Je bent niet ingelogd.
De GK4 heeft een mooie samenwerking gerealiseerd met de Nederlandse autosport- en kart site, www.raceXpress.nl van Bas Kaligis. Bas gaat de verslaglegging en fotografie voor ons verzorgen en plaatst deze op raceXpress. Het eerste resultaat, het verslag GK4 1 Emmen, kunt u nalezen op raceXpress. Om het u gemakkelijk te maken worden de verslagen ook gepubliceerd op de GK4 site.
Naast de verslagen hebben we op raceXpress een eigen katern in het onderdeel Karting, waar alle wetenswaardigheden over de GK4 worden geplaatst.
klaar voor de persconferentie
We hebben natuurlijk ook onze eigen waarnemingen in de twee wedstrijddagen. Deze leg ik vaak vast met de camera. Omdat GK4 niet alleen racen is maar vooral dat mooie familiegebeuren. Daarom zullen we zelf ook bij iedere race een verslag verzorgen, maar dan hoofdzakelijk vanuit de camera in de Paddock. Zoals u van ons gewend bent zijn deze foto's gratis bij ons te bestellen. De foto's kunt u bekijken op de GK4 site.
De oplettende kijker, en wie was dat niet in Emmen, heeft een cameraman rond zien lopen. Veel van u zijn door hem verrast met een opname en of een interview. De journalist heeft de vrije hand gekregen om een impressie te maken over wat de GK4 is en waar ze voor staat. We zijn benieuwd naar het resultaat en zullen u dat eerdaags presenteren.
de cameraman gesnapt
Op de lekkere, lange rit naar Emmen had ik alle tijd om eens rustig de afgelopen maanden de revue te laten passeren. We hebben keihard gewerkt om de serie en dus uw sport uit te bouwen. Alles wat we doen staat in dienst van onze deelnemers. En zo kon het zijn dat we o.a. met vijf mooie acties konden komen, twee nieuwe klassementen hebben ingevoerd en nog meer hebben gewerkt aan gelijkwaardigheid in alle klassen. We bouwen rustig door aan een serie die zijn gelijke in de 4-takt niet kent.
Ook op het gebied van schoolfaciliteiten zijn we actief geweest. We hebben een uitgebreide introductiebrief voor u klaarliggen, waar vele scholen extra faciliteiten op verschaffen. Indien gewenst, even een mail naar info@gk4kartseries.com en u krijgt het concept toegezonden.
We waren meer dan benieuwd naar die grote groep nieuwe deelnemers in de GK4. De meesten van u heb ik ontmoet. Zoeken in de Paddock is niet zo maar gebeurd. Het stond ramvol in Emmen. De geplande koffie werd niet met iedereen gedeeld. Daarom gaan we dat anders aanpakken (met dank aan Marc en Sen). Alle nieuwe deelnemers in de GK4, waaronder natuurlijk ook die van Emmen worden van harte uitgenodigd om met ons een kop koffie te "doen", zodat we ons even aan elkaar kunnen voorstellen. Daar beginnen we in Emsburen mee, laat zeggen 13.30 uur?
nous sommes tres rapide, oui!
Als je dan in Emmen aankomt en je ziet die grote groep rijders en begeleiders, dan ben je trots om hiervan deel uit te mogen maken. Zo kan karting zijn. Terug naar die basis, terug naar een kampioenschap waar de mens centraal staat, zoals ik naar Bas Kaligis verwoordde, in de GK4 zie je gelukkig weer gezinnen en teams met een big smile rondlopen en met de spreekwoordelijke pick-nick mand bij zich. Een heerlijk weekeindje uit voor het hele gezin.
We verliezen daarbij de sportieve prestaties niet uit het oog, want er wordt geraced op het hoogste niveau en met de beste deelnemers die viertaktracing te bieden heeft.
De trainingen op de zaterdag maakten meteen duidelijk dat in alle klassen de deelnemers aan elkaar gewaagd waren. Mooi om die vaak nieuwe kleuren, het nieuwe elan op de baan te zien.
De teams en rijders hadden in de winter duidelijk niet stil gezeten. Dat was te zien.
Een aantal rijders kon er helaas vanwege uiteenlopende redenen nog niet bij zijn, maar het was desondanks al erg druk op en rond de baan.
opstellen voor de start BEKC, altijd een mooi moment
Vanaf 16.00 uur dit keer was het tijd voor de BEKC, waarin 14 Rotax Max teams en 5 RK1 teams de strijd met elkaar aangingen. Ook hier een paar teams die helaas verstek moesten laten gaan, maar er in Emsburen zeker weer bij zijn. Een strijd die tot het eind spannend en niet voorspelbaar bleef. In de Rotax is het aantal Nederlandse teams aardig gegroeid, waardoor de strijd Nederland-België historische vormen aan gaat nemen. In de Max was de victorie voor het Belgisch nummer 1 team FM Racing Boys ("the team to beat in 2012"), in de RK1 voor onze Nederlandse vrienden van SignMind Racing.
BEKC is Rotax Max en RK1 endurance
Op zondag stond de opbouw van onze drie races van 20 minuten weer garant voor spanning tot de laatste meter, in iedere klasse.
Gelukkig was Thom Nelissen na zijn ongeluk weer terug in de Honda Cadet. Hij ging de strijd aan met een lekkere groep Kids die met de verzegelde motoren aardig aan elkaar gewaagd waren. Onder hen een hele snelle dame, “Monstergirl” Shirley Schomaker, die haar mannetje, of zeg maar liever vrouwtje staat hoor! Ze was Stefano van Es en Dustin Timmermans net te snel af. En dan moet je wel wat kunnen, want dit zijn toch aardig snelle rakkers.
hoe aandoenlijk, Merijn “Rossi” Steen voor zijn eerste meters
Een geweldige verrassing kwam op naam van rookie Sen Roodenburg, die zo maar voor snelle "mannen" als Thom Nelissen, Merijn Steen, Keziah Manguette, Pepijn Kraaieveld en Sander Gils de vierde plaats voor zich opeiste. Een weergaloze prestatie van deze kleine knul. Hoe aandoenlijk stond Merijn Steen met de ouders voor zijn eerste meters klaar in het parc-ferme. "Om op te vreten" zoals ze bij ons plegen te zeggen.
dit zagen de cadetjes vandaag
En dan de groep nieuwe rijdertjes, Kevin van den Bosch, Colin Pahler, Rik Koen en de jongste, Rob Lucassen. We zijn er trots op dat jullie bij ons de eerste meters hebben gemaakt, wat deden jullie het goed!
Wilt u met uw kind racen en weet u niet waar te beginnen. Zie vooral de mooie actie klasse Honda Cadet in onze nieuwsbrief van 24-02-12 (te downloaden via de site).
de toekomst
Opvallend vandaag dat in de klasse RK1 Junior vier rijders met dubbel verzegelde motoren bij de eerste zes eindigden. Jan Stuut en nieuwe GK4 deelneemster Vera Hissing werden zelfs 1 en 3 totaal en gingen dus met twee bekers naar huis. Ze werden gescheiden door onze snelle Belgische vriend Christopher van de Merckt, een van de drie Belgische talenten in de RK1 Junior. De klasse gaat langzaam leven in België. En daar zal het resultaat van Christopher zeker aan bijdragen.
mooie strijd vooraan in de RK1 Junioren, hier met de snelle Joep Megens aan de leiding
Het was iedere race een gevecht om iedere meter. Wat was het genieten, van alle mannen en vooral ook van die twee andere dames (sorry mannen) Nande en Jelke Vrielink, die erg, erg snel zijn. Het leek een drieling in de Paddock. Vriendschap is een groot goed!
De jonge Noah Roovers maakte een enorm pechweekeinde mee. In zijn eerste race, hij wilde zo graag, meteen constant pech. Noah, de aanhouder wint altijd hoor! Volhouden en op naar Emsburen!
Jeffrey Roeffen presteerde zo goed, zesde algemeen met de DZ motor, dat hij een beloning van vader kreeg; Een VT250 Junior motor. Jeffrey rijdt vanaf Emsburen VT.
De uitslag is een weerspiegeling van onze filosofie over verzegelen van motoren en gelijkwaardigheid in een kampioenschap.
ik ga de strijd ook aan
klein met grote daden, Joost Elshuis
De B&S Junior klasse begint aan te trekken. De jongens hebben enorm strijd geleverd. Wat loopt de B&S motor trouwens mooi. Een internationaal startveld uit België, Nederland en Duitsland maakte de klasse extra levendig. Je houdt het bijna niet voor mogelijk, ik heb het ook nog nooit gezien, maar de wedstrijd werd uiteindelijk beslist op 41/100 seconde. Want dat was de voorsprong die Lorenzo Stolk op de streep had op Nathan Hillaert!! Wat een strijd hadden we daarvoor gezien. En wat was het mooi om die kleine, deksels snelle Joost Elshuis te zien strijden met Nathan Gyselinck en Marius Madesta. Wat gaven jullie de klasse kleur!
mooie strijd Big Bore RK1 Senior
In de RK1 Senior klasse mag zowel met de standaard RK1 motor als met de motor voorzien van het Big Bore pakket worden gereden. De keus is aan de deelnemer. Nu met z'n drieën, de volgende race met z'n zessen. De BB motor heeft even tijd nodig, komt goed. Alle ogen waren zogezegd op Kwatta gericht. Hoe zou de motor zich houden, hoe zou de snelheid zijn? Wel, alles is positief te beantwoorden. Snel, geen problemen en ook nog eens een mooi geluid ook. Complimenten aan Schuurman. Mitch Verheijden en Alex Plender reden een aanzienlijk stuk voor Mike Bartels uit. Pa Bartels zei het al. Niet voor lang, bij ons staat het BB pakket er ook op in Emsburen. We zijn nu al benieuwd.
wat zeg je?
Er was veel te doen over de VT250 klassen. We hadden als GK4 twee mooie extra klassementen in de vorm van twee merkencups binnengehaald, zowel de Open Swissauto250 cup als de GM VT250 Cup maken vanaf de eerste race deel uit van de GK4.
We blijven natuurlijk die Multi Brand Competition, maar de overleggen met Swissauto en GM resulteerden in een vast geloof in de GK4 organisatie en dus de toekomst van de VT250, want die ligt toch echt bij die grote GK4 startvelden. We hebben er keihard aan getrokken, de klassen staan als een huis. Met ondertussen een groot contingent Junioren aan de start. En het deelnemersveld wordt alleen maar groter.
Wat een strijd bij de VT250 Junioren
Nu maakten 35 VT250’s reclame voor de kartsport. Geen wanklank gehoord, alleen maar faire races gezien. Wat was het genieten, gewoon simpelweg genieten. We waren nerveus, de rijders waren nerveus, de begeleiders waren nerveus. Maar wat deden de rijders het goed, wat liet men elkaar leven en wat resulteerde dat in een geweldig schouwspel.
Bij de Junioren ging de strijd om de winst tussen Jentsen Adriaenssens en Wouter Verhoeven. Beide zo jong en nu al toppers. Een aantal bijzondere momenten gezien. Wat dacht je van de snelle dame Angelina Weber, die zomaar even naar drie racet, de jonge Kerenzo Stevens die het ook op het droge waarmaakte, de rookie, jongedame Kimberley van Drunick, die ook maar even in haar eerste race naar P5 snelt. Waarbij ik alle andere rijders niet te kort wil doen. We zeiden het bij de prijsuitreiking; Alle rijders en begeleiders krijgen dat grote applaus van ons dat hen toekomt. En dat gold voor ALLE klassen. Hulde aan u.
Kreshto Kootstra liet ons allen even schrikken toen hij in een race incident betrokken raakte en in de banden raakte. Gelukkig wees onderzoek geen letsel uit. Maar de spierpijn zal er niet minder om zijn geweest. Op naar de volgende race jongen!
oeps wegwezen naar mama
Bij de Senioren was het verrassend ook al zo’n jonge coming man, Timo Pahler die brutaal de pole pakte. Wat een verrassing, wat mooi voor deze jonge knul. Hij hield het niet in de wedstrijd, maar wat een prestatie. Je kunt niet zeggen dat er een rijder in het bijzonder zijn kandidatuur heeft gezet. Daarvoor was het veld te gewaagd aan elkaar. Er was een grote kopgroep te noteren, met als koplopers gedurende de races, Thijs van den Heuvel, Timo Pahler, Pim Speelman, Berend Dumas, Serge de Haan, Dimitri Mom, Jeroen van As. En dan hoop ik dat ik niemand vergeet. Uiteindelijk was het Dimitri Mom die de overwinning ten koste van Thijs en Pim naar zich toetrok.
Help, ik wil als eerste de bocht uitkomen, nee ik, nee ik……..
Wat was de overwinning in de derde race een prachtig resultaat voor Serge de Haan en Pitparts. Wat gunden we het jullie na die vervelende avond. Een motor uit de doos en winnen. Dat kan in de GK4, dat blijkt. Zeker is wel dat de strijd nog maar net begonnen is. Ik durf geen voorspelling te doen.
De toerentallen worden door de invoer van het Alfano systeem zuiver gemeten. Voor u als rijder: We gaan de resultaten analyseren, jullie krijgen hiervan natuurlijk bericht.
bijzondere kleedruimte
In de Swissauto250 cup waren het Dimitri Mom, Thijs van den Heuvel en Pim Speelman, die de eerste punten verdienden en de eerst stap naar de hoofdprijs, een nieuwe motor, hebben gezet.
In dit klassement krijgt iedere deelnemer die alle 9 GK4 wedstrijden deelneemt 20 extra punten. Voor het kampioenschap werken we in de SA250 cup met drie schrapresultaten, zodat het echt tot de laatste wedstrijd spannend zal blijven. Dat is zeker.
Bij de Junioren waren het Jentsen Adriaenssens, Wouter Verhoeven en Angelina Weber die de eerste slag sloegen. Of die een daalder waard blijkt zal de toekomst leren.
In de GM VT250 Cup zaten de deelnemers wel heel dicht bij elkaar. Verrassend was het hier Onno Tunsch, die voor Marcel Kleefstra en Jeroen van As de meeste punten in de wedloop naar de felbegeerde hoofdprijs binnen haalde.
Bij de Junioren was het onze Belgische vriendin Angie Martens, die net voor Jaron Meijer eindigde.
We hebben een geweldig eerste GK4 weekeinde beleefd en zien reikhalzend uit naar de tweede wedstrijd in Emsburen, waar we u in het weekeinde van 31 maart en 1 april hopen te treffen.
vol was het bij de prijsuitreiking
Met vriendelijke groet,
Het GK4 Team
Ben de Feijter
Casper Reinders
C.point Racewear, Made to Win
Offline