Je bent niet ingelogd.
Introductie nieuwe kartklasse VT250 Junior in GP4
Als GP4 organisatie zijn we ontzettend trots een nieuwe kartklasse bij u te mogen introduceren:
De viertakt kartklasse VT250 JUNIOR
Een gezamenlijk initiatief van de GP4 en de VT250 importeurs:
TKS Kartracing Losser (NL) : Tech F1 gerard@tkskartracing.nl
Stegmoto (NL) : GM Griffon en Vampire info@stegmoto.com
RVF Kartmart (B) : Swiss Auto info@RVF.be
DMmotorsport (B) : Oral kdh039@hotmail.com
Met een 22 PK sterke VT250 motor aan boord zal het woord Junior klasse een nieuw elan krijgen.
De nieuwe viertaktklasse vult het gat tussen de gangbare 15 PK viertaktklassen RK1 en B&S en de 30 PK sterke viertakt koningsklasse VT250 Senior.
De VT250 Junior klasse wordt open gesteld voor jongeren in de leeftijd van 13 – 16 jaar. Dat houdt in dat je mee mag racen vanaf het jaar dat je 12 bent en 13 wordt, tot en met het jaar dat je 16 bent (en evt. 17 wordt). Een dispensatieregeling is van toepassing. Onder andere elfjarige rijders die door de teams worden aangedragen kunnen onder voorwaarden dispensatie voor deelname krijgen.
Het gewicht rijder incl. kart is bepaald op 150 kg.
De opzet van de klasse past precies in de GP4 gedachte. Op hoog niveau racen tegen zo laag mogelijke kosten. En met hoog niveau bedoelen we hier ook echt HOOG niveau.
Eenvoud en kostenbeperking is het uitgangspunt. De klasse wordt extra toegankelijk voor rijders die nu uitkomen in bestaande klassen. Er wordt gereden zonder voorremmen. Ieder volgens FIA/CIK eisen gebouwd chassis kan worden ingezet. Dus een VT250 Junior motor op je huidige chassis en je racet meteen een klasse hoger en sneller. Daarbij hoort dan ook de velg en banden maat. We racen met de bestaande maten 180/6.0. Wat betreft de banden is gekozen voor de Maxxis SLR. Dus ook hier, neem je velgen mee uit je huidige klasse, betaalbare Maxxis SLR banden tegen consumentenprijs erom en racen.
De motoren zijn de gangbare VT250 motoren die via een eenvoudige carburateur worden geknepen, waardoor het aantal PK’s afneemt. Een simpel luchtfilter zorgt voor de aanzuiging. Eenvoud, ook hier.
Wat een groot voordeel van de klasse zal zijn, is het feit dat je een volwaardige VT250 motor koopt, die je later eenvoudig om kunt bouwen naar VT250 Senior eisen.
Een onderhoudsarme motor, die meegaat naar de volgende klasse, waardoor de relatief hogere aanschafprijs zich in korte tijd meer dan terugverdient.
De VT250 Junioren zullen iets langzamer rond gaan dan de Senioren. Het mag niet zo zijn dat een Junior een Senior inhaalt. Een verschil van 1,5 sec. per ronde wordt nagestreefd. De VT250 Junior klasse zal wel een klap sneller zijn dan de huidige junior klassen. Want die laat je ver achter je met deze motor. De beleving is enorm met een motor die een geweldige sound produceert.
Je kunt het allemaal meebeleven tijdens de eerste race waar de VT250 Junior klasse aan de start zal komen: De GP4 race van 10/11 Juli 2010, Circuit Pottendijk in Emmen.
Aan alle rijders die in de GP4 aan de start komen en aan de eisen voldoen zal een testrit op de trainingszaterdag 10 juli worden aangeboden. Je kunt zelf of via je favoriete dealer contact leggen met een van boven genoemde importeurs voor het maken van een afspraak of voor informatie.
Het Technisch Reglement VT250 Junior wordt geplaatst op www.gp4kartseries.com.
Iedereen is van harte welkom om samen met ons en de importeurs de introductie van de VT250 Junior klasse met ons te beleven.
Voor overige informatie betreffende de GP4 Kart Series, zoals Wedstrijdreglement, Technische Reglementen, Inschrijfformulier, Uitslagen en Standen, verwijzen we u graag naar onze website www.gp4kartseries.com.
Heeft u vragen, we staan tot uw dienst.
Met vriendelijke groet,
Casper Reinders; Tel. 0031655325030 (NL)
Ben de Feijter; Tel. 0032479803159 (B)
inschrijvingen@gp4kartseries.com
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Leeftijdscategorie is aangepast.
C.point Racewear, Made to Win
Offline