#1 16-12-2008 21:30:41

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag impressie organisatie DBKC 2008

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

dbkc.png
Kart Battle Nederland – België 2008

Impressie DBKC door organisatie

Het had aardig wat voorbereiding gekost maar eindelijk was het zover en troffen Nederlandse en Belgische indoor toppers elkaar bij Antwerp Karting in het mooie Antwerpen.

We hadden ons best gedaan om de opzet van de races voor de rijders uit beide landen acceptabel te maken.
Met we bedoel ik Ben de Feijter, Johny Broeders van Antwerp Karting en ondergetekende.
Er was heel wat overleg en vooral lezen op de sites, dus luisteren naar rijders, aan vooraf gegaan, maar achteraf bezien hadden we dat er graag voor over.
Het was een genoegen om de races neer te zetten en te mogen leiden.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIzQwJWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

Op voorhand leek de strijd op de twee forumsites www.kartgrid.be en www.kartlife.nl te worden beslist.
Gezonde bluf over en weer maakte het lezen van de berichten leuk. Behalve dan dat er op zijn tijd iemand werd “afgebrand”, maar betreffende personen weten intussen hoe we daar over denken. Respecteer elkaars mening en oordeel niet te hard over anderen.
Wat daarbij ook opviel waren de oplopende emoties over wel of geen gewicht en wat dat voor invloed heeft op rijgedrag en tijden.
Een logisch uitvloeisel van de totaal verschillende invulling van indoor racing in beide landen. Het bleek wel dat het menselijk is dat je vooral verdedigt wat je gewend bent. Uiteindelijk was er de logische mix tussen verschillende reglementen i.c.m. meer gewichtklassen.

Er gaven zich twee keer zo veel Nederlanders als Belgen op voor de drie uiteindelijke klassen. 
Een kleine tegenvallen. We hadden op meer Belgen gehoopt.
Ondanks dat op de forums de indruk werd gewekt dat er veel rijders boven 85 kg zich aan zouden melden bleek het aantal van zes mannen te weinig om deze klasse doorgang te laten vinden.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIzUxJWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

We waren op zondag 30 november 2008 al op tijd aanwezig om zo veel als mogelijk van deze memorabele dag te genieten.
Een memorabele dag vanwege de opzet, maar ook vanwege de weersomstandigheden. Regen en flinke kou zouden de racedag bepalen.
En daarbij meld ik direct maar het eerste compliment naar alle rijders, want niemand liet zich weerhouden van start te gaan of tussentijds op te geven. Racen en niet zeiken was duidelijk het motto.

De sfeer was al snel gemoedelijk en prettig, ondanks het feit dat de rijders elkaar vaak niet kenden. Enige aftastende blikken over en weer tussen beide “landenkampen” waren dan ook te noteren. We moesten duidelijk even aan elkaar wennen, maar gedurende de dag zag je de verandering in houding toeslaan. Respect naar elkaar voerde de boventoon en zo hoort het.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIzY3JWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

De races boden ons in het begin het aanzien van worstelen met karts en tegenstanders. Het valt waarlijk niet mee met slicks op een natte baan. Je hebt vaak al genoeg moeite met je eigen kart en dan heb je ook nog een grote groep glijdende en racende tegenstanders om je heen. Gaandeweg de drie races zag je dat het duidelijk beter ging, maar vooral in de eerste races was het opletten geblazen.
Overwegend zagen we een aardig gelijk opgaande strijd in  alle klassen.
De erkende toppers wilden vooral aantonen toppers te zijn, en dat lukte ze aardig. De andere mannen wilden vooral ook aantonen bij de landentoppers te horen. En dat lukte denk ik ook aardig. Hoewel ik hier alleen over de Nederlanders kan oordelen.

Met drie wedstrijdleiders die het geheel in goede banen probeerden te leiden hadden we in ieder geval rekening gehouden met wat extremere toestanden. We waren unaniem van mening dat er, zeker de omstandigheden in ogenschouw nemend, aardig strak en fair werd gereden. Hoewel een aantal rijders na afloop op het forum anders te kennen gaf. Ja, je kunt aangetikt worden in de regen, vooral in de regen. Maar moedwillig iemand in de vernieling willen rijden hebben wij niet geconstateerd.
Teleurstelling en vreugde wisselden elkaar af. En soms is teleurstelling over het eigen resultaat moeilijk te verwerken. Dat, gebiedt de eerlijkheid te vermelden, bleek ook zo af toe.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIzE3JWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

De vreugde was er. Niet alleen bij de winnaars, maar ook bij alle andere rijders die een gevecht om welke plaats dan ook in hun voordeel wisten te beslechten.
Daarom ook geen  afzonderlijk verslag van de negen races, maar een impressie van de klassen.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIzExJWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

Bij de lichtste groep, tot 65 kg waren het de Nederlands kampioenen Jorg Aldenhuijsen en Kevin den Ouden die het aan de stok kregen met het RotaxMax talent Kevin Gubbels. Strak, erg strak rijdend werd er om iedere meter asfalt gestreden. Dit tot groot genoegen van de begeleiders die zichtbaar genoten en trots waren op hun pupillen.
Helaas maar twee Belgische deelnemers. Ze vochten als leeuwen, sorry duivels, met uiteindelijk het beste resultaat voor Navric de Laet op P4.
Race drie bracht hier de beslissing. Jorg en Kevin bleven op elkaar bumper. In de laatste ronde besliste Kevin G. de race in zijn voordeel.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIzM1JWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

Bij de middengroep, 75 – 85 kg waren het drie Belgische en een Nederlandse rijder die de race bepaalden. Matias Grooten, Bart van de Vel, Stijn Weytens en Ruben Boutens, het jonge talent verdeelden de eerste plaatsen.
Matias en Bart waren een klasse apart, Stijn en Ruben vochten om de derde trede op het podium. Een strijd die ook pas in de laatste ronden in zijn voordeel besliste. Strak jongens, erg strak wat jullie lieten zien. Kampioenen waardig. Ook naast de baan vielen deze mannen me in het positieve op.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIjQ4JWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D

Bij de zwaarste mannen, 85kg + ging het er van meet af aan op. Iedereen wilde zich bewijzen, hetgeen vooral in race 1 tot de nodige aanvaringen leidde. Maar spannend was het wel. Erg spannend zelfs.
Twee Nederlanders en een Belg namen de podiumplaatsen voor hun rekening. Verrassend voor ons, niet voor zijn begeleiders was het Renato de Visser die de drie races op zijn naam schreef. En niet zomaar. Nee, soeverein. Quyen Nguyen kon hem nog volgen, maar daarna hield het op. Thijs Cotttijn koerste knap naar P3.

p.php?a=Rls%2FMyM6MyI1OTsvIjUzJWh6cStoZ2h3ais6Mi4kNyU%2BJjEjJjs%2FMzonMz80LTs%3D
Ik hield het hierboven bewust bij de top-drie omdat ik geen enkele rijder te kort wil doen. Alle rijders benoemen gaat te ver en enkelen er uitpikken is weer niet terecht t.o.v. de rest. Want we hebben van iedereen evenveel genoten. Zowel op als naast de baan.
Het is aan ons om jullie daarvoor via deze weg nog eens hartelijk te danken.

Als ik het over naast de baan heb kom ik bij de rijder van de dag.
Erg snel in zijn klasse, met uiteindelijk de derde podiumplaats. Maar hij bekoorde drie van de vier beoordelaars zodanig met zijn totale persoonlijkheid, dat hij terecht als rijder van de dag werd uitgeroepen: THIJS COTTIJN.

En zo kwam ook hier te snel een eind aan een fijne racedag die werd besloten met de bekende goede prijsuitreiking van Antwerp Karting. In de regen natuurlijk. Maar dat mocht ons toen allang niet meer deren.

Nogmaals, we hebben genoten van jullie als rijders en personen. Dat vooral.

De geplaatste foto’s zijn van de hand van onze fotograaf Bert Salari, S-images, en zijn bij te bestellen; http://home.planet.nl/~salar064/

We zijn voornemens om de DBKC in 2009 een vervolg te geven, maar dan eerder in het seizoen.

Hopelijk tot ziens.

Casper Reinders
GassieCassie


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 23-12-2008 19:25:54

simages
Gebruikers
Van: Oudenbosch
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 14
Website

Re: Verslag impressie organisatie DBKC 2008

In overleg met de organisatie zijn ondertussen meerdere foto's geplaatst op de rechtstreekse site van het ARKC (http://www.arkc.nl/arkc/index.php?optio … &Itemid=31). Via deze link kun je ze gemakkelijk vinden. Met een mailtje naar info@simages.nl krijg je een pagina met contactafdrukken en prijzen retour om ze te bestellen.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices