#1 11-04-2009 13:49:05

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag en uitslag MKS race 3 Coronel Huizen 29-03-09

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

mks.jpg
Formula 1 of Indoor Racing

Spanning neemt toe in stand om koppositie MKS

Het is altijd weer een genot om de rit naar Huizen te maken. Je weet eigenlijk op voorhand al dat de naderende MKS race ere en vol spanning zal worden. Het mooie complex van de racefamilie Coronel is zodanig van opzet dat alles aanwezig is voor spektakel. Snelle stukken, uitdagende bochten, een lastige fly-over en een spectaculaire tunnel maken dit circuit tot een van de meest uitdagende die ons land rijk is.

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvIzE1JWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
Squadra Revolutions, nieuw in MKS

De hechte MKS-club begon zaterdags om 10.00 uur aan de drie uur durende vrije training en toen bleek al dat de meeste teams aan elkaar gewaagd waren.
Er stonden twee nieuwe teams aan de start, Squadra Revolutions en Antwerp-Karting DKC. De jongens van Squadra worden ondersteund door SignMind Racing en maken deel uit van Coronel Kartracing, waardoor ze in de mooie rode Coronel-kleuren aan de start stonden.
DKC gaat voor Antwerp Karting het seizoen en stond blanco aan de start. Alles is nieuw en vreemd. Geen nood in dit geval, want servicepunt Pitparts en de andere teams boden waar mogelijk ondersteuning, zodat de mannen zich snel thuis voelden in de MKS, niet voor niets Formula 1 of Indoor Karting.
Het ging hard op de zaterdag met de eigen motoren. Motoren die goed oogden, waardoor de spanning over de loting van de motoren voor de zondag voelbaar was.
Na afloop bleven we nog lang hangen. Lettend op de gezichten bleek me date en aantal rijders voor een verrassing wilden zorgen; O.a. thuisteam SignMind stond op scherp…

Op de zondag waren we vroeg aanwezig. Vroeg, en dat was aan een enkeling te zien. Dat komt er van als je met een aantal teams bij elkaar logeert en de gezelligheid hoogtij viert.
Maar na het opbouwen van de motoren en via de vrije training naar de aanloop van de race zie je iedereen weer sterk bij de les zijn.

Tim en Tom Coronel waren het grootste deel van de dag bij ons aanwezig en genoten zichtbaar volop van hetgeen de MKS te bieden heeft. En dat is vooral strijd en spanning.

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvITE4JWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
Koploper in tussenstand KCR hield schade beperkt

Na deze vrije training kon er nog het nodige aan de karts aangepast worden, waarna we met de kwalificatie van start gingen. De rijders en teams hielden elkaar flink in de gaten, waarbij een enkeling het aandurfde om niet direct het achterste van de tong te laten zien.
Uiteindelijk plaatsten zich de volgende teams voor de finaleronde: KCR, IKM, VeersedamAuto, Racelijn.nl-Mechanica en Speedworld. Meteen de vijf teams aan kop in de tussenstand MKS.
Het ging er flink op met als resultaat dat Corne Snoep namens KCR de pole en daarmee het extra punt pakte. Zou KCR de trilogie kunnen voltooien na de winst in de eerste twee races?

Na de start hield Corne het gat professioneel dicht en met de aandringende meute achter hem was de drie-uursrace van start. Het zou een thriller worden van jewelste.
Na verloop van de eerste stint was Corne druk aan het gebaren naar zijn team. Wijzen naar de achterwiel maakte hij een enkeling binnen KCR knap nerveus. Meteen een aanvallend IKM en Veersedam, waardoor de posities onderling begonnen te wisselen. IKM op kop, KCR op kop, Veersedam op kop en zo ging dat ronde na ronde messcherp verder.

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvJzY4JWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
Pech voor Racelijn.nl-Mechanica

Achter hen Racelijn.nl en Speedworld in fel gevecht, met op korte afstand een groep met BKWH, Ritel Blinkers, North Racing, SignMind en Squadra Revolutions. Squadra deed het voortreffelijk en de gang zat er goed in.
De rijen warden gesloten door Pitparts.nl, Fencer.nl en Antwerp DKC. De jongens van Antwerp moesten duidelijk aan de snelheid en handelbaarheid van de MKS-kart wennen, maar gaandeweg de race kwam het tempo.

BKWH had Kevin den Ouden als gastrijder ingehuurd en met Bas reed hij de sterren van de hemel. Een prachtige resultaat kondigde zich aan toen de weg naar voren was ingezet en de kopgroep naderbij kwam.

Corne’s gebaren warden heftiger en de keus moest worden gemaakt; Binnen komen of de pitstopperiode zien te halen. De keus viel op de laatste mogelijkheid en als eerste rijder werd de verplichte wissel aangegaan. KCR maakte slim gebruik van het reglement, maar de wissel was uiteindelijk op het randje van toelaatbaarheid. Bij de volgende race komen we op het reglement terug.

Ook Racelijn.nl-Mechanica werd door een mankement getroffen, een door een tik uit een buis geschoten steun moest tijdens een wissel worden terug geplaatst. Dat lukte binnen de tijd, maar gedurende de loop van de race kwam het euvel terug waardoor de pitstraat voor herstel moest worden opgezocht. Uiteindelijk viel het team terug naar de zevende positie. Teleurgestelde gezichten na een zo hoopvol begin van de race waren te noteren.

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvIDcxJWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
De winst was vandaag voor IKM

De kop trok zich hier niets van aan en ging de rest van de drie uur met de strijd verder. Wat hebben we genoten van de mannen en dame door de prachtige inhaalacties. Dame? Jazeker. Ellen Adriaanse verbaasde ons geweldig. Ze reed strak en vol vechtlust bij de kop mee. Lef heeft ze genoeg, gezien de snelheid waarmee ze de tunnel indook. Diverse mannen moesten het tegen de ontketende Ellen afleggen. Niet voor niets was halverwege voor de WL unaniem al duidelijk dat Ellen rijdster van de dag zou worden. Volkomen terecht werd ze na afloop bij de prijsuitreiking luid toegejuicht door iedere aanwezige. Dat Ellen er zelf niet op had gerekend blijkt wel uit het feit dat we haar bij het poetsen van de kart weg moesten trekken (ja letterlijk).

KCR trachtte door het realiseren van de snelste raceronde de kop terug te pakken, maar daar waren de mannen van IKM en Veersedam het niet mee eens. Deze beide teams vlogen werkelijk richting de finish, onderling fel strijdend om de kop. En dat ging tot de laatste meter zo door. Uiteindelijk probeerde Veersedam in de laatste ronde nog toe te slaan, maar Ivo hield de deur knap dicht, waardoor de winst voor IKM zou zijn.
De strijd in het kampioenschap werd hierdoor in een klap superspannend ondanks dat KCR door de pole en snelste raceronde het verlies beperkt wist te houden.

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvIjA0JWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
Ritel Blinkers voor Fencer.nl

Achter hen was het Timmo Wijker namens Speedworld die inzag dat de vierde stek het hoogst haalbare zou zijn. Lekker zijn rondjes rijdend en flink zwaaiend naar de supporters vestigde hij de aandacht op zich.

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvIzA5JWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
BKWH had de snelle Kevin den Ouden als gastrijder

BKWH en SignMind waren het vervolgens die de race nog mooier maakten. BKWH had de snelle Kevin den Ouden ingehuurd en de slag werd ingezet voor P5. SignMind keek er even vreemd van op maar gaf zich niet gewonnen. Ondanks dat de strijd beslist leek kreeg Bas het in de laatste ronde benauwd toen SignMind het gat dichtte. Geen vuiltje aan de lucht dachten we; Die Bas zal het gat wel dicht houden. Dacht hij zelf ook bij de aanloop naar de laatste bochten. Alleen Björn Bakker was een andere mening toegedaan. Hij kent het circuit als geen ander en weet dat de fly-over terugwijkt naar beneden. Er ontstond daardoor iets ruimte tussen Bas en de vangrail. Een ruimte waar Björn meteen de kart in plofte.  En P_5 was op de meet voor SignMind. Niettemin een perfect resultaat voor BKWH, maar nog meer voor SignMind. Trots waren ze………….

p.php?a=Rls%2FMyM6MiM3ODIvIDM1JWh6cSs9MyY0NzYlNTIiKyU%2BJTE%2FOycjKDo%3D
Topscore voor SignMind op thuisbaan

Racelijn.nl-Mechanica wist nog terug te komen naar P7, direct gevolgd door Ritel Blinkers, dat hevig aanviel, maar er net niet langs wist te komen.
Achter hem Squadra Revolutions dat toch maar even Pitparts.nl voorbleef. Pitparts.nl is even de weg kwijt maar zal zeker terug komen.
North Racing had weer de nodige pech en viel terug vanuit de voorste regionen naar P1, waarmee ze eindigden voor Fencer.nl en Antwerp Karting .

Al met al een heerlijke race.
De prijsuitreiking mocht er zijn en was meteen het einde van een heerlijke racedag.

We maken ons op voor de volgende race; De eerste outdoor race in Oldenzaal, 18 en 19 april, waar alles zomaar weer anders kan zijn.

Tot dan.

De uitslag:

Pole: KCR
Snelste ronde:  KCR: 29,68 sec.
Rijder van de Dag: Ellen Adriaanse, Ritel-Blinkers.

1.  IKM            30
2.  Veersedam-Auto        26
3.  KCR            25
4.  Team Speedworld        21
5.  SignMind Racing        19
6.  BKWH-Kartlife.nl        17
7.  Racelijn.nl-Mechanica    15
8.  Ritel-Blinkers        13
9.  Squadra Revolutions    12
10. Pitparts.nl            11
11. North Racing        10
12. Fencer.nl Racing          9
13. Antwerp Karting DKC      8


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 11-04-2009 17:41:27

dre2586
Gebruikers
Van: Scheveningen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 34

Re: Verslag en uitslag MKS race 3 Coronel Huizen 29-03-09

Pitparts.nl is even de weg kwijt maar zal zeker terug komen.

In oldenzaal gaat de tomtom mee.

Tot dan.  Gr. Dre

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices