#1 07-05-2012 20:09:45

Ricardo karting
Gebruikers
Geregistreerd: 04-05-2012
Posts: 1

Raceverslag Ricardo doornbosch GK4 VT 250 junior

Ricardo Doornbosch Swissauto VT 250 Junior GK4

Raceverslag race 3 Kartbaan Pottendijk Emmen 29 en 30 april van Ricardo doornbosch North
Racing

Alweer de derde race van het seizoen 2012.
Een wisselde weekend wat betreft het succes we wachten nog op een klein beetje geluk

Door een druk werkschema is het niet gelukt om een tussentijdse training te doen.
Vandaar dat alles op de twee dagen is gepland om de kart af te stellen en de wedstrijd te rijden.

Wat betreft het weer waren de voorspellingen voor het hele weekend ronduit slecht.
Bij aankomst op het circuit was de baan zo nat dat we besloten om voor het eerst de regenbanden te
gebruiken. Je kunt trainen van 10.00uur tot 17.00uur waar ieder uur 10 minuten tijd is om te trainen.
De tweede training was de baan opgedroogd en kwamen onze slicks van Emsburen weer
tevoorschijn om daar op te rijden.
Al snel bleek dat het tempo er goed inzat met onze teamgenoot Jorrit Rolvers was de snelheid bijna
identiek namelijk 42.88 voor Ricardo en 42.89 voor Jorrit. Als je de tijden van Zondag bekijkt zijn dit
de tijden waar de wedstrijden mee zijn gewonnen.
Al met al was de zaterdag een goede dag. Aan het einde van de dag de banden wisselen en op naar
huis.

Tijdens de eerste vrije training op zondag zag alles er nog goed uit de tijden waren goed en het weer
bleek droog te zijn waar wij blij mee waren.
Bij de opstelling voor de kwalificatie stonden we vooraan bij de snelle jongens. Wat een goede
uitgangs positie zou zijn geweest, ware het niet dat tijdens het wachten de motor niet mee aansloeg.
Ook met behulp van Herman kregen we hem niet goed aan de praat. Alleen met de choke erop wilde
hij starten. Een halve ronde later stond Ricardo langs de kant. Het resultaat was dat er geen tijd was
gezet en je automatisch mag starten op starten plaats 26. De oorzaak was een vacuüm slangetje die
eraf was gegaan waardoor de benzine toevoer niet op gang kwam. Kortom flink balen.

Tijdens de eerste race liep de motor wel maar kwamen we een ½ seconde per ronde te kort 43.18. Bij
de start ging alles voorspoedig en kon Ricardo via de buitenkant een aantal rijders in de eerste bocht
inhalen. Al met al is hij in race 1 geëindigd op plaats 13.

Tijdens race twee mag je dus starten op plaats 13 dit betekend midden in het startveld van 26 rijders.
De eerste bocht is dan altijd spannend. Er zijn circa 4 opstart ronden gereden wat eigenlijk helemaal
niet kan omdat een rijder was blijven staan. Het gevolg was opnieuw opstellen waardoor onze motor
erg heet werd namelijk bijna 112 graden terwijl maximaal 90 graden mag.
De start ging nog wel goed maar al snel kwam weer het pechduiveltje om de hoek. De gas kabel bleef
op vol gas hangen wat erg gevaarlijk als je een bocht door wilt. Op het rechte stuk heeft Ricardo door
veel fröbelwerk het gas wat kunnen bedienen met de hand wat op zich al een super prestatie is met
circa 110km/uur voorover buigen en aan het kabeltje prutsen. Het was dan ook een prestatie dat
hij aan de finish is gekomen. De oorzaak van dit was een klein minuscuul palletje, die er voor moet
zorgen dat de gasschuif op zijn plek blijft, dit palletje was uit de carburateur gelopen en zodoende
kon de gasschuif draaien, en bleef hij hangen op dat rottige palletje. Plaats 18 was het eind resultaat.

In race drie mochten we van start op plaats 16. Nog niet slecht als je bedenkt wat er was gebeurd.
In de eerste bocht ging het voor twee teamgenoten helemaal fout als gevolg van duw en trekwerk
van een aantal nogal gretige rijders. Jorrit en Krestho vielen daardoor uit. Ricardo kwam daardoor
op plaats 8 door de tweede bocht. In een treintje ging het zo ronden verder totdat er voor Ricardo
een coureur spinde waardoor hij door het vuil moest. De banden waren daardoor vervuilt en de
grip was dan ook weg. Hij vloog uit de bocht door het gras waar een 10 tal mollen bulten in de weg
zaten. Het gevolg was dat de voorbumper op de grond lag en de mollen flink gestoord werden tijdens
het klaverjassen. In het mollenkamp is er nog lang over nagepraat. Door uit te stappen en de kart
weer op de baan brengen kon Ricardo weer verder. De bumper schuurde over de baan waardoor we
precies konden horen waar Ricardo reed. Zo eindigde race 3 met een 18e plaats

Al met al waren we niet tevreden over het resultaat maar zijn we wel weer met een voldaan gevoel
huiswaarts gekeerd.

De volgende race is op 26 en 27 mei op kartbaan Veldhoven nabij vliegveld Eindhoven.
Tijdens deze race zien we jullie graag om ons aan te moedigen.

Namens Ricardo en mij wil ik onderstaande sponsoren bedanken om tot dit resultaat te komen.

Svenco Transport
Donk Carrosserie
Klein Transport
Administratie kantoor G.J. Moedt
Autoschadebedrijf J.P. Mourits
Autohout bedrijfswagen inrichting
Nmm Luchttechniek
Jan Musch Tweewielers
Reisbureau klooster
Dijkman transport
Van der veen trucks machines
Duotrans

Aeilko en Ricardo Doornbosch

Laatst bewerkt door Ricardo karting (07-05-2012 20:18:05)

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices