#1 19-04-2013 18:08:11

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Sfeerverslag GK4 en BEKC 2 Emsburen

gk4.png

gk4-bekc.png


Sfeerverslag GK4 en BEKC 2 Emsburen

Vorige week zaten we rond deze tijd met een grote groep deelnemers en teams in het mooie sfeervolle Emsburen, waar de tweede ronde GK4 en BEKC Endurance werd afgewerkt.

De rit naar Emsburen werd veraangenaamd door de CD’s van Joe Bonamassa (met dank aan Ronald Hoogeveen), een veelgevraagde bluesgitarist die je meteen af doet vragen waarom je hem tot nu toe hebt overgeslagen. Een aanrader.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs8MzolKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188332
De eerste rijder die ik tegenkwam

En dan kom je bij de baan en biedt de paddock die overvolle veelkleurige aanblik die de voldoening voor het organiseren al geeft. Begroetingen her en der, gesprekken, speculaties, heerlijk. Meteen kwam de gedachte in me op: “The heat is on”. En dat bleek later de spijker op zijn kop.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs8MzUrKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188331
Vol tot ver buiten de poort

De eigenaar van Emsburen, Raimund is een aimabele persoon die werkelijk alles doet om het je naar de zin te maken. En dat lukte overduidelijk gezien het constante bezoek aan de kantine. Een bedankje is dan ook op zijn plaats.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs9OTEmKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188318
Emsburen, altijd top

De zon deed ook een duit in het zakje. Het werd mooi weer en dat deed ons goed na Spa.
De sfeer was vanaf het eerste moment goed, relaxed, sportief. En dat zou het hele weekeinde zo blijven. In onze optiek een van de mooiste weekeinden tot nu toe. Dank daarvoor aan iedereen die aanwezig was.
Lastig trouwens als je dan ’s avonds naar het hotel wilt gaan en de weg er naartoe wel heel lang duurt. Het was te gezellig met de brandende vuurkorven, gesprekken in en voor de tenten, drankjes, hapjes, kortom veel lol die me deed denken aan de heerlijke TT nachten waarvan ik er toch heel veel heb meegemaakt.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs8MzUlKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188330
Onze vriend dit weekeinde

Er werd op de zaterdag flink getraind in de diverse klassen. De cadetjes vonden elkaar zowel op als buiten de baan, mooi om te zien dat de Kids laten zien dat sport verbroedert. In ieder geval in de GK4.
Op de baan zaten de deelnemers in alle klassen met de tijden zo dicht bij elkaar, dat je geen zinnig woord over de kansen kon zeggen.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs9ODQiKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188321
Onze jarige

De RK1 en Tweetakt Automaat klassen trekken aan. Beiden een prachtige opstap naar de “grote” klassen, waarbij de tweetakt automaat een ideale startersklasse blijkt te zijn. 
Fijn om te zien dat in de VT250 de GM’s weer terug waren nadat de CDI boxen waren geleverd. De strijd tussen de merken kon wat ons betreft weer losbarsten.
De Junioren stonden weer met die voor de GK4 kenmerkende grote groep aan de start. Je wist niet waar te kijken, zo snel, zo aan elkaar gewaagd.
De tweetakt schakelklasse mag zich verheugen in een toenemende belangstelling. Er waren veel geïnteresseerden gekomen om deze nieuwe formule te zien. En wat gaven de mannen een show weg. We verwachten voor Berghem weer een flinke toename in deelname. De klasse is hot.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs9OTYqKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188319
Woorden overbodig

We hadden een aantal veranderingen doorgevoerd in opbouw van trainingen en wedstrijden. Oplettende lezers hadden het juist geïnterpreteerd, de nieuwe opbouw zorgde voor meer tijd in kwalificaties en races.
De baanploeg en Racecontrol hadden de “puntjes op de i” gezet en waren scherp als een scheermes. Wat zijn jullie tot een eenheid geworden, wat worden de races top begeleid. Dat is wat we van vele kanten te horen kregen. Die lof komt jullie toe.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs8MTQlKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188321
De GK4 Crew

De zaterdag werd traditiegetrouw afgesloten met de BEKC Endurance wedstrijd. Het lijkt wel of er steeds meer spektakel wordt geboden, dat de races ook steeds spannender worden. Het is dan ook niet vreemd dat er veel, heel veel publiek langs de baan stond.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs8MTsiKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188322
Veel toeschouwers

Ik noem niet snel namen, maar Veersedam logenstrafte mijn woorden. We dachten dat een nieuw team niet naar het podium kon rijden. Wel, zij deden het, op eigen kracht. Een opsteker voor ieder toekomstig nieuw team.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCprbmFhKjM6MTE8bWV1PjQjJj4jNCY4MiMoMSc1Ojo2JT46LjI2JTEuIisgPicx&m=1366385838
Terecht trots

Dat de teams aan elkaar gewaagd zijn mag blijken uit het feit dat bij de Rotax Max het complete podium in dezelfde ronde eindigde. En dat na twee uur racen, de eerste drie binnen een halve minuut.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCprbmFhKjM7NjE8bWV1PjQjJj4jNCY4MiMoMSc1Ojo2JT46LjI2JTEuIisgPicx&m=1366385836
Samenwerking tussen twee teams bij een motorwissel. Fons en Cees

Bij de RK1 een soortgelijke strijd. De eerste twee teams in dezelfde ronde met WEL 2 seconden verschil. Alfred Hitchcock had het niet kunnen verzinnen.
Ook vermeldenswaard dat de eerste RK1 doodleuk op 9 algemeen eindigde!

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCprbmFhKjM5Njs8bWV1PjQjJj4jNCY4MiMoMSc1Ojo2JT46LjI2JTEuIisgPicx&m=1366385815
Zo ver het oog reikt BEKC teams

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCprbmFhKjM5OTY8bWV1PjQjJj4jNCY4MiMoMSc1Ojo2JT46LjI2JTEuIisgPicx&m=1366385816
Dit beeld twee uur lang = BEKC

De zondag bood zoveel spanning, er was zoveel te zien en te genieten. Toen ik ’s avonds onderweg naar huis was, had ik het gevoel dat ik net op de baan was gekomen. De tijd was voorbij gevlogen.

De spanning is mede te danken aan het dubbel verzegelde concept dat we voorstaan.
Bij de Cadetjes was het zo spannend, het podium werd door de vier koplopers in de laatste vier bochten beslist. Een lach en een traan na afloop. Mooi, de eerste drie gingen volop juichend over de finish. De nummers twee en drie behaalden evenveel punten, zodat de snelste rondetijd bepalend werd.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCphZGRmZitqYGZ3czgnJDIhJGFjYyY%2FOz8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1366188286
En zo ging dat over de hele baan in de hele groep, Honda Cadet closeracing

Bij de RK1 was het net zo. De eerste twee eindigden met een gelijk aantal punten. De snelste tijd werd beslissend. Dit gold ook voor het dubbel verzegelde klassement, waar een verschil van 6/100 van doorslaggevende aard bleek.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp7YDsvMjU6Myx4d3I%2BJjg%2FPzsjKDk7Mj80LTwyJicrPDsmNzcqOS0yPjI5JyI%3D&m=1366188309
Hetzelfde beeld in de RK1

Bij de 2-takt Automaat waren het de nummers een en twee die met evenveel punten eindigden, met daarachter tot en met plaats vijf telkens slechts een punt verschil. Hoezo spannend?

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp9fG9nc2didS8nNCwgPGtjbScnPSY%2BMiMoMjsyJiYrPjsmMyszOS03IislPiItJiY%2BIw%3D%3D&m=1366188348
En in de 125 Automaatklasse

De VT250 Junioren deden een volle duit in het spanningszakje. Weergaloze gevechten, je kwam ogen te kort. Mijn camera maakte overuren, dat kan ik u verzekeren. Dat de nummer zeven de snelste tijd zette was bijzonder en goed om te zien.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp%2Ffzg3Nys8NTchKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188374
Grote groep VT250 Junior, zinderend!

Bij de VT250 is zoals vermeld GM terug via. Puik stukje werk Wiebe! Meteen was de strijd er bij de Senioren. De reglementswijzigingen betreffende toerentallen werpen hun vruchten af. Weer reed een rookie naar het podium. De strijd tussen Swissauto en GM was heerlijk om te volgen. En met twee Swissauto’s en een GM op het podium kunnen we stellen dat we nog een spannend seizoen tegemoet gaan.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp%2Ffzg3Nys8MTcmKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188371
Closeracing in VT250 Senior

De 2-takt schakelklasse is een uniek concept. Ook hier verzegeld, kostenbesparend racen. Wat een show. Thijs, niet meer een baanpost laten schrikken met een proefstart hè? Er kwam veel druk achter uit die uitlaat 
Ieder merk heeft zijn eigen klassement. Mooi om te zien dat ze daarnaast de strijd met elkaar aangaan. Zie de fotografie zou ik zeggen. En laat je prettig verrassen.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp9fG9nc2didS8nMyElPGtjbScnPSY%2BMiMoMjsyJiYrPjsmMyszOS03IislPiItJiY%2BIw%3D%3D&m=1366188355
Weinig ruimte in de 125 Schakelklasse

We hebben een nieuwe technicus aangetrokken voor de Alfano Alspy. Je weet wel het systeem dat onontbeerlijk is voor gelijkwaardig racen in de klassen VT250. Jelmer is druk aan de slag gegaan en heeft het systeem goed werkend. We hebben veel data gedownload. Ieder krijgt daarover individueel bericht. Het systeem creëert divers inzicht en is daardoor van groot belang voor het gelijkwaardig racen. Het zal bij ons bijvoorbeeld lastig worden om op te hoge koppelingslip te winnen, een truc die normaliter moeilijk tot niet aan te tonen is. We willen tenslotte allemaal kunnen winnen los van de dikte van de portemonnee.

p.php?a=cnkmLGFraHYpOCZnfndjfnBveCp6bW9ndSs8MzEnKX9idS0nMycmNDonMSM0LTsuPSYrOCc%2FMiszOS0yPjc5Jz40Iw%3D%3D&m=1366188324
Het zit er op, de spullen kunnen weer ingepakt worden

We zien al weer uit naar de volgende wedstrijd, Berghem, 4 en 5 mei 2013. Tot dan.

Met vriendelijke groet,

Het GK4 Team
Ben de Feyter
Casper Reinders


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices