#1 08-09-2013 15:00:51

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Sfeerverslag GK4 en BEKC race 6 Berghem

gk4.png

gk4-bekc.png

Sfeerverslag GK4 en BEKC race 6 Berghem

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkcmR3Ymc%2FIjUmOSV5dG0nNCMoNDsyJiU3OSc6LjA2JTAuJzc5JyItIyY7PzEmPjI%3D&m=1378488218

Op een zondagmiddag terugkijken naar de GK4 en BEKC wedstrijden van afgelopen weekeinde is geen straf. Alleen zit ik na te denken over hoe te beginnen met het sfeerverslag -zonder te vervallen in superlatieven - is lastig en bijkans een onmogelijke opgave.
Boem, touchdown? Het eerste wat in me opkomt dan; het was het beste weekeinde in onze geschiedenis, de deelnemers maakten er een enorme happening van, het was megadruk met een unieke sfeer, de klassen waren goed bezet, wat heet!, de races waren enorm spannend, u was geweldig!

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkyOi86Lio4OCdlbDIkY2d5ZDgiITYjJGFjYyY%2BOz8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1378488093
L.O.L.

Het begon zaterdagochtend al. Relaxed rijdend over de Weg van de Toekomst in Oss, naar de kartwedstrijden van de toekomst - even spieken tussen de bomen door - en dan die prachtige aanblik al zien. Een uit zijn voegen barstende paddock, zo druk, een rij auto’s langs de toegangsweg “van hier tot gunder”, zoals een bezoeker uit mijn geboortestreek het uitdrukte.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkbGt8bjh5e2VgJ2h%2FcWgmMiUyNiVoenErPzsmNzc2JTIyIislPiUxPzsnJjQmPjI%2FNC07Lj86Mjk%3D&m=1378488184
Mini’s, in goede handen bij Yvonne

En dan loop je de paddock op, snuif je die GK4 sfeer weer op en merk je uit de warme begroetingen hoe uniek de sfeer bij ons werkelijk is. De deelnemers maken het zoals vaker gezegd tot een happening. Eentje die zijn tweede, of zoals u wilt, zijn gelijke niet kent.
Gisteren meldde een oude rot uit het vak me nog; “als ik bij de GK4 kom besef ik dat dit bijzonder is. Ik loop al lang mee, maar bij de GK4 gaat het er gelukkig nog collegiaal aan toe, geen gezeur als ik een tent binnenloop over geheime tandwielverhoudingen, maar wel en vooral behulpzaamheid onder elkaar”. Dat is precies het gevoel dat mij telkens weer bekruipt als ik door de paddock loop.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkyOi86Lio4OCdlbDIkY2d5ZDgiITYqJGFjYyY%2BOz8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1378488093
Zie ze glunderen (eeeeuh de jongens)

Twee dagen lang hebben we met een big smile rond gelopen. Er waren veel, heel veel nieuwe kijkers, nieuwe gezichten, nieuwe geïnteresseerden. Daarnaast signaleerden we veel nieuwe dealers en delegaties van de motorfabrikanten.

Twee dagen ook die stonden in het teken van het introduceren en rondleiden van onze gasten, waaronder de mannen van www.grandprixradio.nl. We hebben het traject voor de komende seizoenen besproken. We beginnen met een introductie van GK4 op deze wervelende internetradio van Olaf Mol, met nu al 400000 maandelijkse luisteraars. Het eerste interview werd een feit en wordt de komende weken uitgezonden. Even de App installeren en luisteren zou ik zeggen. We gaan samen nog heel mooie dingen ondernemen. Let op, het karten gaat nog veel interessanter worden.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkaW18Y3Q%2FcWB3b38%2BNDw8ND1ucWwuPCYrPDs6LjQ2OS0yPjAlPiMtJjonJjQmOy4jKDQnNzo%3D&m=1378488159
Mooie startvelden, hier de Honda Cadet

We hadden twee springkussens geplaatst, die flink werden beproefd. Te zien aan de rode koppies van de kids hadden de ouders ’s avonds “geen kind” meer aan ze. Redelijk vermoeid allemaal schat ik zo.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkaW18Y3Q%2FcWB3b38%2BNDo4Oz1ucWwuPCYrPDs6LjQ2OS0yPjAlPiMtJjonJjQmOy4jKDQnNzo%3D&m=1378488157

Op de zondag was het ook nog eens tijd voor het gratis mini rijden in de GK4 MINI KIDS CLUB. Maar liefst 27 rijders namen dit keer deel onder bezielende organisatie van en begeleiding door Yvonne Verhaag. Zaterdagavond had Bas nog even 10 splinternieuwe mini’s aan laten rukken, zodat er in totaal als ik goed heb geteld 15 Mini’s en Cadets klaar stonden. Vanwege de grote opkomst werd de groep gescheiden in Mini’s en Cadets en werd er op twee trajecten gereden. Je smelt gewoon als je dat ziet. Krijg er nog kippenvel van. De jongste was vier, geweldig! De foto’s spreken voor zich. Alle foto’s staan trouwens op mijn facebook pagina en op onze site http://www.gk4kartseries.com.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkbGt8bjh5e2VgJ2h%2FcWgmMio3NiVoenErPzsmNzc2JTIyIislPiUxPzsnJjQmPjI%2FNC07Lj86Mjk%3D&m=1378488196
GK4 Mini Kids Club, vertederend!

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkbGt8bjh5e2VgJ2h%2FcWgmMiUyOSVoenErPzsmNzc2JTIyIislPiUxPzsnJjQmPjI%2FNC07Lj86Mjk%3D&m=1378488185
De jongste was vier jaar (in de kart)

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkbGt8bjh5e2VgJ2h%2FcWgmMiUwMSVoenErPzsmNzc2JTIyIislPiUxPzsnJjQmPjI%2FNC07Lj86Mjk%3D&m=1378488179

De inzet van de GK4 Servicepunten is groot. Als je dan met een kleine 100 individuele deelnemers, 30 BEKC teams en 30 GK4 Mini’s op Berghem staat, kun je niet anders stellen dan dat de dealers een “hell of a job” uitvoeren. Zeker in deze tijd. Niet normaal, wel super om te (mogen) constateren.
De verzegelde concepten doen hun werk, we maken met ons allen karting bereikbaar voor een heel groot en breed publiek.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkcmR3Ymc%2FIjIlOSV5dG0nNCMoNDsyJiU3OSc6LjA2JTAuJzc5JyItIyY7PzEmPjI%3D&m=1378488217
Hoeveel tel je er?

Een compliment voor Henri, Carlo en hun CPB-ploeg. Wat hadden ze het druk (drukste weekeinde van 2013 naar verluid) en wat sloegen ze zich er goed doorheen. Je moet wel een duizendpoot zijn om niet ten onder te gaan in die drukte in de kantine. Dank voor jullie goede zorgen!

Op de zaterdagavond bleef het een drukte van belang. Diverse feestjes waren aan de gang.  BBQ bij Pitparts en MS en vooral gewoon lekker met elkaar recreëren was het resultaat.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkd3YgMiU%2FeHR9Y2RhKW9lL2Bhb2JteDs3MTg8LG12bi00IisgIiItIDo7PzQmPDI%2FNS0%2BMiYjNyU7JjIrMyU0Mg%3D%3D&m=1378488234
Treintje rijden, aan de orde van de dag

Twee dagen lang genieten van het maximum dat karting te bieden heeft. De BEKC teamrace op zaterdagavond wervelend en zinderend van de spanning. Wat een brok snelheid, strijd en sensatie leggen de teams op de mat. De GK4 op zondag met het beste dat individueel racen te bieden heeft. Rijders die er vol voor gaan, aan elkaar gewaagd zijn en datgene vertegenwoordigen waar het in racing om gaat, passie, sportiviteit en strijd. Natuurlijk met een lach en een traan op zijn tijd, maar ook dat hoort bij sport.
De podiumgangers waren zichtbaar verguld met de dames die met ons de prijsuitreiking verzorgden, de MS-pitladies. Excuus trouwens naar de mensen die bij de prijsuitreiking met mij merkten dat ik beter gedurende de dag kan eten!

Het raceverslag van Bas Kaligis staat eerdaags op www. racexpress.nl.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkd3YgMiU%2FeHR9Y2RhKW9lL2Bhb2JteDs3MT0%2BLG12bi00IisgIiItIDo7PzQmPDI%2FNS0%2BMiYjNyU7JjIrMyU0Mg%3D%3D&m=1378488239
Close racing

We kunnen het bijna niet afwachten op de dag dat we naar de volgende race mogen afreizen. Op 5 en 6 oktober 2013 is Kartcircuit Pottendijk het podium van de volgende wedstrijd. We zien er naar uit. 

GK4, the Originals, dat zijn wij en u.

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkcmR3Ymc%2FIjckPyV5dG0nNCMoNDsyJiU3OSc6LjA2JTAuJzc5JyItIyY7PzEmPjI%3D&m=1378488225

Het GK4 Team
Ben de Feyter
Casper Reinders


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices