar in concept. Even wachten op een nieuwe kartbaan die in wil stappen.

Je bent niet te hebberig. Laat maar komen die vragen.

Een vraagje aan jou: Ik hoorde dat je hier stiekum de weg vroeg op Roosendaal. klopt dat?

http://www.dynamicracing.nl/albums/albu … m/0031.jpg

Yep, was zomaar een voorbijganger daar uit de buurt, dat hij heel veel vergelijking heeft met mij is pure toeval....heeft mijn vader gezegd. smile smile smile

Ben heel trots op hem (m'n kleine broertje) is zelfs een sponsor van ons.
(of dat nu voor aan onze kartklasse ligt of dat 't m'n broertje is laat ik in het midden)

Prachtig te horen dat 't goed gaat met de inschrijvingen....maar 't moeten er even iets meer worden.... dus meiden en guys, kom op laat Casper weten dat je meedoet
en er een prachtig 2009 van wilt maken.

8 x ZW....zo we moeten aan de bak..... RMK-guys...horen jullie dat?! smile

Greets to all.
Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#10 16-12-2008 23:59:55

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

8 ZG teams is goed om te horen, dan kunnen wij vol aan de bak in 2009 smile

benieuwd wie de nieuwkomers zijn...

Offline

#11 18-12-2008 11:25:51

Pascal
Gebruikers
Van: Alkmaar
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Hoi Casper & Co

Wilde ook ff een klein berichtje achterlaten.Bedankt voor een leuk en soms roerig seizoen 2008 ARKC.Volgend jaar
ben ik er weer bij,behalve nie in de IKK vanwege tijdgebrek.Ik hoop op veel nieuwe teams zodat er weer genoeg strijd
zal zijn op de baan(..en er natuurlijk niet naast!)...Kom snel met de kalender voor 2009 'he!!

greetzzz Pascal

p.s. 'Tuurlijk wil ook ik Albert bedanken voor zn mooie foto's en inzet afgelopen jaar,en
        rijders die er mee stoppen veel succes wensen met hun verdere kart-carriere"


One goal,one vision

Offline

#12 18-12-2008 13:05:12

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

8 teams al voor het zwaargewicht, en als ik denk dat het de teams zijn die ik denk dat het zijn wordt het nog spannend smile

Neem die weegschalen alvast maar mee tongue

Offline

#13 19-12-2008 23:32:58

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Pascal geschreven:

Volgend jaar ben ik er weer bij.

Hey Pascal....In welke samenstelling ??
schrijf 't ook even in het bewuste hokje..
Weten we wie wat en waar iedereen gaat rijden volgend jaar.

Grts Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#14 20-12-2008 00:00:45

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Verslag finale race 12 ARKC 2008, KCR Roosendaal

Hey Pascal.

Wel tof man concurrentie erbij, wordt een leuk seizoen .
welke samenstelling ben ik ook benieuwd naar.
ik hoor het wel .

groetjes sander

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices