#1 09-02-2009 13:16:19

dre2586
Gebruikers
Van: Scheveningen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 34

MKS 1 Zuidlaren Team pitparts.nl

MKS race 1 Zuidlaren, team pitparts.nl

Op de 2 trainingsdagen waarop we steeds toptijden wisten te noteren werd duidelijk dat het hele veld dicht bij elkaar zat. De eerste 7  teams  binnen 0,1 sec.  Onze kart reed vanaf de eerste meters perfect, niets meer aan doen dus.

Zondag de race.   Motoren verloot,  nieuwe banden, 15 minuten trainen en daarna 5 minuten kwalificeren.
Wij kregen de motor van Signmind.  In de 15 minuten training zagen we dat we 0,6 sec. tekort kwamen. Dat beloofde weinig goeds voor de kwalificatie waarin we dan ook niet verder kwamen dan de 8ste startplek.

KCR dat  tijdens de zaterdagtraining de snelheid niet leek te kunnen vinden pakte P1 en reed strak naar de overwinning. Speedworld  reed sterk en eindigde voor het eerst op het podium op P2. Veersedam werd 3e.  IKM viel helaas uit met een kapotte aandrijfas,  wij eindigden na een spannende strijd met Fencer op P 6.

P 6, een prima prestatie maar toch hadden wij  na de sterke trainingen op meer gehoopt. Waar ging het dan mis? Een mindere motor was onze eerste reactie, weinig aan te doen, volgende keer beter.
Een wellicht betere verklaring werd ons aangereikt uit het kamp van KCR.   Wij beschikken over een sterke motor en hebben door de snelle rondetijden verzuimd om verder te testen. Dat laten we geen 2e keer gebeuren.

Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af  waarom de motoren niet op zaterdag voor de training worden verloot.  Dit zou mi. het streven naar gelijkwaardigheid binnen deze klasse nog meer ten goede komen.
Desalniettemin was het voor ons een fantastisch, gezellig en vooral leerzaam  weekend.

Gr. Dre    team pitparts.nl

ps. De volledige uitslag en het uitgebreide verslag laat ik graag aan Casper over.

Offline

#2 09-02-2009 17:59:34

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: MKS 1 Zuidlaren Team pitparts.nl

Hey Dré,

dat is al eens vaker aangekaart! Echter en ik ben het er wel mee eens, is dat het verrassingseffect voor de zondag weg is! Daarnaast is het zo dat als je de motor op zaterdag al hebt dat je dan als team langer de tijd hebt om iets aan de motor te doen, dus misbruik maken van de situatie! Daar mag en moet je niet vanuit gaan, maar helaas is het wel realiteit. Toch vindt ik dat jullie wel potentie hebben, dus idd doortrainen ook al zit je er goed bij en dan komen de resultaten vanzelf wel...

Wij konden de snelheid niet vinden, maar hij reed echt goed en we bleven maar doortesten! uiteindelijk de perfecte afstelling. De motor, omstandigheden? Ik weet het niet, maar we wisten dat als we een redelijke motor hadden dat we er bij zouden zitten!

Spreek jullie weer in Roosendaal hey!

Greetz...


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices