#1 15-01-2009 12:53:25

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Kartstoeltje

Afgelopen jaar heb ik een aantal teams gezien met een eigen kartstoeltje.
Nu heb ik in mijn korte loopbaan in diverse karts gezeten waarvan het stoeltje te groot of te glad was waardoor ik alle kanten op werd geslingerd... Ik ben dus van plan een zitje aan te schaffen.
Heeft iemand misschien tips waar ik vooral op moet letten?

(p.s.) ik heb een geheel bekleed tillet stoeltje maat L op het oog.

Offline

#2 15-01-2009 16:56:14

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Kartstoeltje

ik heb zelf een rubber inzetstoeltje van Caliba, zo'n zelfde soort als sommige kartbanen ook hebben liggen voor klanten... vooral omdat die bij de kartbaan in de buurt te koop was en omdat het relatief goedkoop was t.o.v. een vaste stoel

ik heb geen ervaring met een vaste inzetstoel en hoe deze in verschillende types kart passen; van de rubberen versie weet ik dat die natuurlijk wat flext en dus altijd wel past... het ligt er een beetje aan wat je ervoor wil uitgeven denk ik, en hoe breed je bent - ik ben niet heel breedgeheupt, dus ik zit prima met een rubberen stoel, maar als je net iets breder bent, kan dat misschien niet lekker zitten en kun je beter voor een vast stoeltje gaan, waarbij dan maat L jouw maat wordt denk ik dan

voor de doe-het-zelver kan je natuurlijk ook met een plastic zak en 2 componenten schuim of id in je vaste stoel je eigen vorm aanmaken, dan heb je echt je eigen zitpositie verwerkt en past hij perfect (nadeel is wel dat je evt. teamgenoten je stoel wat minder makkelijk kunnen lenen)

Offline

#3 16-01-2009 14:31:52

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Re: Kartstoeltje

bedankt voor je reactie marco,