#1 14-02-2009 20:50:58

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

Ja, ik weet dat ik een "oud" zeer, omhoog haal, en een discussie die behoorlijk hoog zit bij rijders/teams, maar toch ben ik niet overtuigd van de argumenten van de WL.

"Moeten teams die af en toe meerijden dezelfde punten/prijzen krijgen als diegene die een heel jaar rijden?"

Ik ben eens diep in deze materie gedoken, en kom voor mezelf tot de conclusie,
mede door het onderstaande van Casper, dat ik het er op "maar" 1 manier mee eens ben, en dat is op de manier zoasl Casper het heeft beschreven.

Casper geschreven:

We hebben in het verleden meerdere keren een afweging gemaakt over dit vraagstuk. En we kwamen telkens tot de zelfde conclusie.
Laten zoals het is. De ARKC is een laagdrempelige raceserie, de basis in racing. Nieuwe teams moeten altijd de kans hebben om een keer mee te doen om te kijken waar ze staan. Dat is onze opzet.
Dat je daarbij punten haalt vind ik normaal. Je strijdt er tenslotte ook voor. Als je nog een stapje verder gaat dan de punten, moet je deze teams dan ook een beker ontzeggen als ze naar een podiumplek rijden? Dacht het niet.
Kijk naar FeJo Racing. Een aanwinst voor de ARKC. De jongens reden gisteren voor het eeerst mee en reden sterk, erg sterk. Ze pakten mooie punten en zelfs een podiumplek bij de ZG. Dat wil ik ze niet ontnemen. Punten horen erbij.
Het klinkt als een cliche, maar teams die er achter eindigen moet dan gewoon een trap harden rijden om er voor te eindigen en meer punten te behalen.

MAAR...ik ben het er niet mee eens, op de manier zoals het NU gebeurd.
(Ik zal het proberen simpel uit te leggen, en op voorhand, ik heb niets tegen de nader genoemde teams/rijders)

Laagdrempelig...oke, meedoen en proeven aan de ARKC...prima!
Met de bedoeling om "wellicht" aan de kampioenschappen mee te doen. (Prachtig)

Maar als ik zie dat BV: in Eindhoven, Autogarant, en Van Grinsven, meedoen en in geen een van de andere wedstrijden, en dit "al" div jaren, is dit een indicatie van
"niet" meedoen aan de ARKC, maar alleen aan deze wedstrijd(en).
Dit is dus oneerlijke concurentie, waar andere teams de dupe van worden.
Want die punten heeft men op het eind hard nodig.
En hier wringt de schoen, voor mij, en ik denk voor vele.

Zoals Casper zelf stelt: Is men voornemens om eventueel mee te doen aan de ARKC, Welkom, zeer welkom...
maar is men alleen maar geintereseerd in "een thuis" wedstrijd mee te rijden, dan behoor je buiten de punten te vallen.

En de kreet : ja dan moet je maar harder rijden......tja...da's een beetje loos.
Want een "thuisrijder" die 100derden rondjes erop heeft zitten, die is standaard sneller als iemand (ARKC-teams) die 3x per jaar daar gaat rijden.

En dan de prijzen/bekers....Ik denk dat geen van de ARKC-teams het een probleem vinden dat deze "eenmalige" teams zeker voor de bekers meestrijden.
Dit zou ik alleen maar toejuichen.... "alleen GEEN klassements-punten".

Ik hoop dat de WL in iedergeval zich in een rustige periode hierover gaat buigen.

Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#2 14-02-2009 21:38:59

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

tjah, maar hoe bepaal wat je wel/geen thuisrijder is (is toch moeilijk te controleren lijkt me) en waar trek je dan de grens. Ik en één van mijn collega's zullen morgen ook (vooralsnog) eenmalig meedoen met de ARKC, en voor ons is het geen thuisrace.

Psyco geschreven:

Zoals Casper zelf stelt: Is men voornemens om eventueel mee te doen aan de ARKC, Welkom, zeer welkom...
maar is men alleen maar geintereseerd in "een thuis" wedstrijd mee te rijden, dan behoor je buiten de punten te vallen.

Dan moet je iedereen die één race rijd uitsluiten, of niemand vind ik. Zoals gezegd, voor ons geen thuisrace, maar wij zouden dan wel punten moeten krijgen??? bovendien, waar leg je de grens van thuisteam dan. En iemand die niet een heel seizoen rijdt, moet die dan geen punten krijgen??? en waar leg je dan de grens. 11 races rijden is niet een heel seizoen, maar die kan toch voor het kampioenschap strijden (mits de resultaten er goed genoeg voor zijn) .

Blijft een lastige kwestie, maar denk dat het standpunt van de wedstrijdleiding toch de goede is (al rijd ik natuurlijk niet het hele seizoen, en heb ik wat dat betreft makkelijk praten tongue )

Offline

#3 14-02-2009 21:54:39

S10N
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 11-10-2008
Posts: 36
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

Volgens mij is er een eenvoudige oplossing mogelijk:

Bij voorinschrijving hebben diverse teams zich ingeschreven voor de gehele ARKC 2009 competitie. Ik meen dat dit 16 teams waren (8 lichtgewicht en 8 zwaargewicht teams) In beginsel verdelen deze teams de punten in de diverse ARKC wedstrijden, indien een team uit de ARKC 2009 competitie wegvalt dan kan deze plaats ingenomen worden door het eerste reserve team. Vanaf dat moment kunnen door dat team punten verzameld worden.

Zo houden we de competitie aantrekkelijk voor de "die hard" teams en de tijdelijke teams strijden voor de ere-plaatsen en het ere-metaal. Hopenlijk schrijven deze tijdelijke teams dan de volgende keer in voor een volledig seizoen.


"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Offline

#4 14-02-2009 22:22:09

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

Niels Mutser geschreven:

Dan moet je iedereen die één race rijd uitsluiten, of niemand vind ik. Zoals gezegd, voor ons geen thuisrace, maar wij zouden dan wel punten moeten krijgen???

Nee, want je zou niets aan die punten hebben... ja toch.. dus ook niet voor de punten. Wel voor de wedstrijd op zich, P1,2,3, enz. Maar geen punten.

Niels Mutser geschreven:

bovendien, waar leg je de grens van thuisteam dan. En iemand die niet een heel seizoen rijdt, moet die dan geen punten krijgen???

Het gaat niet zo zeer om de "thuis" teams, maar meer om de "niet van plan zijnde aan te sluiten bij de ARKC teams".
En die vraag is makkelijk te beandwoorden.....Wil je wel/niet de gehele/halve ARKC meerijden? zoniet.... geen punten. Punt.

Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#5 14-02-2009 22:30:00

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

ik ben het met joop eens
wij strijden wel voor onze punten alle wedstrijden.
dus de teams wel/niet thuis teams die maar 1 keer meerijden die behoren geen punten te krijgen,
dan moet je jezelf gewoon inschrijven voor 1 jaar klaar

Offline

#6 14-02-2009 22:46:29

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

S10N geschreven:

Volgens mij is er een eenvoudige oplossing mogelijk:

Bij voorinschrijving hebben diverse teams zich ingeschreven voor de gehele ARKC 2009 competitie. Ik meen dat dit 16 teams waren (8 lichtgewicht en 8 zwaargewicht teams) In beginsel verdelen deze teams de punten in de diverse ARKC wedstrijden, indien een team uit de ARKC 2009 competitie wegvalt dan kan deze plaats ingenomen worden door het eerste reserve team. Vanaf dat moment kunnen door dat team punten verzameld worden.

Zo houden we de competitie aantrekkelijk voor de "die hard" teams en de tijdelijke teams strijden voor de ere-plaatsen en het ere-metaal. Hopenlijk schrijven deze tijdelijke teams dan de volgende keer in voor een volledig seizoen.

Helemaal mee eens. Dit is ook een manier om het te doen.
Zo zie je dat je op diverse manieren het eerlijksgehalte van de competitie wel kan regelen.
Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#7 15-02-2009 01:04:27

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

tjah, is wel weer zo idd dat voor teams die maar 1x meedoen de punten idd niks betekenen. Maar waar ga je dan de grens trekken, vanaf hoeveel races tellen de punten wel???

bijkomend probleem, in een mogelijke situatie: een team schrijft zich in voor één race (toevallig de eerste of tweede race ofzo). Het team zou daardoor geen punten krijgen. Na de race besluit het team zich in te schrijven voor het restant van het seizoen, waardoor het in die eerste race wél recht op punten zou krijgen, waardoor de wedstrijdleiding de punten voor de eerste race weer mag aanpassen. Zo wordt het er weer onoverzichtelijker op.

Ben benieuwd of er hier op de een of andere manier iets gaat worden gewijzigd, of dat het zo blijft, maar het is toch wel een complexe situatie denk ik zo.

Offline

#8 15-02-2009 07:38:47

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

Niels Mutser geschreven:

bijkomend probleem, in een mogelijke situatie: een team schrijft zich in voor één race (toevallig de eerste of tweede race ofzo). Het team zou daardoor geen punten krijgen. Na de race besluit het team zich in te schrijven voor het restant van het seizoen, waardoor het in die eerste race wél recht op punten zou krijgen, waardoor de wedstrijdleiding de punten voor de eerste race weer mag aanpassen. Zo wordt het er weer onoverzichtelijker op.

Nee, hoor hoeft niet, je kan een limit erop gooien van 3 wedstrijden, de punten van de 1e/2e wedstrijd in het rood, en als de 3e erbij komt de punten laten meetellen.
Is in het "begin/midden/eind, van de competitie niet van belang of deze teams nu wel of niet voor de punten hebben gereden, dit is pas van belang op de totaalstand.

Maar de gedachtegang van je ( en van de wedstrijdleiding) is verkeerd:
We moeten denken vanuit de bestaande (volledig meerijdende) teams, die betalen het volledige jaar, zetten zich in het volledige jaar, en strijden met elkaar het volledige jaar. Deze teams zouden "het voordeel" moeten krijgen, en niet de nieuwe eenmalige teams, en al helemaal niet de teams die IK bedoel: diegene die ALLEEN die ene wedstrijd meerijden, en dit al "jaren".
Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#9 15-02-2009 08:10:33

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

kijk maar naar pro-racing.nl, niks slechts over deze jongens hoor kan goed met ze overweg
maar ze doen dit jaar mee voor de leuke wedstrijden oldenzaal en nog 1
dus we weten dat ze maar voor de lol meedoen en niet voor punten

Offline

#10 15-02-2009 15:12:21

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

Jongens, weer deze discussie. Ik begrijp jullie wel hoor. Vorig jaar heb ik me ook er ontzettend aan geirriteerd want als je dan 4de wordt en een thuisteam derde dan is t vrij sneu. Maar! De arkc is nou eenmaal zoals jullie zelf aangegeven laagdrempelig. Als je dit soort praktijken wilt laten doorgaan dan moeten de teams die zich inschrijven voor een heel seizoen ook komen opdagen. In zuidlaren zag ik dat er weer een team was die niet op was komen dagen. Zelf hadden wij dit vorig jaar ook voorgesteld alleen de wedstrijdleiding was er heel duidelijk in dat het niet samen gaat met hun visie op de arkc. Wil je dit niet hebben dan moet je MKS gaan rijden waar die laagdrempeligheid eruit is en mensen die een enkele wedstrijd meedoen moeten haast wel het seizoen mee gaan doen ivm de kosten voor zo'n race. De oplossing is eigenlijk vrij simpel, zorg ervoor dat de arkc vol is met teams zodat enkele teams zich niet meer kunnen inschrijven. Als het zo moet zoals jullie willen dan waar trek je de grens? Je wilt zeggen dat als ze drie races meerijden punten krijgen... waardoor er dus een correctie in de lijst komt. Een hele rondslomp wat in mijn opinie chaos veroorzaakt.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#11 15-02-2009 18:55:33

Goten
Gebruikers
Van: Boxtel
Geregistreerd: 01-01-1970
Posts: 19
Website

Re: eerlijkheid ?! (ja een oud zeer) Discussie.

Hallo dames en heren hier op het forum,

Deze discussie is hier al vaker langs gekomen en ook vaak op gereageerd. Men weet inmiddels
wat het standpunt van de wedstrijdleiding is. Als iemand denkt dat het in zijn ogen anders zou
moeten leg dit dan een keer uitgebreid en persoonlijk aan de wedstrijdleiding uit. Bespreek dit
met de wedstrijdleiding persoonlijk in de plaasts van het forum hier wederom mee vol te zetten.
Bij dezen wordt dit topic dan ook gesloten.

Met vriendelijke groet,

De Kartlife Crew.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices