#1 03-04-2011 13:29:23

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag Sven van Opijnen, GP4 RK1 Zoekt talent actie GP4 race 1 Hahn

gp4.png


Verslag Sven van Opijnen, GP4 RK1 Zoekt talent actie  GP4 race 1 Hahn 27-3-2011

WOW!! Dat was mijn eerste reactie toen ik te horen kreeg dat ik als talent was uitgekozen om mee te mogen naar het circuit in Hahn. Ik ben Sven van Opijnen uit Rotterdam (12) en ben in maart 2010 begonnen met een racecursus Indoor Karten in de Uithof in de Haag.
Het was natuurlijk supergaaf om mee te mogen naar Hahn, maar ook best spannend. Ik had nog nooit in een buiten wedstrijdkart gezeten laat staan gereden! Vrijdag middag was het dan zover...... op het circuit van Hahn aangekomen stond mijn kart met nummer 67 klaar.

Er waren al een paar rijders op het circuit aanwezig en iedereen was heel erg behulpzaam en aardig. Omdat er een hele nieuwe motor op de kart zat moest ik deze eerst rustig inrijden. Nicky Meijer, één van de KWM-rijders, is voor me gaan rijden zodat ik even aan alles kon wennen en de baan kon leren kennen, want het is toch allemaal heel anders dan een Indoor Kart en een Indoorbaan.

Zaterdag was de dag van de vrije training en werden mijn vader en ik begeleid door Mathieu van Renssen van KWM Racing en zijn monteurs. Het was een dag van sleutelen, trainen en weer sleutelen om zo de kart af te stellen en goed te krijgen. Inmiddels was het al erg druk op het circuit want alle rijders waren er om te trainen. Ook nu was iedereen weer erg behulpzaam en werden we goed opgevangen en geholpen door alle ouders, rijders en monteurs van het KWM team. Af en toe hielpen ze een handje mee en maakte ze ons wegwijs in het hele gebeuren. Aan het einde van de dag moesten we naar de technische keuring om te kijken of alles OK was en zorgden we dat alles klaar was voor de race van zondag.

p.php?a=J2B5a2drZ3ZqfiYwIzM2JWh6cSs4PyY3NzYlMjIiKyU%2BJTE%2FOycmNCY%2BMj80LTsuPzoyOQ%3D%3D&m=1301646723

Zondagmorgen moesten we vroeg ons bed uit en dat viel niet mee, want we hadden al een uurtje minder slaap gehad doordat de klok naar voren ging voor de zomertijd. Om 8 uur was de rijderbriefing en daarna hadden we nog 1 vrije training om te kijken of alles goed was voor de kwalificatie. Er waren 19 RK1 junior deelnemers en 3 Briggs & Stratton Junior deelnemers en ik kwalificeerde mij als 18e  van de RK1 rijders. Ik vond het in de races erg moeilijk om temperatuur in de banden te krijgen. Hierdoor pikte ik heel veel rubber en andere rommel van de baan op zodat ik steeds minder grip kreeg. Ik heb wel alle 3 de races uitgereden. Van de RKI rijders werd ik in race 1 17e , in race 2 15e en in race 3 18e .

Ik vond het een SUPER ervaring en heb er enorm van genoten en wil alle rijders, monteurs en mensen die dit mogelijk hebben gemaakt heel erg bedanken.

Groetjes Sven van Opijnen.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices