#1 11-01-2009 16:31:40

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

ikk.jpg
Het NK Indoor Karting Individueel

Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Nog even te gaan en we gaan van start met seizoen 2009 van het
NK Indoor Racing Individueel, het Individueel Kart Kampioenschap (IKK)

De eerste race van seizoen 2009 zal net als de ARKC worden gehouden bij Speedworld in Zuidlaren, waar Erik en Mathilde Kootstra op zaterdag 07 februari 2009 onze gastheer en –vrouw zullen zijn.

Er is een groot animo voor de IKK en we zijn dan ook blij dat we de eerste race in twee poules kunnen rijden:
IKK First Division
IKK Second Division

We hebben 23 voorinschrijvingen, wat inhoudt dat iedere race sowieso met twee poules van 11 rijders wordt verreden.
Bij losse aanmeldingen worden deze rijders in poule twee geplaatst, zodat een enkele vooringeschreven rijder uit poule 2 doorschuift naar poule 1. Voor race 1 is de aangewezen rijder Quyen Nguyen.

De indeling van de twee poules is gebaseerd op het eindresultaat IKK 2008.
Daarnaast heb ik geprobeerd een zo evenwichtig mogelijke poule indeling te maken, met de ZG redelijk gelijk verdeeld over de beide poules.
Er gingen enkele stemmen op om de ZG in een eigen race te laten rijden, maar daar ben ik persoonlijk niet van gecharmeerd. Het is dan te eenzijdig, er is een stukje uitdaging voor de ZG weg. Nu is de uitdaging toch ook om die lichtere mannen te verslaan en nog mooier, om op het podium totaal te staan.

Beide divisies krijgen per race een bekerset toegewezen, zowel voor de totaalstand als voor de ZG.

Aan de IKK First Division worden net als in 2008 de punten voor het IKK toegekend.
De Second Division krijgt punten op basis van de totaalstand die na afloop wordt berekend op grond van de opgetelde snelste rondetijden per heat. De rijders IKK Second Division krijgen de punten toegewezen die bij de behaalde plaats in deze rangschikking horen.
Je kunt je hierdoor niet veroorloven om rustig aan te doen, al lig je op kop. De snelste tijden per heat zijn erg belangrijk.

We gaan werken met een promotie-degradatiesysteem.
Op basis van de totaalstanden wordt na iedere race het totaalklassement ten behoeve van promotie-degradatie IKK 2009 vastgesteld.
Om de drie races worden de poules opnieuw ingedeeld, waarbij de tussenstand in het totaalklassement bepalend is.
Twee lichtgewichten en twee zwaargewichten zullen om de drie races promoveren en degraderen.

Per race extra punt voor de snelste tijd zowel totaal als bij de ZG (punt telt alleen voor onderlinge ZG competitie).
Twee schrapresultaten.

Aanvang van de races telkens om 13.00 uur, aanwezig om 12.00 uur.

Info Speedworld Zuidlaren:
Brink Oostzijde 12 A
9471 AE  Zuidlaren
Drenthe
Telefoon:    (0591) 652222
E-mail:    info@speedworldemmen.nl



Indeling poules race 1 Zuidlaren:

IKK First Division

1.  Kevin den Ouden    IKK 1    
2.  Jeroen van As    IKK 1    
3.  Niels Mutser    IKK 1    
4. Annemarie Borgers    IKK 1    
5. Pim Speelman    IKK 1    
6. Niels Joseph    IKK 1    
7. Joop van Grinsven    IKK 1   
8. Dave Noija                   IKK 1
9. Edgar Wurster    IKK 1    ZG
10. Marcel Kerkhofs    IKK 1    ZG
11. Paul Bax                     IKK 1             ZG
12. Mark van den Anker    IKK 1    ZG
13. Quyen Nguyen    IKK 2    ZG


IKK Second Division

1. Ivo van Strien    IKK 2    
2. Vince Joseph    IKK 2    
3. Jerfaas van Sijll    IKK 2    
4. Paul Broekmeulen    IKK 2    
5. Eric van der Veen    IKK 2    
6. Frank Bamberg    IKK 2    
7. Arnaud Prins    IKK 2    ZG
8. Iwan Gerbes    IKK 2    ZG
9. Rene Melenhorst    IKK 2    ZG
10. Patrick van den Berg IKK 2    ZG
11. Rene Wegman    IKK 2    ZG
12. Peter van Dijk    IKK 2    ZG

Laatst bewerkt door Casper (22-01-2009 19:00:50)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 13-01-2009 11:31:03

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Ben zeer benieuwd hoe het promotie/degradatie gaat verlopen want stel nou dat Pim Speelman 3 wedstrijden slecht presteert, dan komt hij in IKK Second Division.. Terwijl hij echt wel First Division waardig is.. Mja smile we zien wel hoe het gaat lopen natuurlijk..

Wat denken jullie hiervan?


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#3 13-01-2009 13:17:50

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Tjah, denk eerlijk gezegd ook dat het niet helemaal de goede manier is..... Zowiezo zou ik het denk ik voor elke wedstrijd doen, en niet om de 3, en de indeling maken aan de hand van de kwalificatie. Aan de andere kant speelt dan de kart weer een grote rol (op sommige banen) waardoor iemand die bijvoorbeeld normaal top uit div. 1 zou zijn, opeens div. 2 moet rijden. Oplossing daarvoor zou dan weer zijn meerdere kwalificaties, maar dat kost weer tijd, en dus geld..... Wat wel een voordeel bij zo'n systeem kan zijn is dat je punten echt op basis van race-uitslag doet ipv snelste ronde (want eerlijk gezegd vind ik ook dat niet dé manier). Geef je div. 1 bijvoorbeeld 31 tot 60 punten, en div. 2 dan 1 tot 30 punten. Zo heeft iemand die zich beter heeft gekwalificeerd toch zowiezo meer punten als div. 2.

Maargoed, hoe een promotie-degradatie regel ook wordt bedacht, denk dat elke zo zijn voor-, en nadelen heeft. Voor nu vooral even afwachten hoe dit systeem dit seizoen uit zal pakken smile

Offline

#4 13-01-2009 13:37:56

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

ik denk dat het vooral voor de promotie/degradatie kandidaten een lastige situatie wordt, omdat (zoals ik het nu begrijp) hun kampioenschapspunten uit 2 verschillende delen zijn opgebouwd... als ze in divisie 2 rijden, zijn het punten op basis van tijden, en als ze daarna in divisie 1 rijden, zijn het punten op basis van uitslag - in principe tel je dan een beetje 2 verschillende dingen bij elkaar op.

degene die hoog in divisie 1 of laag in divisie 2 rijden hebben hier minder last van, hoewel er nog steeds in het algemeen klassement punten worden gegeven op basis van 2 dingen... iemand die in divisie 2 wel hoog scoort, maar bijv steeds een mindere tijd rijdt omdat hij toevallig heel goed kan verdedigen, zal minder snel promoveren, omdat hij minder punten heeft gekregen tov zijn concurenten, die een snellere tijd hadden maar wel achter hem zijn geeinidigd

echt een andere manier om het te doen weet ik zo snel niet, misschien het aantal punten verhogen, en dan vanaf divisie 1 doortellen naar 1 voor de laatste plaats in divisie 2 - nadeel daarvan is dat het lastig in te schatten of divisie

anyway, het zal altijd wel moeilijk blijven om de ideale regeling te maken, het zal altijd een compromis zijn - het is namelijk nooit hetzelfde als wanneer je pas aan het einde van het seizoen degradeert of promoveert, net als in sportcompetities

Offline

#5 13-01-2009 13:45:53

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

ja maar heirbij zou er zelfs een voordeel uitgehaald kunnen worden. dat er geen gevechten zijn in de 2e divisie race  en hierdoor wel de volle 30 punten gescoord worden, omdat deze snellere tijden heeft dan de 1 van de divisie 1


maar nu zijn we allerlei scene's aan het bedenken. we zullen zien wat er gebeurt dit jaar.
casper is altijd al fair genoeg geweest om goeie oplossingen te vinden voor problemen die zich voordoen in zijn series.



''kaihard''

Laatst bewerkt door kaihard (13-01-2009 13:46:45)


Seize every moment...

Offline

#6 09-02-2009 11:17:56

Frank
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 08-12-2008
Posts: 25

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

De IKK was weer leuk! Foto's van de IKK staan op www.auksfotos.nl

Gr. Frank


Te koop: Intrepid Cruiser voorremmen (bj 2009) incl. Rotax Max senior

Offline

#7 09-02-2009 11:42:33

Mr. Q
Gebruikers
Geregistreerd: 01-12-2008
Posts: 26

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Was idd (voor sommigen) een mooie race.. voor anderen was het best frustrerend..
Ik weet trouwens niet meer wie er naar me toe kwam voor een linkje van die camera..
Maar zie www.x-sportscam.com..

tot Roosendaal..!!

Offline

#8 10-02-2009 12:28:11

Mr. Q
Gebruikers
Geregistreerd: 01-12-2008
Posts: 26

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Ik heb ook een tweetal video's geupload.

(1) Inhaalsactie van Kevin den Ouden.
www.youtube.com/watch?v=Mo3MfI0eBY0

(2) Outloopronde na de laatste heat.
www.youtube.com/watch?v=z2_cNcBfT2s

Offline

#9 10-02-2009 16:45:09

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

De cam die jij noemt is ook verkrijgbaar bij Autopassion in Haarlem
(Koudenhorn 46, 2011 JD Haarlem of kijk even op autopassion.nl)


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#10 10-02-2009 18:47:03

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Hee Mr.Q,

Super leuk dat je de inhaalactie waardeerde, het was echter zeer moeilijk om het gaatje te vinden haha!


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#11 10-02-2009 20:14:45

Mr. Q
Gebruikers
Geregistreerd: 01-12-2008
Posts: 26

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

Whahaha, ik heb er ook idd van geleerd, de 3e heat kwamen ze me namelijk 20 min lang niet voorbij.. ;-)

Offline

#12 10-02-2009 23:37:46

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09

jah idd, je kan knap goed verdedigen. Ik kwam er inderdaad niet langs, en de anderen die achter je hebben gelegen ook niet.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices