#1 23-02-2009 21:18:22

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

arkc.jpg
Het NK Indoor Karting voor Teams

top.jpg

ARKC race 2 Toprace in super entourage

Nadat de eerste ARKC race drie weken eerder met gemengde gevoelens was verreden maakten we ons op voor race 2 bij Hezemans Indoor Karting Eindhoven.

En wat we hier voorgeschoteld kregen maakte voor ons in een klap weer duidelijk waarom we het spelletje zo mooi vinden.
De jongens in Eindhoven hadden er alles aan gedaan om het voor ons zo goed mogelijk te doen, en daarin zijn ze volledig geslaagd.
Ik geef het je te doen om twintig karts voor negentien teams klaar te maken en ze dan ook nog eens binnen acceptabele marges af te stellen en te voorzien van de juiste banden.
Dat er in de race alleen een kart uit voorzorg werd gewisseld zegt al meer dan genoeg over de kwaliteit van het materiaal, maar dat het hele veld zo dicht bij elkaar zat en de race zo super spannend was zegt nog veel meer.
Tel daarbij op de geweldige horecafaciliteit en de totaal-racesfeer die het complex van Mike Hezemans uitstraalt en we weten weer waarom Hezemans Indoor Karting een van de beste banen in Nederland is.

We hadden maar liefst tweeëntwintig aanmeldingen voor de negentien beschikbare plaatsen, waardoor een enkel team helaas teleurgesteld moest worden.
Een veld van negentien teams vergt de nodige oplettendheid van iedere betrokkene. En daar wil ik meteen het eerste compliment maken naar de teams. Wat jullie toonden aan professionaliteit bij het inhalen en gedubbeld worden, en in zijn algemeenheid in de omgang met elkaar, is top te noemen. We hadden en hebben wel eens opmerkingen, maar hier is een compliment op zijn plaats. Jullie tonen aan meer dan volwassen met je sport om te gaan.

De kwalificatie was de voorbode van wat de race zou brengen. Spanning tot de laatste meter.
TechBlue pakte knap de pole, waarmee ze meteen hun aspiraties duidelijk maakten. Revanche voor de in de laatste ronden verloren race in Zuidlaren, waar een stilgevallen motor hen de overwinning kostte.

p.php?a=XF9VXiI5OiEqQFtFP2VtaXdnOzM5JzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Niet bij te benen vandaag, TechBlue-COR Racing

Kevin vertrok van pole en zou het raceverloop samen met invalkracht Bart Heinemans bepalen. Het moet gezegd, ze waren dit keer wel heel sterk en niet verslaan.
Bart Heinemans had de kunst nog niet verleerd en was snel vanaf de eerste meter. IKK/ARKC kampioen Kevin zit in de flow en is sowieso al lastig te verslaan.
Ze hadden de tactiek aangepast op Racelijn.nl-Mechanica, winnaars van race 1, die het daardoor vanaf de eerste meter moeilijk hadden.
En niet alleen met TechBlue. Ook het gelegenheidsteam Van Grinsven Scooters met aan boord racetopper Jacky Eckelboom had de zinnen gezet op het podium en maakte deze aspiraties vanaf het begin duidelijk. Een zwaargewichtteam dat voor de overwinning ging. Bijzonder, maar wel reëel. De strijd om positie twee ging gewoon drie uur lang tussen deze twee teams. Aangevuld trouwens met Supreme Racing, waar Tim Porter gelukkig weer van de partij was. En hoe. Magistraal werd er gekoerst.
De strijd om P2 werd in de laatste heat beslist. Ik zeg laatste heat omdat van Grinsven Scooters de aanval vol had ingezet op Racelijn.nl. Jorg Aldenhuijsen had het moeilijk tegen Bobby die er echt alles aan deed. Een tik waardoor Jorg rond ging werd afgewisseld door sportief weer voor laten gaan. En zo ging de laatste ronde in. Bobby kwam net zo’n 40 cm te kort toen hij Jorg halverwege de ronde probeerde te verschalken. Jorg pareerde, waarna ze samen naar de finish stoven. Aldenhuijsen had uiteindelijk wel een halve meter over!!

Jullie merken wel dat ik nog steeds enthousiast ben als ik aan de race denk. We hebben gewoon drie uur lang genoten van topracen. Alle teams deden daarbij hun duit in het zakje. Geloof me of niet, maar dit was een race om in het historisch overzicht van de ARKC op te nemen, als dat er al ooit komt dan wel te verstaan.

p.php?a=XF9VXiI%2BOyYqQFtFP2VtaXdnOzM5JzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Racelijn.nl-Mechanica’s Pim Speelman. Na de overwinning in race 1 nu P2

Een tweede gelegenheidsteam Fast Forward, van IKK topper Niels Mutser deed het voortreffelijk. Ze waren constant voorin te vinden en streden vol met Supreme en JSM Racing om de eerste posities achter de al genoemde drie teams.
Niels verwoordde de sfeer van de dag erg goed: “Wat is de ARKC vet zeg. Ik denk dat we vaker mee gaan doen”.
JSM toonde over de slag van Zuidlaren heen te zijn. Lachende gezichten, geweldige stemming en vol strijdend in de kop van het veld, zoals we het team kennen.

p.php?a=XF9VXiI4PiAqQFtFP2VtaXdnOzM5JzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Hoezo opduwen in de kombocht? Jorg P2 er achter in bij Bart P1

Als we het toch over snelheid hebben. De mannekes van Henries Place-B&N Polen, de jongste deelnemers, Jorg van den Oever en Paul Broekmeulen presteerden het om even op P3 rond te racen. Maar de competitie was zo sterk dat ze langzaam terugvielen naar elf, maar vervolgens toch weer op wisten te klimmen naar zeven, hun eindpositie. Top gedaan jongens. Dat podium komt er dit jaar gegarandeerd aan.

p.php?a=XF9VXiI5PCIqQFtFP2VtaXdnOzM5JzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Winnaars ZG, Van Grinsven Scooters, Jacky Eckelboom binnendoor in de kombocht!!!

Dan de volgende in de rij met bijzondere prestaties. Yvonne Houffelaar, vijftien lentes jong. Veel last van haar rug, enkele keren uitgevallen. Toch ingeschreven met Jerfaas van Sijll, Q-Tox 2. Superstrak reden ze naar P8. Yvonne is altijd positief, uit het juiste racehout gesneden, zeurt niet over haar rug en nog minder over tegenstanders en omstandigheden. Een visitekaartje voor de kartsport. Deze eigenschappen in combinatie met haar prestaties waren de oorzaak van de unanieme beslissing van de WL. Yvonne werd na afloop uitgeroepen tot Rijd(st)er van de Dag. En dat was haar gegund getuige het grote applaus dat haar bij de prijsuitreiking te beurt viel.
Andere rijders die voor de prijs in aanmerking kwamen waren Sebastiaan Sterk van Team Racing en Sander van Os van JSM. Yvonne had vandaag net dat kleine streepje extra.

p.php?a=XF9VXiI7OisqQFtFP2VtaXdnOzM5JzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Yvonne Houffelaar in de kombocht, Rijdster van de Dag

Een apart hoofdstuk is de strijd bij de zwaargewichtteams. Ook hier ging het er vol op.
Met Van Grunsven Scooters op P3 algemeen en P1 ZG en Supreme op P4 algemeen en P2 ZG ging het daar vooraan supersnel met die zwaardere mannen. De Eindhovense baan is erg geschikt voor de zwaargewichten en dat lieten ze zien ook.
Finntax, Van Grinsven Scooters 2, Fejo Racing en RMK Racing hebben gewoon drie uur lang die derde plek podium ZG betwist. En tot de laatste meter durfden wij niet te voorspellen welk team het zou halen. De teams kwamen uiteindelijk in dezelfde ronde binnen in de hierboven genoemde volgorde.

Het was zo spannend dat zelfs Joop Descendre van FeJo Racing de kluts flink kwijt was. Tijdens wissel drie zat Joop al ruim op tijd in de kart. Teamgenoot Ferry Diemel was nog niet binnen gehaald, maar Joop zat vol spanning te wachten op het moment dat hij weg mocht rijden. Joop attendeerde ons er nerveus gebarend op dat de lampen van het pitstopsysteem al uit waren. Kon ook niet anders, want ze waren nog niet aan geweest. Joop kreeg het door toen Ferry de pitstraat binnen reed voor zijn wissel en de lampen aanflitsten.

p.php?a=XF9VXiI4OioqQFtFP2VtaXdnOzM5JzwyNyo9MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D
Team Racing in de wissels

Een bijzondere vermelding dit keer voor de teams van Qurius. Vorig jaar zagen ze alleen elkaar en werden ze ronde na ronde gedubbeld. Dit behoort tot de voltooid verleden tijd. De mannen hebben de weg naar boven gevonden. De laatste plaatsen zijn verlaten. Qurius 1 eindigde zelfs op P13 voor RoMa Racing, dat in Zuidlaren nog op P3 ZG stond. Waar gaat dat naar toe?

Ik kom zo langzaam naar een afsluiting toe, maar niet nadat ook de mooie prestatie van Team Racing is vermeld. P12 werd hun deel na een serieus gevecht met RMK Racing.
Team Uje reed als gelegenheidsteam knap mee en eindigde voor Q-Tox, Qurius 2 en 3D-VCN op P16.

Na afloop was er de prijsuitreiking waarbij de winnaars in het zonnetje werden gezet.
We hopen een ding: Dat er nog veel meer van dit soort races mogen volgen.

[img]JSM voor FeJo, prachtige strijd[/img]


Teams, begeleiders en in  het bijzonder de mensen van Hezemans, bedankt voor deze top-entourage.

De uitslag:

Pole: Tech Blue
Snelste ronde:  Van Grinsven Scooters 1; 38,847
Rijd(st)er van de Dag; Yvonne Houffelaar

1.  TechBlue-COR Racing        30
2.  Racelijn.nl-Mechanica        26
3.  Van Grinsven Scooters 1        24    ZG 1     30
4.  Supreme Racing            21    ZG 2    26
5.  JSM Racing            19
6.  Fast Forward            17
7.  Henries Place-B&N Polen                         15
8.  Q-Tox 2                13
9.  Finntax Racing            12    ZG 3    23
10. Van Grinsven Scooters 2        11    ZG 4    21
11. FeJo Racing            10    ZG 5    19
12. Team Racing              9
13. RMK Racing              8    ZG 6    17
14. Qurius Motorsports 1          7    ZG 7    15
15. RoMa Racing              6    ZG 8    13
16. Team Uje                               5
17. Q-Tox 1              4
18. Qurius Motorsports 2          3    ZG 9    12
19. 3D-VCN              2    ZG 10           11

Laatst bewerkt door Casper (25-02-2009 09:37:25)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 23-02-2009 22:10:57

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

Casper geschreven:

Tel daarbij op de geweldige horecafaciliteit en de totaal-racesfeer die het complex van Mike Hezemans uitstraalt en we weten weer waarom Hezemans Indoor Karting een van de beste banen in Nederland is.

Hear hear. !!

Casper geschreven:

Het was zo spannend dat zelfs Joop Descendre van FeJo Racing de kluts flink kwijt was. Tijdens wissel drie zat Joop al ruim op tijd in de kart. Teamgenoot Ferry Diemel was nog niet binnen gehaald, maar Joop zat vol spanning te wachten op het moment dat hij weg mocht rijden. Joop attendeerde ons er nerveus gebarend op dat de lampen van het pitstopsysteem al uit waren. Kon ook niet anders, want ze waren nog niet aan geweest. Joop kreeg het door toen Ferry de pitstraat binnen reed voor zijn wissel en de lampen aanflitsten.

En wat heb je gelachen.:-) .........Nou anders ik wel....het 1e rondje daarna was een dikke 42er omdat ik telkens aan je gezicht moest denken: "Joop toch.....".
Ook dit is ARKC.....lekker kunnen lachen om dat soort gebeurtenissen.
Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#3 24-02-2009 17:52:24

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

dit was toch de arkc casper;)
(titel verslag)

lekker wijsneuserig ik weet het;)

tot zaterdag!

greetzz

kai


Seize every moment...

Offline

#4 24-02-2009 20:05:44

Pim Speelman
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 35

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

casper,

in de totaal uitslag staat dat TechBlue-COR Racing de snelste ronde heeft maar volgens mij had Van Grinsven Scooters 1 de snelste tijd.

gr pim


"Racing is in my blood" 
   Senna is the best ! ! !

Offline

#5 25-02-2009 01:28:48

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

Casper geschreven:

Niels verwoordde de sfeer van de dag erg goed: “Wat is de ARKC vet zeg. Ik denk dat we vaker mee gaan doen”.

Nou, het was inderdaad erg gaaf. En ben erachter gekomen dat kijken zo ongeveer zenuwslopender dan het rijden zelf, zeker als je teamgenoot P5 ligt, P6 dichter en dichterbij komt, en de aansluiting vind. En dat met nog 4 minuten op de klok. Helaas bleek mijn teamgenoot te onervaren (niet gek als het pas je 2e race ooit is) om het vol te houden, dus 4 minuten voor het einde nog ingehaald.

Heb er in ieder geval erg van genoten, en voor een volgende keer stel ik een 2 uur en 55 minuten race voor tongue

Offline

#6 25-02-2009 11:02:52

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

Haha ik ga volgende keer toch weer gewoon voor de 3 uursrace tongue Die laatste 5 minuten waren echt super spannend!


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#7 25-02-2009 11:47:48

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

niels, wie was je teamgenoot dan?

greetzz


Seize every moment...

Offline

#8 25-02-2009 18:16:48

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

kaihard geschreven:

niels, wie was je teamgenoot dan? greetzz

Dat was Jeddah..Van de Fabrique, heeft zo wie zo al meer wedstrijden gereden,
(waar wij ook gereden hebben).
En kan ook verdomd hard rijden.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#9 25-02-2009 21:48:44

5150
Gebruikers
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 33

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

hey Kai, verdorie allemaal collega's van je en dan weet je niet eens dat ze arkc gingen doen ?

Ik hoop wel dat je weet dat er komend weekend een race in roosendaal is !

Offline

#10 26-02-2009 22:24:24

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

leuk verslag

Offline

#11 27-02-2009 02:48:42

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

Psyco geschreven:
kaihard geschreven:

niels, wie was je teamgenoot dan? greetzz

Dat was Jeddah..Van de Fabrique, heeft zo wie zo al meer wedstrijden gereden,
(waar wij ook gereden hebben).
En kan ook verdomd hard rijden.

tegen mij zei die dat het zijn 2e race was. 1e keer was een 100 ronde race  van berghem. Heeft wel vaker een race gereden, maar bij mijn weten waren dat alleen arrangementen, en niet echt een "echte" race. (maar kan het mis hebben wink )

Offline

#12 27-02-2009 07:41:51

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

Niels Mutser geschreven:

tegen mij zei die dat het zijn 2e race was. 1e keer was een 100 ronde race  van berghem. Heeft wel vaker een race gereden, maar bij mijn weten waren dat alleen arrangementen, en niet echt een "echte" race. (maar kan het mis hebben wink )

Ik heb 'm alleen op de fabrique races mee zien rijden, dat moet je toch wel weten, Niels. shakedown...
Maar dit was wel zijn 1e ARKC, en dat deden jullie voortreffelijk.
grts joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#13 27-02-2009 12:36:34

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

het grappige is dat personeel bij defabrique geen races mee mag rijden, dus lijkt me sterk dat je hem daar hebt kunnen zien racen wink en anders was het voordat ik daar kwam..... (vroeger mocht het ooit wel geloof ik namelijk)

Offline

#14 28-02-2009 12:11:29

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

Niels Mutser geschreven:

het grappige is dat personeel bij defabrique geen races mee mag rijden, dus lijkt me sterk dat je hem daar hebt kunnen zien racen wink en anders was het voordat ik daar kwam..... (vroeger mocht het ooit wel geloof ik namelijk)

Klopt, nu niet meer nee.....maar "vroeger"....yep. (dus ja ik ben erg "sterk".)
:-) grts Joop.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#15 28-02-2009 22:26:01

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Verslag en uitslag race 2 ARKC 2009 Hezemans Eindhoven

maaruh, de shakedown met de huidige sodi's heeft hij 100% niet mee gereden. Behalve dat, waarom zou hij tegen mij liegen over hoe vaak hij heeft geraced tongue

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices