#1 12-12-2009 15:43:06

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Veranderingen motoren en banden MKS seizoen 2010

cpoint.jpg

mks.jpg
 

Veranderingen motoren en banden MKS seizoen 2010

Geachte deelnemers en/of toekomstige deelnemers aan de MKS,
In Middelburg habben we een fijne dialoog met de teamcaptains MKS teams 2009. We hebben goed feed-back en reacties gekregen op ons voornemen tot veranderingen betreffende seizoen MKS 2010.
Voor 2010 heeft de organisatie mede op basis van de uitkomsten van Middelburg het volgende besloten voor wat betreft de motoren en banden binnen de MKS :
Speedsport Holland is als technische partner aangetrokken om zorg te dragen voor de motoren.
Deze motoren worden geacht om allemaal te voldoen aan een bepaalde gelijkheid in vermogen.
De keuze welke motor dit moest gaan worden is middels een stemmingsronde na de laatste MKS wedstrijd in Middelburg gemaakt.
Tevens is er gestemd over de optie kopen of huren van deze motoren.
Dat de meeste stemmen uit zijn gegaan naar het voorstel dat door Speedsport Holland is gedaan, heeft de organisatie als zeer positief ontvangen.
Dit houdt in dat er gereden zal gaan worden met de Honda GX 160 motoren en dat die ieder raceweekend gehuurd moeten gaan worden.
De kosten voor het huren van deze motoren worden als volgt berekend;
Indien men inschrijft voor alle wedstrijden zijn de huurkosten € 75,00 per raceweekend.
Bij betaling van alle wedstrijden in 1 keer zijn de kosten € 750,00 voor 11 raceweekenden.
Indien men incidenteel voor een wedstrijd inschrijft zijn de huurkosten € 80,00 per raceweekend.
Middels de betaling van deze huurkosten krijgt ieder team voor het hele raceweekend de beschikking over een motor die direct op de kart te monteren zal zijn.
Motor inclusief;  motorsteunen, koppeling, afdekkap boven op de motor met daaronder gemonteerd de brandstofpomp, quick release gaskabel systeem en een benzinefilter.
Onderhouds- en reparatie kosten zullen niet aan de teams berekend worden.
Dus geen kosten voor revisie, olie verversen, koppelingen vernieuwen etc, etc.
Ieder team rijdt dus zowel op zaterdag als op de zondag met dezelfde motor.
De bekende loting van de motoren zal ook in 2010 gehandhaafd blijven met als enige verschil dat de loting al zal gaan plaatsvinden voor de zaterdagtraining, zodat er al op zaterdag getraind kan worden met de motor waarmee je zondag de wedstrijd zal gaan rijden.
Naast de wijziging in het motorenreglement zal er ook in 2010 gereden gaan worden met een andere band. Dat zal waarschijnlijk het type SL3 gaan worden van Dunlop.
In verband met deze twee veranderingen (motor en banden) zal Speedsport Holland ieder deelnemend team tijdens het eerste raceweekend gaan voorzien van twee nieuwe achtervelgen.
Vanaf dat moment is het ook verplicht om met dit type achtervelg deel te gaan nemen aan alle MKS wedstrijden. Tevens zal Speedsport Holland alle teams gaan voorzien van een nieuw type uitlaat en voor de montage van deze uitlaat zijn alle motoren voorzien van een nieuwe uitlaatbocht.
We hopen dat we middels dit schrijven iedereen voldoende in heb kunnen lichten over de wijzigingen die ons inziens weer iets vernieuwends en leuke uitdagingen zullen gaan brengen binnen de MKS.
Eventuele vragen liefst via mail, zal Edward Terol graag beantwoorden.

Vriendelijke groeten,
Namende de MKS organisatie,
Casper Reinders
Edward Terol
Speedsport Holland
info@speedsportholland.nl


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices