#1 23-04-2010 17:09:49

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag en uitslag MKS race 4 Kartbaan Oldenzaal outdoor

cpoint.jpg

mks.jpg

Verslag en uitslag MKS race 3 Kartbaan Oldenzaal outdoor

Foto’s worden na ontvnagst geplaatst

Hadden we op de zaterdag de geweldig interessante IKK races beschreven in het vorige verslag.
Afgelopen weekeinde was het ook nog tijd voor de Master Kart Series (MKS), Formula 1 of Indoor Karting. Deze titel vermeld ik er in het bijzonder bij omdat de race van zondag 18 april op Kartbaan Oldenzaal de titel alle eer aan deed.

Voor de vierde MKS race van dit seizoen waren de verwachtingen hoog gespannen nadat het nieuwe concept in de drie voorgaande indoorraces het juiste was gebleken. En we werden niet teleurgesteld.
De vrije training op de zaterdag was al een voorbode van wat de zondag ons zou brengen. Close racing, volop gebruik maken van de slipstream, gewoon geen team dat wegkomt, tijden van de top tien die binnen een paar hondersten van een seconde lagen.
Tijdens die training was het opvallend dat de ook aanwezige Honda 390 rijders vaak moeite hadden om voor te blijven. En dat met een "160-je" op de MKS karts. Maar wel geleidelijk vermogen en optimale grip, en niet te vergeten toprijders.

p.php?a=XF9VXio8MyIpOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555193

De korte vrije zondag training voorafgaande aan de kwalificatie gaf hetzelfde beeld. Aan een voorspelling waagden wij ons maar niet.

Het was warm en werd nog warmer. Terrasweer. Het zat dan ook vol daar in Oldenzaal. Rode koppies dat wel. Merkten we ook toen er bij thuiskomst hartelijk werd gelachen. We hadden het er graag voor over.

De kwalificatie werd door de meeste rijders van de dertien startende teams benaderd als schaakspel. Vooral niet het richtpunt voor je tegenstander willen zijn, maar toch een snelle tijd willen zetten. Een enkele rijder ging er meteen vandoor. Wat de beste strategie was? Feit was wel dat twee teams het spel goed speelden, Racelijn.nl en Silverstone. Zij kwamen er in Q1 als sterkste voor de dag.
Er uit gingen MM Racing, Q-Tox-Antwerp Karting en RREM Racing.

p.php?a=Sl9VXic6PCEpOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555193

Q2 gaf hetzelfde beeld, met nu Silverstone als snelste voor Racelijn.nl. De 10 teams reden binnen een halve seconde.
Er uit gingen RREM, IKM-Veersedam, PDB Racing, Van Grinsven Scooters, en Ritel Racing.
Ritel kwam slechts 3/100 te kort op RN Racing om de finale te halen.

De overgebleven teams gingen voor de pole. Racelijn.nl speelde het spel het beste en ging met de pole aan de haal; 38,733 sec., gemiddeld 60,5 km/uur.
Achter hen IKM Racing, Silverstone, RN-Cpoint en KCR-Fencer.nl binnen 2/10 sec.

p.php?a=Sl9VXic6MyspOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555194

De start was voor Racelijn die als koploper de eerste ronde inging. Achter hen was het formeren waardoor een lang gekleurd lint rijders de drie-uurs strijd aanging. Een strijd zou het worden. Racelijn.nl was het team van het eerste uur. Het tempo werd door hen bepaald. De voorsprong in rondetijden nam echter af tot op de duizendste seconde. Silverstone en IKM Racing liepen in. Primera ging na een slecht kwalificatie met grote stappen door het veld. De kop kwam in zicht op het moment dat Kevin ongerust werd door een motor die slechter ging lopen. Hij vertrouwde het niet en kwam de pits binnen. Er werd geen gebrek geconstateerd, maar de race was verloren door de lange pitstop. Het team bleef er voor gaan, de weg naar voren werd ingezet, maar opnieuw pech wierp hen terug naar de laatste plaats.
Het slipstreamen bracht een aantal teams ver. Zo realiseerde Van Grinsven Scooters dat ze alleen via de slipstream van snellere teams naar voren konden rijden om een goed resultaat te behalen. En het lukte ze wonderwel.
En dan slaat het noodlot toe voor Racelijn.nl. een bevestigingsschroef van het stuur raakt los en moet worden vastgezet. Tijdsverlies, te overzien. De schroef breekt af, nieuwe moet worden geplaatst en het team valt terug naar plaats tien. Balen, maar vol overgave de strijd aan gaan was het gevolg. Jorg en Pim kleunden er vol in en via de snelste raceronde werd de weg naar voren gevonden. Zodanig zelfs dat eerst MM en Ritel er samen in een inhaalactie aan moesten geloven, waarna de weg vrij lag naar van  Grinsven en PDB-IKM. De aansluiting werd gevonden en via een echt weergaloze actie werden beiden in de 90 graden bocht bij start en finish gepakt. Da harten van de begeleiders sloegen een slag over, Pim werd mede door deze actie tot rijder van de dag gekozen.
Door al deze perikelen werd het voor nogal door elkaar gehusseld. IKM en Silverstone gingen aan de leiding en reden strak hun ronden, gevolgd door het op P4 gestarte RN-Cpoint Racing. Ryan en Nick reden voor het eerst een race in de net aangeschafte Spirit en gingen als de brandweer. Via snelle ronden werd de aansluiting bij de kop gevonden en zelfs overgenomen. Soeverein en zelfbewust werden aanvallen afgeslagen. Het team liep uit naar een lichte voorsprong. Alleen IKM en Silverstone bleven in de zelfde ronde, de rest liep er een of meer achterstand op. De laatste ronden was de spanning in het jonge team voelbaar, maar toen Ryan als eerste werd afgevlagd kon het Zoetermeerse feestje beginnen. Een feestje dat volgens mij nu nog gaande is, zo blij was men binnen het team.

p.php?a=Sl9VXic7PCIpOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555196

IKM verraste niet direct. Het team is gewoon een topteam en het "team to beat" wil je kampioen worden. De jongens weten dat en stralen dat uit. Via een tweede plaats werd de leiding in het kampioenschap met twee punten uitgebouwd t.o.v. Racelijn.nl, dat de schade via de twee extra punten voor de pole en snelste raceronde beperkt wist te houden.

Er werd door alle teams volop strijd geleverd. Enkele opvallende zaken:
De drie dames van PDB-IKM Racing, Yvonne Houffelaar, Agnes Kouijzer en Annelien Boutens lieten zien over de nodige potentie te beschikken. Een topprestatie zetten ze neer door "gewoon" even naar P6 te racen. Yvonne nam Annelien en Agnes op sleeptouw en gaf het goede voorbeeld. IKM moest zelfs even aan de kant toen Yvonne de ronde achterstand terug pakte.

p.php?a=Sl9VXic7MyMpOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555197

Silverstone reed voor het eerst dit seizoen een erg constante race. Het "Ralf effect" levert de nodige progressie bij Chris en Tim op. Dacht een enkeling nog dat de eerdere prestatie in Huizen het gevolg was van het thuisvoordeel, kwam deze bedrogen uit. Het team presteert overal.
Ritel Racing reed met Ellen Adriaanse, Rene Joziasse en gastrijder Dave Adriaanse een lastige race. Er werd duidelijk te veel grip opgebouwd. Al afbouwend werd de weg naar boven, lees P8, gevonden. Ellen was weer heeeeel opvallend als topper aanwezig.
MM Racing had het lastig. De prestatie viel hen tegen, P9 is onder hun kunnen. Zeg maar waar het aan ligt.
KCR-Fencer.nl hoort er weer bij. Eric loopt voorop en sleurt de rijders mee naar de plek waar ze thuishoren, bij de eerste vijf.
Q-Tox - Antwerp Karting heeft de aansluiting gevonden. Wat heet, er wordt volop meegestreden na een zeer moeilijke seizoenstart. De mannen werken erg professioneel en zullen nog meer in positieve zin van zich laten horen.
RREM Racing, het zwaarste team krijgt de Eglem steeds beter aan het lopen. Het zelf sleutelen is nog even wennen, maar ook hier opgewekte gezichten. Niemand werd tenslotte naar huis gereden en dat is een prestatie op zich. Natuurlijk dankzij de inzet van de lieftallige begeleiding.
VeersedamAuto reed voor het eerst met twee nieuwe rijders mee. De jongens weerden zich kranig en reden een heerlijke race.

p.php?a=Sl9VXic4MyQpOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555199

Als je naar de tijden kijkt zie je dat er bitter weinig verschil tussen de teams zat. De huurmotoren lopen perfect, nagenoeg geen verschil in motorprestaties levert deze spannende races op.
De beste tijden van 13 teams lagen slechts 0,5 sec. uit elkaar. Weet hierbij dat er verschil in gewicht zit en het gelijke karakter wordt nog meer benadrukt.

p.php?a=Sl9VXic5PSQpOyVoY2MtPDsmIzc5JzkyNyo5LTUiKyQ%2BJzE%2FPzs%2FNCY7LiYoNDs%3D&m=1272555199

De volgende race is weer outdoor: Antwerp Karting, zondag mei 2010.

Ben je in het bezit van een CIK-gehomologeerd kartchassis en wil je meeracen in de betaalbare MKS en ondervinden hoe close racing echt is? Even een mailtje naar info@cpoint-racewear.com en je krijgt alle informatie.

De uitslag MKS race 4

1. RN-Cpoint Racing        30
2. IKM Racing            26
3. Silverstone Kartteam        23
4. KCR-Fencer.nl        21
5. Racelijn.nl-Mechanica    21 pole en snelste ronde
6. PDB-IKM Racing        17
7. Van Grinsven Scooters    15
8. Ritel-Racing            13
9. MM Racing            12
10. Antwerp Karting-QTox    11
11. RREM Racing        10
12. IKM-VeersedamAuto      9
13. Primera Racing          8


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 23-04-2010 18:54:53

niccck
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 07-01-2010
Posts: 46

Re: Verslag en uitslag MKS race 4 Kartbaan Oldenzaal outdoor

Casper geschreven:

De laatste ronden was de spanning in het jonge team voelbaar, maar toen Ryan als eerste werd afgevlagd kon het Zoetermeerse feestje beginnen. Een feestje dat volgens mij nu nog gaande is, zo blij was men binnen het team.

Klopt Casper nu zelfs nog bijna een week na de wedstrijd smile

Offline

#3 23-04-2010 22:29:50

Frank
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 08-12-2008
Posts: 25

Re: Verslag en uitslag MKS race 4 Kartbaan Oldenzaal outdoor

Hey Casper,

Leuk verslag. Waar het aan ligt weet ik wel. Een kromme kart en simpel weg te weinig gas geven. Maar met tijden van 38.9 niks te klagen. Antwerpen word top 6. Zie je daar!

Gr.

Frank


Te koop: Intrepid Cruiser voorremmen (bj 2009) incl. Rotax Max senior

Offline

#4 25-04-2010 12:14:30

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Verslag en uitslag MKS race 4 Kartbaan Oldenzaal outdoor

Erg leuk verslag weer Casper. Onze felicitaties voor vooral RN cpoint erg strak gereden.
Voor ons ging de race erg goed sterker nog IKM heeft nooit op kop gelegen dat waren wij namelijk tongue. Maar aan het eind van de race was er genoeg actie want de race duurde 4 ronden te lang voor ons. IKM pakte p2 namelijk in die ronde van ons af.
Erg jammer maar goed IKM is gewoon een snel team die je nooit moet onderschatten.

We horen ook veel langs de baan dat wij vooral snel zijn door Ralf. Sommigen vergeten ook dat wij pas 3 jaar zo actief karten en Tim zelfs pas 2 jaar. Ralf is een rijder die onder de klasse Jorg, Ivo, Kevin, Stefan hoort, daarnaast komt hij van een kampioenschaps team en heeft hij naast een Corne gereden. Welke ik overigens een van de beste karters van Nederland vind. Zoveel ervaring dat je niet mag verwachten dat wij even zijn pace parreren. Toen ik begon met karten was een IKM en een Baroc racing de teams wat mij inspireerde om te gaan karten. Denk dat men ons even de tijd moet gunnen om te wennen.
Voor ons is het nieuw om vooraan te rijden en te strijden met een Mechanica en een IKM.
Ik spreek dan nu voor mijzelf maar ik ben enorm perfectionistisch als het om karten gaat en ook erg leergierig vooral om van Ralf te leren waar ik mezelf kan verbeteren. Denk dat Tim dat ook zo heeft. We komen er wel alleen moet men ons wel de kans geven en niet gelijk denken dat wij dat even doen.
Ben al enorm trots op de snelheid die we tentool stellen op de baan. Elke training en race trekken we alleen maar dichter naar elkaar. Er komt een dag dat alles klopt en dan zullen we een keer winnen, dit keer zaten we er dicht bij alleen klopten alles niet helemaal.

Sorry voor het verhaal maar ik vind het jammer dat er zo gedacht wordt over ons.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#5 25-04-2010 12:27:01

RookieRene
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 06-08-2009
Posts: 14

Re: Verslag en uitslag MKS race 4 Kartbaan Oldenzaal outdoor

De hoffotograaf van het RREM Racing Team heeft weer een aantal leuke actiefoto’s gemaakt tijdens het prachtige MKS weekend in Oldenzaal. De eerste kun je reeds bekijken op RREM Racing - Foto’s.

Groeten,
het RREM Racing Team.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices