Je bent niet ingelogd.
Dames en heren kartliefhebbers GK4,
Met de afsluitende GK4 wedstrijden Genk nog vers in het geheugen zijn we al weer druk doende met de voorbereidingen voor seizoen 2013. Zoals ieder jaar hebben we uw meningen en opmerkingen geïnventariseerd, zodat we het kartspektakel dat GK4 heet verder kunnen uitbreiden en het voor alle betrokkenen nog interessanter kunnen maken. Want dat willen we toch vooral bereiken, een groot feestweekeinde.
In dit eerste deel van nieuwsbrief 06, maand december 2012, besteden we aandacht aan de invoering van twee 2-Takt klassen in de GK4.
In het tweede deel van de nieuwsbrief december 2012 zullen we binnenkort aandacht besteden aan de overige wijzigingen in de GK4 2013. Een aantal interessante onderwerpen zullen hierin aan bod komen.
Ons motto voor 2013 is Back to Basic, Terug naar de Basis, wat we gaan bereiken door verdere acties gericht op kostenreductie en duurzaamheid.
Als onafhankelijke organisatie blijven we voor onze deelnemers gaan. We kunnen elke vorm van vergelijking met ieder kampioenschap volledig aan en durven te stellen dat we onze deelnemers al een paar seizoenen veruit het beste bieden.
We houden de inschrijfbedragen zo laag mogelijk, het laagst in deze vorm van karting, werken niet met die vaak kostbare racelicenties, bieden de langste rijtijd voor uw geld, bezoeken de mooiste banen, hebben een interessant programma met zoveel mogelijk verzegelde klassen en werken volledig budgetbewust. Bewust van uw budget wel te verstaan. Verricht u gerust uw eigen vergelijkbaar warenonderzoek!
Samen met de GK4 dealers en deelnemers blijven we gaan voor die broodnodige gelijkwaardigheid in de motoren. Verzegeling en goede (motor)controles blijven het uitgangspunt. Niet leuk voor iedereen, wel goed voor de meerderheid.
Als organisatie hebben we in de loop van ons driejarig bestaan diverse zaken uitgedacht en zijn we koploper geworden in positief vernieuwen. Dat kunnen we doen omdat we zelfstandig zijn en datgene dat we samen met u van belang achten direct uit kunnen voeren.
Een van de zaken waar we voor 2013 aandacht aan besteden is het taboe van het gescheiden houden van twee- en viertakt. Iets wat ooit ergens is bedacht en opgelegd, maar waar we eigenlijk nooit een zinvolle verklaring voor hebben gezien.
We zijn er samen met de GK4 dealers eens voor gaan zitten en hebben het besluit genomen om twee verzegelde tweetaktklassen aan ons programma toe te voegen en zo budgettair racen voor nog meer rijders toegankelijk te maken.
Twee verzegelde 2-Takt klassen in de GK4 2013
Wat gaat er gebeuren:
1. Toevoeging van twee laagdrempelige tweetakt instapklassen
Wedstrijden waarbij we ons vooral richten op de grote groep enthousiaste tweetakt rijders die gewoon strak willen racen tegen betaalbaar budget zonder tuning.
Een verzegeld concept zoals we in de GK4 voorstaan met een beperkt aantal zegelpunten. Een garantie voor gelijkwaardigheid. Alleen GK4 verzegelde motoren worden toegelaten.
De minimum leeftijd voor de klassen wordt gesteld op 15 jaar (14 als je in het betreffende seizoen 15 wordt). Ook hier is dispensatie op aanvraag mogelijk.
a. Klasse 125 cc Automaat GK4 verzegeld
Toegelaten motormerken: Iame X30, Rotax Max, Vortex Rok.
Per motormerk worden in de basis een beperkt aantal startplaatsen toegewezen. We werken met een totaalstand en met drie eigen klassementen per motormerk.
De klasse wordt uitsluitend verreden met GK4 verzegelde motoren. U dient dus uw motor aan te bieden voor controle bij een GK4 zegelpunt.
b. Klasse 125 Schakel GK4 verzegeld
Toegelaten motormerken: Iame X30, VM en zodra deze beschikbaar is de nieuwe Vortex.
Het betreft hier een primeur in opzet. Motoren die wat lager zijn in compressie, wat slijtage tegen gaat, waardoor ook de schakelklasse budgettair interessant en daardoor bereikbaar wordt voor meer rijders. De motoren worden vanuit de importeurs en hun GK4 zegelpunten verzegeld. Geen geknoei aan motoren ten behoeve van een gelijkwaardige strijd.
2. Aanwijzing van GK4 zegelpunten
De GK4 komt met een nieuw eigen zegel voor diverse klassen.
De GK4 zegelpunten kunnen zelfstandig de motoren in de tweetakt Klassen 125 Automaat en 125 Schakel checken, herstellen en verzegelen.
Op deze wijze houden we het voor u en de aangesloten dealers duidelijk, scherp, eenvoudig en betaalbaar.
We waren prettig verrast toen we de eerste aanmeldingen al binnen zagen komen. Dat gaat helemaal goed komen.
Met vriendelijke groet,
Het GK4 Team
Ben de Feyter
Casper Reinders
C.point Racewear, Made to Win
Offline