#1 15-01-2009 12:53:25

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Kartstoeltje

Afgelopen jaar heb ik een aantal teams gezien met een eigen kartstoeltje.
Nu heb ik in mijn korte loopbaan in diverse karts gezeten waarvan het stoeltje te groot of te glad was waardoor ik alle kanten op werd geslingerd... Ik ben dus van plan een zitje aan te schaffen.
Heeft iemand misschien tips waar ik vooral op moet letten?

(p.s.) ik heb een geheel bekleed tillet stoeltje maat L op het oog.

Offline

#2 15-01-2009 16:56:14

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Kartstoeltje

ik heb zelf een rubber inzetstoeltje van Caliba, zo'n zelfde soort als sommige kartbanen ook hebben liggen voor klanten... vooral omdat die bij de kartbaan in de buurt te koop was en omdat het relatief goedkoop was t.o.v. een vaste stoel

ik heb geen ervaring met een vaste inzetstoel en hoe deze in verschillende types kart passen; van de rubberen versie weet ik dat die natuurlijk wat flext en dus altijd wel past... het ligt er een beetje aan wat je ervoor wil uitgeven denk ik, en hoe breed je bent - ik ben niet heel breedgeheupt, dus ik zit prima met een rubberen stoel, maar als je net iets breder bent, kan dat misschien niet lekker zitten en kun je beter voor een vast stoeltje gaan, waarbij dan maat L jouw maat wordt denk ik dan

voor de doe-het-zelver kan je natuurlijk ook met een plastic zak en 2 componenten schuim of id in je vaste stoel je eigen vorm aanmaken, dan heb je echt je eigen zitpositie verwerkt en past hij perfect (nadeel is wel dat je evt. teamgenoten je stoel wat minder makkelijk kunnen lenen)

Offline

#3 16-01-2009 14:31:52

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Re: Kartstoeltje

bedankt voor je reactie marco,
ik heb in nijvedal met zo'n zitje gereden maar ik kwam een paar centimeter omhoog waardoor de whiplash beschermer tegen mijn helm aan het tikken was :-S erg irritant ik gleed ook de hele tijd naar voren waardoor mijn knieen tegen de stuurstang tikte en aangezien ik nog niet aan knie beschermers had gedacht had ik behoorlijk blauwe knieen daarna...
misschien ben ik te dik voor zo'n zitje :-D

de zelfmaak tip is natuurlijk een hele goeie ;-)
die ga ik zeker aan mijn team voorleggen!

Offline

#4 19-01-2009 14:13:47

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Kartstoeltje

Je zou ook die Tillet kunnen kopen en dan aan de achterkant schuimrubber plakken zodat de Tillet stoel niet gaan schuiven in de huidige kartstoel


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#5 19-01-2009 22:53:52

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Re: Kartstoeltje

goeie tip!
bedankt kevin.

ik wacht nog ff om te zien hoe andere rijders het hebben geregeld wink

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices