Je bent niet ingelogd.
Racewear en Kart Incentives
Het NK Indoor Karting voor Teams
ARKC race 9 outdoor Antwerp Karting – Supergave race
Afgelopen zondag 14 september gingen we voor de eerste keer met de ARKC naar een buitenlandse baan. Een beetje historie werd geschreven toen we met negentien teams het Belgische Antwerpen een beetje oranje kleurden.
Het was sowieso met de mensen van Antwerp Karting afgesproken dat we deze mooie baan in de kalender van seizoen 2009 op zouden nemen, maar door de uitval van De Uithof kwam e.e.a. in een stroomversnelling.
Met een volle bak van zestien teams stonden we te trappelen van ongeduld om de eerste racemeters met de nieuwe Sodi karts op deze mooie baan te maken.
Het zonnetje stond strak aan de hemel, waardoor ook voor de supporters een goed verblijf op het terras gewaarborgd was. Kortom niets stond een heerlijke racedag in de weg. En dat zou het ook worden.
Pascal Meijer, weer hersteld van enkel en polsblessure, in zijn mooie racestijl
De teams gingen er in de kwalificatie meteen voor zitten en de beide koplopers in de tussenstand, Karthelmen.nl – Mechanica met Kevin den Ouden en TechBlue – COR Racing met gelegenheidsrijder Melvin Benders namen nadat de eerste kruitdampen waren opgetrokken trots de eerste twee plaatsen op de startgrid in.
Na de start waren het deze twee kanjers die meteen een gaatje sloegen naar de rest. Als aan een touwtje gingen deze mannen de eerste stint rond. Ze jutten elkaar zo op, waardoor er een zodanig tempo werd ontwikkeld, dat de andere rijders op dat moment moesten passen.
Drie uur lang streden beide teams om de overwinning. Ook Jorg Aldenhuijsen en Jeroen van As weten het gaspedaal te vinden. Het gat werd nooit echt groot, maar Karthelmen.nl – Mechanica nam gedurende de drie uren een kleine voorsprong die sterk werd geconsolideerd en licht werd uitgebouwd. Uiteindelijk zat er op de finish een paar honderd meter tussen beiden teams.
Drie uur strijd aan kop tussen Karthelmen.nl en TechBlue
Achter hen zoals vaker twee grotere groepen die elkaar om iedere meter bevochten. Sterke optredens in de eerste groep van SupremeRacing, JSM Racing en Dynamicracing.nl die gedrieen de meute aanvoerden in hun jacht op de koplopers. Die jacht bleek na verloop van tijd tevergeefs, maar de onderlinge strijd was er niet minder sterk, en zeker niet minder mooi om.
Jongens wat genoten wij als organisatie en WL van jullie; Zestien teams die om iedere meter asfalt streden.
Bas Kursten HenriesPlace-Dice, een plaaaaatje
Opvallend voor ons het zeer sterk acterende gelegenheidsduo Pascal Meijer en Yvonne Houffelaar, verenigd in YP Racing. Beiden reden erg sterk, waarbij voor de WL de prestatie van Yvonne overweldigend was. Strak en geconcentreerd rijdend werd de strijd met toppers als Jerfaas van Sijll en Chris Lauffer aangegaan. De hoge totaalindruk die we van Yvonne kregen was uiteindelijk de reden dat ze werd uitgeroepen tot rijder van de dag, zeker nadat ze ook nog een wereldinhaalactie op Jerfaas had gemaakt.
Yvonne Houffelaar (13) rijd(st)er van de dag
Uiteindelijk waren het Supreme en JSM die wat afstand konden nemen tot de achtervolgers en onderling de strijd om de laatste podiumplaats aangingen, hetgeen uiteindelijk werd beslecht in het voordeel van Supreme. Maar ze kregen het niet cadeau. JSM vocht tot de laatste meter.
Dynamicracing dit keer met twee rijders Tim Porter en Eric van den Hoogen, legde het af tegen deze twee teams en moest zelf vooral naar achteren blijven kijken, want Revolution, YP Racing, Shadow Racing, The Tag Factory, Henries Place–Dice Racing en Team Racing bleven hen met aanvallen bestoken.
Lastig werd het op het laatst toen de groep op een ronde werd gezet door Supreme en deze rijder lastig in de groep ging zitten om Shadow naar voren te helpen. Eerste slachtoffer werd Henries Place dat een tik kreeg, spinde en daardoor “bye bye” kon zwaaien naar de uit het zicht rijdende groep. Toen even later ook nog een ander team geslachtofferd dreigde te worden greep de WL in. Een stop-and-go was het gevolg. De strijd bleef daarna gelukkig tot aan de finishvlag doorgaan met inhaalacties, zoooooo mooi.
De kop bij de ZG teams, Kevin Schop RMK Racing geconcentreerd op weg naar het podium
De laatste groep bestond uit alle vijf ZG teams. Op zich perfect dat het podium bij de ZG door vijf bij elkaar racende teams werd bevochten. Als beste kwam RMK Racing uit de bus. De broers Roel en Marco de Jong en Kevin Schop waren dit keer een maatje te groot voor de dapper strijdende teams Finntax en FeJo Racing die de twee overige plaatsen op het ZG podium mochten beklimmen en de teams Qurius 1 en 2 die een mooie onderlinge strijd uitvochten.
Het gaat steeds beter bij Qurius Motorsports
Na twee uur viel de vlag al weer. De race was werkelijk voorbij gevlogen.
De prijsuitreiking mocht er ook wezen, en nadat een aantal teams de nabijgelegen Pizza Hut nog even hadden omgetoverd tot Hollands bolwerk kon de thuisreis met een goed gevoel worden aanvaard.
ARKC synoniem voor closeracing, hier met Tim, Jerfaas en Sebastiaan
We zien al weer uit naar de volgende ARKC race, welke op 12 oktober zal worden gereden bij Kartplaza in Nijverdal.
Tot dan.
Voor de fotografie danken we Albert Borgers www.dynamicracing.nl en Han Martens www.autosportvision.nl voor het ter beschikking stellen van de foto’s. Op de fotografie berust copyright bij beide personen.
De spuitende kampioenen van de dag
De uitslag:
Pole: Karthelmen.nl - Mechanica
Snelste ronde: Karthelmen.nl – Mechanica 47,712 sec. Nieuw baanrecord met Sodi Karts.
1. Karthelmen.nl – Mechanica 31
2. TechBlue – COR Racing 26
3. Supremeracing.nl 23
4. JSM Racing 21
5. Dynamicracing.nl 19
6. Revolution-racing.net 17
7. YP Racing 15
8. Shadow Racing 13
9. HenriesPlace – Dice Racing 12
10. The Tag Factory 11
11. Team Racing 10
12. RMK Racing 9 ZG 1 30
13. Finntax Racing 8 ZG 2 26
14. FeJo Racing 7 ZG3 23
15. Qurius Motorsports 1 6 ZG4 21
16. Qurius Motorsports 2 5 ZG5 19
Laatst bewerkt door Casper (20-09-2008 12:45:47)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
mooi verslag Caper, maar wel jammer dat er niks instond over het ontbreken van kartwissels, omdat ik vind dat dit toch wel een invloed heeft gehad op de race en de uitslag
waar je normaal gesproken nog terug kan vechten als je een iets betere kart treft dan je concurrent, kon dat nu niet, omdat je aan de limiet van je kart gebonden zat... qua snelste tijden zat het wel dichtbij elkaar, maar als je 0,2 sec per ronde langzamer bent, betekende dat nu dus dat je de hele race dat verschil ging oplopen
de verschillen die er waren kwamen nu vooral door de verschillen in rijders binnen een team... maar als iemand die bijna 30 kg meer weegt als ik, me op het rechte stuk op snelheid aantikt (en nee, ik verlies dat niet bij het uitkomen van de 2 hairpins ervoor), dan loopt zijn kart dus beduidend harder dan de mijne
ik vond de strijd zeker leuk, maar in mijn mening nam het ontbreken van kartwissels een stukje spanning uit de race weg, helemaal omdat het zo tijdens de briefing ineens gemeld werd, ipv vantevoren, wat misschien netter was geweest
(mits het eerder bekend was bij de WL natuurlijk)
ik wil niet weer een discussie aanzwengelen, maar ik denk dat er meerdere teams zo over denken
(en ja, als wij een superkart hadden gehad, had ik waarschijnlijk niet heel veel te klagen gehad, maar dan nog had ik de gang van zaken vreemd gevonden, te meer omdat de ARKC juist bekend staat om de kartwissels om de 30 min om de races zo fair mogelijk te houden)
Offline
Inderdaad mooi verslag en ik geef Marco gelijk, wij hadden zelf een minder kartje, hij reed lekker in de bochten
maar we misten heel veel snelheid op de lange stukken.
volgende keer 1 team minder zodat we een kartwissel kunnen doen
Offline
mooi verslag. En de foto's van iedereen zijn toch erg leuk geworden. Betreft de reactie van Marco kan ik enigzins wel begrijpen. Wij hadden exact hetzelfde probleem met de kart dat die gewoon niet wou optrekken. Frustratie vooraf al helemaal als je directe concurrent JSM een goede loting treft en bijna er met een 3de plek vandoor gaat. We hebben ons erbij neergelegd en ik heb die laaste stint alles gegeven om de schade te beperken en uiteindelijk van p9 naar p6 op 1 tiende van een sec in me laaste stint vind ik toch al een prestatie opzich. Er zal vast een reden zijn geweest waarom dit zo was. De lotingen voor ons pakten de afgelopen wedstrijden toch slecht uit dus dit kon er ook wel bij.
De volgende race zijn er gewoon weer wissels, en dan hopen we dat we dan een goede loting treffen. Achteraf maakt het het seizoen alleen maar spannend voor ons. Want de top vier plekken zijn al beslist. De enige waar nog om wordt gestreden is die vijfde plek en in de achterhoede. Nu nog maar 4 punten voorsprong. Ik vind t allemaal wel erg leuk
Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "
Offline
Erg goed verslag weer Casper. En het was ook een goede race, veel inhaalacties en gevechten erg mooi.
Zonde van het ontbreken van de wissels, maar dat kan gebeuren . Meer geluk voor teams in nijverdal
Offline
juist dat is erg jammer maarja kan gebeuren. nogmaals zal vast een reden hebben gehad. Toch is Antwerpen gewoon een hele vette baan dus.
Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "
Offline
juist dat is erg jammer maarja kan gebeuren. nogmaals zal vast een reden hebben gehad. Toch is Antwerpen gewoon een hele vette baan dus.
Uitleg wedstrijdleiding: Omdat er MAAR 1 wisselkart is, hebben we besloten om vaste karts te houden, want als er een pechgeval is, we GEEN vervanging hebben. (Dat was de reden.)
Legitiem, terecht en de JUISTE beslissing gezien het materiaal van Antwerp Karting.
Maar ik ben het OOK met de rest eens, ideaal voor de "piloten" was het niet.
Verre van dat, Ieder team was nu "overgeleverd" aan zijn kart.
Vele jongens hebben hier maar ook op de baan aangegeven dat ze toch wel een "mindere" kart hadden, en ja dat speelt je dus parte.
Dus van een "eerlijke" race kan je dan niet praten. "eerlijk" in de zin van gelijkwaardig.
OOK wij hadden last van het een en ander, maar verschiltijden van 49laag en de reserve kart 50laag is een te groot verschil.
Dus laten we hopen dat Antwerp-Karting voor volgend jaar 2 kart extra heeft, zodat we daar geen problemen meer mee hebben.
want een lekker baantje is het zeker.
Psyco.
First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)
Offline
Dus laten we hopen dat Antwerp-Karting voor volgend jaar 2 kart extra heeft, zodat we daar geen problemen meer mee hebben.
.
of een team minder toelaten natuurlijk, dan hou je ook een kart extra over
Offline
Psyco geschreven:Dus laten we hopen dat Antwerp-Karting voor volgend jaar 2 kart extra heeft, zodat we daar geen problemen meer mee hebben.
.of een team minder toelaten natuurlijk, dan hou je ook een kart extra over
Dat opperde Ladystuff ook, maar daar ben ik het dus niet mee eens.
Welk team zou je moeten uitsluiten ?
Op welke gronden zou je dat doen ?
Wat zijn de criteria voor zo'n uitsluiting ?
Een team uit de top 3 ? Nee dat kan je niet maken....
Een team uit de sub-top ?.... Een team uit de middengroep ? Een team uit de onderste regionen ?
Ik denk in beginsel: ieder team heeft "recht" op meerijden, :::want ze betalen ervoor!
De teams die gereden hebben bij Antwerp-karting zijn (dacht ik) allemaal teams die regelmatig rijden.
Dus mijn optiek is, deze kan je niet uitsluiten.
Daarbij komt, dat je 2 wisselkart en 1 reservekart moet hebben, dus zouden er 2 teams moeten afvallen, wil je het echt goed doen.
Dan houd je dus 14 teams over......ook niet echt druk op de baan.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik het bericht krijg....Sorry Joop je kan je niet inschrijven voor Antwerp-Karting.
Maar dat geld voor vele teams.
Nee...de simpelste oplossing is : 2 karts erbij.
Psyco.
First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)
Offline
ik bedoelde niet dat er 1 van de 'vaste' teams niet mee zou mogen doen, maar 1 'gelegenheids' team minder
het ging mij ook meer om het feit dat er een week vantevoren geroepen werd dat er een extra kart geregeld was, zodat er een extra team bij kon... maar op de racedag bleek dus dat ten koste ging van kartwissels
dat was een beetje mijn punt
Offline