#1 22-11-2013 19:28:21

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Sfeerverslag GK4 en BEKC races 8 Genk

gk4.png

gk4-bekc.png

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJnFsc2J7Jjk0MzQna3J1KyMhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1384974314

Sfeerverslag GK4 en BEKC races 8 Genk

Toen ik vorige week onder de klanken van de nieuwe CD van Pearl Jam, Lightning Bolt, onderweg was naar Karting Genk voor de laatste seizoensraces van de GK4 en BEKC, speelde de hele tijd een zinnetje door mijn hoofd dat Tamara van Ee onder een luchtfoto van de Genkse baan had geschreven “Wow wat een baan”.  Dat zinnetje raakte ik maar niet kwijt en begeleidde me het hele weekeinde, waarna ik op de terugweg maar één conclusie kon trekken; Tamara je had helemaal gelijk. Wat een baan, wat een entourage, wat een genot om daar in het Belgische Genk te zijn.

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJnFsc2J7Jjg6MDAna3J1KyMhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1384974304
wat een aanblik

Toen ik Ben in Genk trof kwamen we tot nog een conclusie; we heetten niet Remy en waren zeker niet alleen. Het was druk, heel druk, wat een mensen, wat een tenten, wat een karts. In totaal zouden er in de diverse klassen verdeeld over GK4 en BEKC meer dan 130 karts aan de start verschijnen, en dan tel ik nog niet de mensen mee die op de zaterdag via een ingelaste training sfeer kwamen proeven voor hun deelname in 2014.

p.php?a=d3d5Yj54anBhJzMvdGFvYC85JD4%2FJWByYCo%2FNS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1384974507
een geweldige baanploeg ziet o.a. Rob Knecht ronde na ronde voorbij flitsen

Voor ons twee dagen lang keihard werken, zeker geen straf onder deze omstandigheden, om alle races in goede banen te leiden, met een GK4 crew die alles uit de kast haalde om u mooie en faire races te bezorgen. Een ploeg ontzettend fijne mensen die ik nog een keer in het zonnetje wil zetten, want wat zijn wij trots dat we met zo’n fijne groep mensen mogen werken, dank jullie!
Dit schrijvende, denk ik meteen aan Astrid en Jimmy. Dank jullie voor de presentjes die jullie voor de crew bij je hadden. Ben en ik vonden het allemaal heel lekker haha.

p.php?a=d3d5Yj54anBhJzMvdGFvYC85JDQ5JWByYCo%2FNS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1384974497
volle tribunes

Al wekenlang kwamen de berichten bij ons binnen over de zenuwen die rondwaarden door het GK4-BEKC deelnemersveld. En niet zonder reden. Er waren nog diverse prijzen te verdelen, kampioenschappen zouden in Genk worden beslist. Wat zou het spannend worden, wat kregen we prachtige wedstrijden voorgeschoteld en wat werd er gefeest door de prijswinnaars. Waarbij ik ook die rijders die het niet haalden of net niet haalden extra wil benoemen, jongens en meisjes, dames en heren, jullie waren groots en hebben laten zien hoe er met hart en ziel gereden kan worden. Ook hoe karten werkelijk een feest kan zijn. De som der delen in de GK4 en BEKC maakt meer dan 100% in een kampioenschap dat getuige de opmerkingen van nieuwe teams en rijders haar gelijke niet kent.

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJnFsc2J7Jjk3Mjcna3J1KyMhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1384974313
iedere plek rond de baan bezet

Twee dagen lang ook zonder een spat regen onder licht nevelige omstandigheden. Een situatie waarop we hoopten en waarvoor we vaak omhoog hebben gekeken. De toch al treffende unieke sfeer werd er alleen nog maar beter door. Kijk vooral eens naar de fotografie van Bas Kaligis en Michael Melis en in mindere mate naar die van ondergetekende, zet de foto’s op een rijtje en je weet meteen hoe het was. Een weekeinde de titel Grande Finale meer dan waardig. Dank hiervoor iedereen.

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJjB%2BOzY7PidjcnJmbGNzczghJzMhJGFjYyY9MT8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1384974264
de baan was net breed genoeg

Op de zaterdag werd er getraind en tekenden de contouren van de wedstrijden op zondag zich al af. Veel nieuwe rijders en teams, onze grootste startvelden ooit, met als klap op de vuurpijl een ramvol veld in de klasse 2-T automaat. Waar Iame voor de eerste keer aanwezig was met een aantal X30’s die zich konden meten met de Rotax Max. Dat belooft wat trouwens voor seizoen 2014, om kort vooruit te blikken.

p.php?a=d3d5Yj54anBhJzMvdGFvYC85JDQ4JWByYCo%2FNS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1384974497
een rij karts tot in de bocht, een start onder sfeerrijke omstandigheden

En dan, vanaf 17.00 uur onder kunstlicht en onder licht nevelige omstandigheden, brandde het geweld los in de BEKC, waar 27 Rotax Maxen en 3 RK1’s een uitvoering ten tonele brachten zoals ik zelden, zeg maar nooit heb gezien. Begonnen als Belgisch kampioenschap, nu bijna 50/50 met Nederlandse teams. Spanningsopbouw in de twee opwarmronden, een explosie van krachten bij de start en twee uur lang racing in optima forma. Waar moest je kijken, wat moest je fotograferen, het was maximaal wat er geboden werd. Karts met verlichting, tot in de wielen aan toe, men had er werk van gemaakt.
Met uiteindelijk het team van Sloebs Racing dat hun kampioenschap extra glans gaf via een mooie overwinning. Het feest na afloop in hun speciaal daarvoor gehuurde tent was geweldig en werd aangekleed met veel frisdrank en mooie disco lasers. Dank Franky voor dat ene wel heel bijzondere compliment.

p.php?a=d3d5Yj54anBhJzMvdGFvYC85IjQ%2BJWByYCo%2FNS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1384974525
Voor jou Joachim Maes, omdat ik je altijd vergat te fotograferen

Na een heerlijk avondje a la Sinterklaas en een kort nachtrustje brak dag twee aan. De dag van de waarheid in de sprintraces. Ook nu optimale weersomstandigheden die het spektakel niet in de weg zouden staan. Heerlijk spannende races, uiteindelijk resulterend in zoals altijd feestvreugde en verdriet en alles wat daar tussenin lag. De prijsuitreiking zegde wat dat betreft genoeg. Enorme drukte en een constant hartverwarmend applaus voor al die gelukkige winnaars van dagresultaten en seizoens-podiumplaatsen. Een applaus dat ik telkens denkbeeldig weg zag drijven en zich over de hoofden van alle deelnemers in 2013 zag verspreiden. En dat er hopelijk nog hangt, net als dat zinnetje in mijn hoofd van Tamara van Ee, “Wow wat een baan” dat gaandeweg het weekeinde veranderde in “Wow wat een geweldige groep deelnemers”.

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJjB%2BOzY7PidjcnJmbGNzczghJzAqJGFjYyY9MT8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1384974263
vult u zelf de tekst maar in

Natuurlijk werden ook de kleintje niet vergeten. De GK4 Mini KIDs Club reed in de pauzes onder het toeziend oog van veel aanwezigen haar rondjes. Mooi en bijzonder blijft het die mini’s rond te zien gaan met die enthousiaste ouders en vrienden op de achtergrond. Yvonne did it again!!

p.php?a=cnkmLHFveXRsb2YvJSkxOi86Lyo4OCdlbDIkcmR3Ymc%2FIjUkMyV5dG0nNCMoNDsyJiU3OSc6LjA2JTAuJzc5JyItIyY7PzEmPjI%3D&m=1378488220
de GK4 Mini KIDs Club was ook present

Dan een week lang alle bijzondere Facebookberichten langs zien komen en lezen en antwoorden en liken. U maakt het wel heel bijzonder allemaal.

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJjB%2BOzY7PidjcnJmbGNzczghIzkqJGFjYyY9MT8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1384974263
Iame, welkom!

En dan zit je voor je het weet al weer in de auto, en nu achter de computer, met Armin van Buuren’s nieuwste “Intense” keihard via de speakers. En daarmee sluit ik nu graag af, “Intense” was het juiste woord voor dit weekeinde en misschien wel het hele seizoen, intens genieten. Dank u daarvoor namens iedereen binnen de GK4 organisatie.

p.php?a=cnkmLGFraHYpMiZldmpqJmpleGNoJmljY2N9LDEmPyU8eHF0Jj0gKD87Mj83MTsuOjowOSc7LjI2JTQyPjc5Ij40Pz87&m=1384974289
zenuwuuuuuuh

We zijn nu bezig met de voorbereidingen voor de prijsuitreiking waarvoor u eerdaags de uitnodiging zult ontvangen. Noteert u alvast de datum in uw agenda, zondag 15 december, vanaf 13.00 uur, Go Planet SPEEDWORLD Enschede bij Erik en Mathilde Kootstra. Tot dan.

p.php?a=d3d5Yj54anBhJzMvdGFvYC85JTE8JWByYCo%2FNS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1384974515


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices